• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2010-10-04 20:41:09 följande:
    Bruttan vad jobbigt med en sjuk Groda.

Mest jobbigt för Grodan, förkyld och feber... men inte tät så det går bra att amma, hon snorar bara ner mig, men det gör inget

• Villemoa

Bruttan: ja det var positivt att höra! Stackars Grodan, hoppas hon kryar på sig snart! Moa är också snorig och täppt. Hoppas det antingen bryter ut ordentligt eller går över innan bebisen kommer! Det går både magsjuka och svinkoppor på dagis så vi får se om vi klarar oss. Jag skulle inte vilja va magsjuk när det hela sätter igång...

• passionsblomman

Villemoa, de visste ingen tid själva, men jag skulle tro att de är på PO nu, för de sa ju att det skulle ske ikväll, och nu är det jju kväll tycker jag. Annars är det ju natt och det verkar väl onödigt?

*svamla svamla*

• Villemoa

Ja, de borde ju vara på OP nu. Usch, ikväll har jag haft fler sammandragningar än vanligt men det är ju inte så konstigt med tanke på den grad av oro som finns i kroppen just nu.

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-10-04 19:12:16 följande:
    Tack snälla Anbeyond för att du delar med dig av dina erfarenheter Betyder mycket för mig. Jag försöker lyssna, stötta och krama. Men när hon får sina raseriutbrott så har jag svårt att hålla mig lugn och sansad. Då "flammar" jag upp liksom. Och så är bråket igång. Hon har en tendens att försöka få sin vilja igenom konstant med sura miner, gråt och skrik, smälla i dörrar osv. Pappa ger vika. Inte jag. Sedan när hon (och jag) lugnat ner sig så kommer dessa tankar, när jag frågar varför det blev så fel och bråkigt. Det är då hon säger att hon vet inte, att hon är dum, dum, dum att hon hatar sig själv och att hon vill dö.  

Lite efter är jag minst sagt...
    Men, det låter EXAKT som stora I i den åldern!
    Det var skitjobbigt och ett jävla liv rent ut sagt...

Kramar om dig Flamman, förstår verkligen hur du känner det!
    Har själv suttit i samtal på dagis med föreståndaren som berättar att stora I bara sitter i ett hörn och säger att hon ska ta livet av sig och bara vill dö...
    Detta i samband med skilsmäsan från ärkeaset...och i samma veva så tog en tjej i byn livet av sig så stora I hörde mycket om just det.
    Gissa om man känner sig som världens sämsta mamma...

Jag lyckades få stora I att gå och prata med vår skolsköterska och det hjälpte litegrann och sen har jag pratat och pratat med henne...och nu är det underbart med lagoma vidriga tonårsgräl

Du är världens bästa mamma till dina barn och jag kommer alltid att tycka att barn behöver krav på sig hemma för att de ska känna att de är en del i familjen och att de BEHÖVS för att familjen ska funka och vara komplett!

KRAM

• Fjällbruttan

Villemoa, kramar dig lite extra, klart att det känns lite extra ikväll i magen.

Är egentligen dö-trött men känner mig som jag går på speed. fattar inte hur jag ska kunna sova i natt...men jag smäller väl av såsmåningom för Grodan var orolig inatt och nu slumrar hon och toksnarkar... blir högläge i natt.

• Leksi

Åh gud... Håller tummarna stenhårt för att allt går bra med Jullan nu...

• Hvidbrud

Sänder alla mina tankar till jullan h och p. Må allt gå väl! Tack gode Gud för att vi lever 2010 med all fantastisk kompetens som bm och läkarna har idag! Alla varmaste tankar och lyckoönskningar!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans