• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Fjällbruttan skrev 2010-10-05 08:58:56 följande:
      Jag flög rakt upp och sen bröjade jag gråta, tur maken fanns bredvid och faktiskt kopplade vad som hände..Först vid halv sju slumrade jag en stund igen... Grodan har sett rätt förvånad ut över en mamma som grinade när hon åt.Ja inte är det en start som man önskar sin värsta ovän!Lilla Elise, jag hoppas det är lite bättre denna morgon!

Ja, jag väckte gubben och han låg vaken med mig en stund. Först några minuter senare förstod jag innebörden av "...kämpa förgäves för sina första andetag...". Då var jag tvungen att buffa på pyret i magen för att få ett gensvar och det fick jag tack och lov!

Nu är jag så trött så jag håller på att svimma! Moa är hemma med mig idag för hon är genomförkyld, hostar och har lite feber. Ska se om jag inte kan övertala henne att vila med mig sen...

• Villemoa

Fjällbruttan skrev 2010-10-05 08:54:22 följande:
    Flamman, du är bäst, vet du det!Du tar tag i familjens problem och ser dem i vitögat för du älskar de dina och gör vad du kan för er alla.DET min vän är omtanke och kärlek och visar hur enormt mycket du bryr dig!Att låta barnen göra VAD DE VILL?? Huga! Men räcker det inte med alla exempel på de som fått göra som de vill och sen gnälls det för att de inte tar ansvar för sitt liv eller för att de uppträder si eller så.. Men hallå, deras guider (dvs mor, far och andra vuxna runtom) ORKADE inte guida dem...eller var för mesiga för att våga eller följde bara alla andra och det blev ju inget bra! Du är en mycket bra mamma i mina ögon och vi i exakt samma ålder som du slåss med exakt samma fördomar om att vi är hårda med barnen här i byn.. från personer som släppt sina barn.När stora I gick hos skolsköterskan fick jag bekräftelse på att det är bra att ställa krav, givetvis som du säger, efter barnets egna förutsättningar och bäst peppning fick jag nog från vännen F som jobbar hos polisen som kriminalpsykolog och jobbar med brottslingar av tyngre karaktär i hela sverige... hon sa att om fler gjort så för en del av de här personerna hon träffade så hade de inte hamnat där de var i dag.Då hade de lärt sig respekt för andra, bla...Så go girl och lycka till idag!

Word!

• MSW

Jag vill också tassa in från andra tråden och tala om att jag tänker på Panzer, Heloise och Lilla lilla Elise! Hoppas att allt går så bra det bara kan!

• Villemoa

Klockarbol: hej, hej! Vad omtänksamt av dig att komma och skriva en rad till oss och familjen Heloise!

• Villemoa

MSW skrev 2010-10-05 09:41:36 följande:
    Jag vill också tassa in från andra tråden och tala om att jag tänker på Panzer, Heloise och Lilla lilla Elise! Hoppas att allt går så bra det bara kan!

Säger samma sak till dig; vad omtänksamt av dig!

• Ninnnis

Vad fint att se hur många det finns som faktiskt bryr sig, även i andra trådar.

Lilla Elise, om du visste hur många som hejar på dig när du kämpar!

• Aleta

Lilla, lilla Elise, välkommen till världen och kämpa nu!♥
    Många, långa kramar till Heloise och Panzer. Det måste vara totalt kaos för er nu med både glädje och oro. Allt blev upp och ner på ett litet ögonblick, tack för att ni orkar med alla oss också i allt detta.

• Ninnnis

Fjällbruttan skrev 2010-10-05 08:54:22 följande:
    Flamman, du är bäst, vet du det!Du tar tag i familjens problem och ser dem i vitögat för du älskar de dina och gör vad du kan för er alla.DET min vän är omtanke och kärlek och visar hur enormt mycket du bryr dig!

Word! Se bara hur du kämpar för din make nu, samtidigt som du kämpar för flickorna. Du är en fantastisk mamma, fru och vän, så det så!

• Fru E

Ingis-ni är välkomna precis när ni vill har insett att det kommer att dröja innan huset är i tipp topp såsom jag vill ha det så då är det lika bra att släppa på kontrollbehovet och bjuda hem folk medan trädgården lever lite
    Så länge jag vet dagen innan ni kommer så jag kan förbereda lite fika så

• Soldemor

Ber till Gud att bära både lilla Elise och Heloise och Pantzerpappan i allt det som är svårt och fullt av oro, och ge dem den styrka som behövs just nu.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans