• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

Hemma är det som vanligt....maken fattar nada....o jag börjar bli trött på att inte bli förstådd......o när ska det börjas kompromissas? Baaahh....är sur.....så jag ska kolla upp familjerådgivning för jag tror det gör gott att ha en tredje opartisk person som kan hjälpa oss lyssna/förstå varandra bättre....så nu gnäller jag inte mer över det.....

Har köpt en ny vinterjacka!

O så har jag köpt kanelbullar till jobbet....för det tyckte jag vi är värda!

• ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-10-04 14:12:28 följande:
    Ingis-det går bra med huset köket börjar komma på plats och sedan är det småpillet kvar med lister, fönsterfoder etc på detta projektet. Mycket mer vi vill göra men som inte är akut. JAg ska måla lite fönster i köket och dörrar tänkte jag nu men det är inte akut så

Va skönt! Småpill har man alltid att göra! Man får ju inte glömma sysselsättningen till de regniga o tråkiga dagarna!

När får vi komma o våldgästa?!

• Norrskensflamman

Störtar in och blir jätte-jätte OROLIG!!! Sätter omgående igång och ber så att Jullan ska få en så bra start som möjligt här i livet, även om den blir alldeles för mycket tidigare än vi tänkt oss. Måtte du Jullan besitta en massa livskraft och må Guds änglar tillsammans med mamma Heloise och pappa Panzer  beskydda dig och överföra sin styrka till dig när du ser dagens ljus ♥ ♥♥

Jag är så orolig att ögonen tåras och svämmar över...

• Norrskensflamman

Ingis: Vilken underbar syrra du är ♥ Du anar nog inte själv vilken viktig insats du gör för din syster! Du är verkligen värd massor med bullar och din syrra också för den delen, hon gör också ett hästjobb för sig och sina barns framtid.
    Skickar er massor med styrkekramar. VEt  vad hon går igenom.

Ninnis!!! Välkommen hem!!

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-10-04 14:23:35 följande:
    Ingis: Vilken underbar syrra du är ♥ Du anar nog inte själv vilken viktig insats du gör för din syster! Du är verkligen värd massor med bullar och din syrra också för den delen, hon gör också ett hästjobb för sig och sina barns framtid. Skickar er massor med styrkekramar. VEt  vad hon går igenom. Ninnis!!! Välkommen hem!!

• Villemoa

Ingis: HEJA dig och syrran!! Många styrkekramar till er

Ninnis: välkommen hem!

Fru E: härligt att det fortskrider med huset.

Jag tänker på Heloise, Panzer & Jullan hela tiden och är så himla orolig! Magen min är stenhård. Ska försöka slappna av lite men det är svårt. Hoppas vi får höra nåt nytt snart!

• Norrskensflamman

Fru E, roligt att se dig här Härligt att flytten gått bra och att ni har installerat er i nya huset.

Fjällbruttan! Så du går an, hinner du alls vila Jag blir nästan orolig. Men du har ju verkligen duktiga töser som hjälper dig. Hoppas mina blir lika duktiga.
    Igår var min T på så dåligt humör och hon är så EMOT mig och det jag säger hela tiden, precis som en tonåring, men när maken tar ett snack med henne så går det bra. Igår kväll när jag frågar henne varför hon blir så arg och bråkig, om det är nåt jag gör eller säger eller om det är något annat som trycker henne, så sa hon att hon inte vet själv. ATt hon vill dö, att hon ändå inte vara ett sånt barn som jag vill (?!) och att hon är olycklig, det känns tomt i hjärtat och att hon har inga kompisar.
    Jag blev helt förskräckt  ! Det är inte första gången hon säger att hon vill dö.. Vet ni hur dålig man känner sig som mamma...
    Kompisar har hon, men kanske inte så många riktigt nära.
    Hon sa bl a att "jag har bara en familj och inget mer". Som att det är så lite
    jag börjar självklart rannsaka mig själv; ställer jag för höga krav på henne, är det därför? Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra.
    Lilla K hade inte riktigt somnat när vi hade vårt snack och helt plötsligt säger hon:
    "T, när du säger så där blir jag ledsen. Det känns som att jag inte är nån bra lillasyster" Lilla pluttungen ♥.

• Norrskensflamman

Villemoa: Förkylningen bryter liksom aldrig ut. Jag har skitont i halsen och snorar på morgon och kväll. På dagen är det hyfsat bra. Sen kommer det tillbaka. Rätt tröttsamt är det, för jag är just det - trött - hela tiden. Och fryser.

• Villemoa

Hjärtar lilla T!! Och du är absolut inte nån dålig mamma Flamman. Vet inte vad jag ska ge för råd, tycker mest jag svamlar nuförtiden, så jag skickar en massa styrkekramar!!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans