• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta

Flamman, du är en underbar mamma!
    Det kommer att lösa sig, för du tar det på allvar och ställer upp för din familj!

• Tinga

Vill även jag skicka mina varmaste tankar till Heloise, Panzer och lilla Elise. Jag hör också hemma i "den andra tråden" och har själv drygt tvååriga tvillingpojkar födda i v. 27+0. Det är en otroligt tuff resa ni påbörjat nu; själva förlossningen är oftast det "lilla" när det gäller så mycket för tidigt födda barn. Men jag håller alla mina tummar och tår för att det ska gå bra för er alla. Har ni några frågor eller funderingar svarar jag efter förmåga.

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-10-05 09:52:53 följande:
      Word! Se bara hur du kämpar för din make nu, samtidigt som du kämpar för flickorna. Du är en fantastisk mamma, fru och vän, så det så!

Aleta skrev 2010-10-05 10:02:40 följande:

Flamman, du är en underbar mamma!Det kommer att lösa sig, för du tar det på allvar och ställer upp för din familj!

Tusen tack tjejer, era ord betyder otroligt mycket och ger mig extra styrka ♥

På tal om kamp så består livet av en massa kamper som man ska ta sig igenom.
    För lilla Jullan börjar kampen redan dag 1. Måtte hon vinna den, lilla pyre!

• Ninnnis

Fru E skrev 2010-10-05 09:59:05 följande:
    Ingis-ni är välkomna precis när ni vill har insett att det kommer att dröja innan huset är i tipp topp såsom jag vill ha det så då är det lika bra att släppa på kontrollbehovet och bjuda hem folk medan trädgården lever lite Så länge jag vet dagen innan ni kommer så jag kan förbereda lite fika så

Ja, fika i din trädgård med dammen snaaaaart!

• Fjällbruttan

Tinga skrev 2010-10-05 10:11:42 följande:
    Vill även jag skicka mina varmaste tankar till Heloise, Panzer och lilla Elise. Jag hör också hemma i "den andra tråden" och har själv drygt tvååriga tvillingpojkar födda i v. 27+0. Det är en otroligt tuff resa ni påbörjat nu; själva förlossningen är oftast det "lilla" när det gäller så mycket för tidigt födda barn. Men jag håller alla mina tummar och tår för att det ska gå bra för er alla. Har ni några frågor eller funderingar svarar jag efter förmåga.

Vad rar du är Tinga, har tjuvläst lite om Piff och Puff... och förstår att du har det ungefär som min syster. Hon fick sina tjejer i 28+4, det är just ett år fyllda och det har varit ett enormt tufft år, men det har gått bra ändå.

Tror att Panzer och Heloise uppskattar enormt att slippa känna sig ensamma.

Skriver under på Ninnis och Villemoa´s kommentarer om att det är fantastiskt fint att så många bryr sig!

Kram

• Ninnnis

Om det ligger någonting i att ju fler som håller tummarna och skickar positiva tankar på samma gång desto bättre går det, så måste det ju bara gå jättebra för Heloise, Panzer och Elise...

Kan vi inte få en rapport...? *orolig*

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2010-10-05 10:51:06 följande:
    Om det ligger någonting i att ju fler som håller tummarna och skickar positiva tankar på samma gång desto bättre går det, så måste det ju bara gå jättebra för Heloise, Panzer och Elise...Kan vi inte få en rapport...? *orolig*

Jag går runt med telefonen, vågar inte släppa den...
    Samtidigt förstår jag om de inte orkar just nu, tänk vilka dygn de har haft och är de vakna vakar de nog hos lilla fina Elise...

Men ont i magen av oro har nog vi alla... vill ju så gärna höra att det går bra för Jullan!

• Fru E

Ninnis-vi får nog sitta i uterummet om vi inte vill bli stela som ispinnar men vi kanske ska försöka boka ett datum (ahhhhhhhh vi som inte har någon ordning vad ska alla tycka )

• passionsblomman

Å vad gött att se trådgrannrna också här idag!

Jag tog faktiskt för givet att Heloises sms gått ut till fler än mig så att ni nog visste innehållet nu. För eftersom det var omöjligt att somna inatt kände jag att "kliver jag upp nu kl 4 och slår på datorn, så får jag vara vaken hela dygnet, och det är det ingen vits med". Alltså har jag sovit lite nu på fm.

Lilla Elise, välkommen till världen! Det är du ska du veta, fast jag inte begriper vad du skulle ha så bråttom för.
    Och grattis till er dotter Heloise och Panzer. Mitt i hela den här chocken och oron. Risken är väl stor att det kanske känns "Grattis? det här är inte grattis, det här är helfel". Men ni är mamam och pappa nu. Det är det största man kan bli.

Jag hoppas ni har ett team omkring er som verkligen stöttar och kan styra upp er värld till någon slags struktur i allt det här kaotiska. Att ni har backning hemma med allt prakttiskt osv.
    Men mer än något annat önskar jag er att Elise får fortsätta utvecklas lugnt och utan en massa fler trauman, så att ni får åka hemmed en frisk och stark liten bebis framöver.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans