• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-05 13:59:42 följande:
    Tjaba Melondoft! Hörni, just nu är det bara en sådan overload av allt jag blir orolig för, vill peppa i och som jag bryr mi om när det gäller er allihopa, att jag fasen inte vet hur jag ska sortera ut det. Vilken massa saker det är! Jag blir helt splittrad i skallen!Nu kan jag tex plötsligt inte alls minnas när det var du sa att det var prel ÄP Ninnis? Var det nu på torsdag? eller nästa?

Åh vad skönt, inte bara min skalle som är som ett tomt hål
    Är fruktansvärt disträ idag och så tänker jag ut nåt att skriva eller ser nåt jag vill kommentera och vips... BORTA!

Men jisses vad tårarna rann efter ditt fina inlägg, önskar jag kunde uttrycka mig så vältaligt i skrift som du gör Blomman!

Nu ska jag gå och måla delar till en tårta, har en beställning tills på torsdag och är megaefter... men det blir väl nåt ändå, växthuset som ska stå på den är klart i alla fall!

Flamman, tänker på dig/er med i dag!

Lanovia, krama om varandra och mys i eftermiddag.
    Försök att planera in nåt att se fram emot, om så bara en promenad framöver så ni har något att längta till, så gjorde vi våras efter svärmors död när allt bara var elände, det hjälpte mycket. Kram

Och kramr till er alla andra också, och hej alla som tittar in från andra tråden
    Vilken tur att ni alla finns!

• passionsblomman

Ninnis, ditt ÄP hör verkligen till Avdelning Väsentligt! Detta har vui ju för tusan väntat på i åratal känns det som.

Men det är ju så många saker, som Lanovias make, Flammans viktiga möte, allt som ryms i en orolig mammas hjärta, graviditetskrämpor och allt vad det är.
    Klart man måste prata även om annat, men jag märker att min förmåga att fokusera just nu störs helt av tankar på Elise och HeliPanzerfamiljen.

Mms? Vaddå? eller, jahaaaa, jag tror jag fattar. No big deal gumman.

• dfk

Lanovia, hoppas att det ordnar sig för din man.

Flamman, hoppas mötet går bra nu!

Jag blir också rörd över alla fina trådisar som finns här och är med i varandras glädjeämnen och kriser. Kramar om alla!

• Soldemor

Kramar tillbaks. Är mer eller mindre ett nervvrak nu, för allt jag oroar mig för. Känns som det enda jag gör, är att gå in här och kolla om något nytt har hänt med lilla Gävle-familjen och sedan kollar jag min privata mail för besked om lägenheten. Jobba? vaffördåför?

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-05 14:11:22 följande:
    Ninnis, ditt ÄP hör verkligen till Avdelning Väsentligt! Detta har vui ju för tusan väntat på i åratal känns det som.Men det är ju så många saker, som Lanovias make, Flammans viktiga möte, allt som ryms i en orolig mammas hjärta, graviditetskrämpor och allt vad det är.Klart man måste prata även om annat, men jag märker att min förmåga att fokusera just nu störs helt av tankar på Elise och HeliPanzerfamiljen.Mms? Vaddå? eller, jahaaaa, jag tror jag fattar. No big deal gumman.

Jo, visserligen. Men när jag tänker på Heloise, Panzer och Jullan så bleknar mitt ÄP i betydelse. Men det är klart att det är väsentligt egentligen.

Jag känner också att jag har svårt att fokusera på annat än dem... 

• Norrskensflamman

Tillbaka på jobbet. Mötet gick inte så jättebra. Maken hade en dålig dag
    Usch, kände konflikten hänga i luften hela tiden. Och de där formulären som de gav honom fick honom på uruselt humör. Han kan ju inte läsa, och inte förstod han när vi beskrev på enkel svenska och sen när jag försökte översätta till ryska så förstod han inte heller (VILLE inte förstå är min gissning) utan började tyka sig mot mig att jag är dålig på att översätta, att jag skulle prata så han förstår.

Undrar dessutom hur proffisionell den där "skötaren" är. Skulle kännas bättre om det var en riktig läkare/psykolog. OM hon verkligen kan sitt jobb så borde hon ha sett på makens beteende och tillknäppthet att nåt inte är som det ska. Nu satt han ovanligt stilla och tyst, men jag undrar: SÅG hon över huvud taget att han precis HELA tiden snurrade på den lilla runda brickan i bilnyckelringen?! Ni vet såna där ticks som är ganska typiska för männinskor som håller inne uppdämd överaktivitet. SÅG hon???

Vi ska tillbaka nästa torsdag.

Nu känns det som att jag snart får feber.

• Soldemor

VI FICK LÄGENHETEN! En sak mindre att skava upp magsåret med! Nu börjar flyttcirkusen!

• Norrskensflamman

Och jag kan heller inte sluta tänka på HeliPanzer-familjen.

Och Ninnis, torsdag som NU på torsdag?! Det är ju jättesnart ju!! Wow!

• Norrskensflamman

Soldemor skrev 2010-10-05 15:01:56 följande:
    VI FICK LÄGENHETEN! En sak mindre att skava upp magsåret med! Nu börjar flyttcirkusen!

Wiiiiihoooooo! SÅ länge som du väntat på detta Solde! GRATTIS!!!!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans