• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Huvva, jag känner mig rätt nere. Oroar mig så för Jullan och så oroar jag mig för min T och nu känner jag att jag vill gå hem och gråta en skvätt.

• Ninnnis

Hej och tack för välkomstkramar!

Vi har haft det helt underbart. Solat, badat, sovit, strosat i bergsbyar, ätit och umgåtts. Jag har verkligen laddat batterierna.

I morse var jag och gjorde VUL och enligt läkaren ser det ut som det ska. Jag hade 9 stora äggblåsor plus några mindre. Nytt VUL på torsdag och preliminärt äggplock på måndag. *nervos*

Fru E och Blommis, har det hänt något mer för er? *sträcker fram handen för handhållning*

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-10-04 14:41:49 följande:
    Hej och tack för välkomstkramar! Vi har haft det helt underbart. Solat, badat, sovit, strosat i bergsbyar, ätit och umgåtts. Jag har verkligen laddat batterierna.I morse var jag och gjorde VUL och enligt läkaren ser det ut som det ska. Jag hade 9 stora äggblåsor plus några mindre. Nytt VUL på torsdag och preliminärt äggplock på måndag. *nervos*Fru E och Blommis, har det hänt något mer för er? *sträcker fram handen för handhållning*

Åh äntligen nåt att glädjas åt
    Härligt att höra att ni haft en bra semester.
    Och nio äggblåsor, det låter bra för mig som inte är insatt alls i detta. Det är väl rätt bra, eller?

• Ninnnis

Flamman, vad jobbigt med sådana tankar och känslor för T Men du är världens bästa mamma för fina T & K, det vet du väl!

¨*hoppashoppashoppas innerligt att det går bra för Heliose, Jullan & co*

• Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-10-04 14:43:24 följande:
      Åh äntligen nåt att glädjas åt Härligt att höra att ni haft en bra semester.Och nio äggblåsor, det låter bra för mig som inte är insatt alls i detta. Det är väl rätt bra, eller?

Jag vet faktiskt inte vad som anses vara bra, men kvaliteten är viktigare än kvantiteten så jag tror att det inte nödvändigtvis är positivt att ha många ägg. Men so far, so good eller nåt

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-10-04 14:38:33 följande:
    Villemoa: Förkylningen bryter liksom aldrig ut. Jag har skitont i halsen och snorar på morgon och kväll. På dagen är det hyfsat bra. Sen kommer det tillbaka. Rätt tröttsamt är det, för jag är just det - trött - hela tiden. Och fryser.

Vad apjobbigt!! Kram

• Norrskensflamman

Jo, jag gör så gott jag kan. Jag öser verkligen kärlek över både T o K samtidigt som jag kräver endel av dem också. Hyft, ton, respekt, att inte vara egoistiska osv, ja sånt som vi alla försöker lära barnen. .Förbereder dem så gott det går inför vuxenlivet.
    Men man undrar ju varifrån dessa tankar kommer. Jag var själv alltid på kollisionskurs medmin mor, tyckte hon var alldeles för sträng. Men framför allt var hon sällan närvarande och gjorde nåt med mig. Pga sina sjukdomar. Men jag tycker verkligen att jag är närvarande med mina barn och ägnar mig åt dem och lyssnar på dem. Men kanske DE inte tycker det  

• Villemoa

Ninnnis skrev 2010-10-04 14:41:49 följande:
    Hej och tack för välkomstkramar! Vi har haft det helt underbart. Solat, badat, sovit, strosat i bergsbyar, ätit och umgåtts. Jag har verkligen laddat batterierna.I morse var jag och gjorde VUL och enligt läkaren ser det ut som det ska. Jag hade 9 stora äggblåsor plus några mindre. Nytt VUL på torsdag och preliminärt äggplock på måndag. *nervos*Fru E och Blommis, har det hänt något mer för er? *sträcker fram handen för handhållning*

Vad härligt att allt ser bra ut inför äggplock! Börjar hålla mina tummar och tår redan nu. Kram

• passionsblomman

Ninnis, jag börjar spraya på onsdag, så jag ska sedan vänta på ny blödning innan det blir sprutstart. Nio äggblåsor hade jag med och det var "alldeles lagom" sa de på kliniken. Man vill ha ett tiotal att "spela med" men inte så många att det blir överstimulering.

Förresten Ninnis, du borde ha ett meddelande på din telefonsvarare.

• andbeyond

Ninnis: Välkommen hem och vad härlig med blåsor! Tror helt klart att de är finfina! Kram!

Ingis: Skönt att det börjar bli lite bättre för syrran iaf, sådant där tar sådan tid. Min syster bor utomlands och går nu igenom en skilsmässa med ett ärkeas som också har en tendens att misshandla. Tar oändlig tid! Hon flyttade ett år sedan nu och börjar komma på fötter ordentlig med många vänner och har riktigt mysigt hemma nu. Så det finns absolut ljusning vännen! Kram

Daa: gå på FK ordentligt! Låt dem inte komma undan!

Känner också att jag hade tänkt kommentera mer men tankarna går hela tiden tillbaka till Heloise och Panzer. Heja Jullan när du än kommer!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans