• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Hej igen, vi håller alla tummar här med!

Fick också samma mess från Heloise men såg det först nu, tårarna bara sprutar!

MEN, jag tänker vara positiv, syrrans tvillingar var ju ännu mindre långt gångna och de mår ju bra!
    Ska försöka uppdatera mig senare, har mitt i all kaos en sjuk Groda också...

Kramar om er alla

• Aleta

Jag har bara snabbt läst ikapp och alla mina tankar går till Heloise, Panzer och Jullan.

Även jag har två solskenshistorier med extremt tidigt födda barn, men det var en lååång jobbig tid mellan förlossning och hemgång. Månader på sjukhus innan de äntligen fick hem sina små barn, men som sagt, det gick bra för båda familjerna och det ska det göra nu med!

Kramar en masse till alla er andra.

Flamman, de där orden har jag hört från min 6-åring också. Det har blivit mycket bättre nu. Bl a har förskoleklassen varit ett lyft, men vi går också hela familjen och badar och leker i badhuset en gång i veckan och det har varit riktigt bra för alla.

• Villemoa

Har också en solskenshistoria: en bekants syster födde sin dotter i v.24 och hon vägde runt 700 g. Idag är hon en pigg 3-åring utan några som helst men. Blommis: vet du ungefär när det är dags?

• lanovia 08

Har ont i mage av oro här. Hoppas allt går bra med Jullan.

Klammrar mig fast i alla solskenshitorier och sänder alla mina tankar till Heloise, Panzer och Jullan.

• lanovia 08

Flamman vad jobbigt med "lilla tonåringen". Kan inte vara lätt att alltid veta hur man skall handskas med problemen när barnen mår dåligt.
    Du verkar göra ett jättebra jobb.  *kramar*

• lanovia 08

Ninnis vad kul att du är hemma igen.
    Tror absolut att Nobelpriset är ett tecken till er.

• lanovia 08

Bruttan vad jobbigt med en sjuk Groda.

• lanovia 08

Kommer ni ihåg mina tankar om amning? Jag fick ny kraft och energi och ammar vidare ett tag till. Drog ner på 1-2 amningar/dag och fick därmed ny kraft och tjejen verkar också mer intresserad igen. Nu försvinner snart en amning till ioch med att hon skall ha mer lagad mat på dagen.
    Jag bestämde mig för att inte vara så stressad över beslutet, en dag i taget.

• Fjällbruttan

Lite mer positiv energi, har pratat med syrran, och blev rätt uppåt.
    Små bebisar i v.29 är inte så små på neonatalen, de anses vara ganska stora.
    Så länge som inte någon infektion tillstöter eller att det finns något medfött fel(och det borde ju ha upptäckts i så fall vid ultraljud) så SKA allt gå bra.
    Och som ni andra skriver så kommer det vara en apjobbig period från början men det går ju över!

Hon hade en hälsning också till Panzer och Heloise och det var att de är inte ensamma, även om det känns så när allt händer.
    Så extra kramar från henne och sambon och vilda tvillingarna till Panzer och Heloise och lilla Jullan

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans