• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Sådär. Har hämtat K från dansen. Medan hon var där hann jag hjälpa T med svenskaläxan och det gick bra utan bråk. Puh! Hon har lekt med sin bästis idag och är på bra humör.

Dagens Lilla K-citat, som jag fått berättat för mig av förskolefröknarna: Barnen sitter och äter frukost. Fröken betonar hur viktigt det är att äta en ordentlig frukost. "Då får man stora muskler" säger Robert. Lilla K funderar ett ögonblick och svarar: "Jag har inga muskler, jag har bara tissar"

Den ungen förgyller mer än bara min vardag ♥

• Ninnnis

Flamman,

Intressant det där med tonårs- och sjuårs"kriser". Det hade jag ingen aning om.

• Ninnnis

Häftigt med nobelpristagaren i medicin, förresten. Min fina make ringde mig på morgonen när han hörde det. Jag var på väg till VUL och han hävdade bestämt att det var ett tecken

• Norrskensflamman

Imorgon får ni hålla tummarna för mig och maken riktigt hårt. Vi ska på ett "bedömningssamtal" på närpsykiatrin här på orten. Vet inte vad det innebär, men jag tror det är någon sorts bedömning om hur snabbt vi behöver få komma till länssjukhusets vuxenpsykiatri för att börja rota i problematiken och ev. diagnoser.

Vi ska få träffa en "skötare". Känns sådär... Vet inte riktigt vad som menas med det och vad som ska behandlas och göras imorgon. Famlar lite i mörker. Men det fixar sig väl.

• Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2010-10-04 18:16:44 följande:
    Flamman, Intressant det där med tonårs- och sjuårs"kriser". Det hade jag ingen aning om.
    Jag har hört om det "lilla tonåren" men jag trodde det var i sexårsåldern. För T började det ju just vid sex år. Nu har det gått 1½ år och håller fortfarande på.

Hoppas jag kan ta henne genom detta och ge henne så mycket själförtroende och självkänsla och trygghet att själva puberteten inte blir så himla jobbig för henne. Man är så himla rädd att inte räcka till.

• Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2010-10-04 18:18:33 följande:
    Häftigt med nobelpristagaren i medicin, förresten. Min fina make ringde mig på morgonen när han hörde det. Jag var på väg till VUL och han hävdade bestämt att det var ett tecken
    Håller med maken. Det måste vara ett tecken
  • Villemoa

Jag har fått sms från Heloise:

"Vi har träffat neopersonal, kirurger, läkare u name it".

Detta är helt overkligt! Jullan skulle ju komma EFTER mitt pyre, inte innan!

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-04 18:28:36 följande:
    Jag har fått sms från Heloise:"Vi har träffat neopersonal, kirurger, läkare u name it".Detta är helt overkligt! Jullan skulle ju komma EFTER mitt pyre, inte innan!
    Ja eller hur?! Det blir ju vaddå, 2½ månad tidigare än beräknat, eller vad?!
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans