• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise

Ja det var tur att vi åkte in, för i natt har jag vridit mig i smärta, vet inte om det är förvärkar eller vad det är, men läkaren sa att det inte var förlossning på g så det måste väl vara förvärkar.
    Dessutom har jag blodblandade flytningar, har ju inte blött en droppe på 29 veckor så det är klart att jag blir lite rädd, men återigen allt var ju så bra så det är väl ingen poäng att oroa sig, utan bara att bita ihop och flåsa sig igenom förvärkarna som kommer typ var 20e minut. Det här kommer att bli den längsta dagen någonsin på jobbet

Ännu värre är att jag blir rädd för att jag blir så hysterisk när det gör ont, jag får som klaustrofobi och skulle kunna bita huvudet av alla runt omkring, hur ska det då gå när det är dags att verkligen föda barn? Funderar över om jag ens är skapt för det här, kanske ska ta en snack om kjesarsnitt med Bm?

Ja som ni märker är självförtroedet  och humöret på topp här i Gävle...

• Hvidbrud

Heloise: nä, nu tycker jag att det är dags för dig att sjukskriva dig! Så kan du ju inte ha det! Vad är pengar jämnfört med din och jullans säkerhet? Har du inte semesterdagar du kan ta ut? Svärmor och den andra chefen får hitta någon annan som kan jobba helt enkelt, du har betydligt viktigare saker att bry dig om just nu!

• passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-10-03 12:14:54 följande:
    Heloise: nä, nu tycker jag att det är dags för dig att sjukskriva dig! Så kan du ju inte ha det! Vad är pengar jämnfört med din och jullans säkerhet? Har du inte semesterdagar du kan ta ut? Svärmor och den andra chefen får hitta någon annan som kan jobba helt enkelt, du har betydligt viktigare saker att bry dig om just nu!

Skriver under på vartenda ord!

• Heloise

passionsblomman skrev 2010-10-03 12:39:17 följande:
      Skriver under på vartenda ord!

Ja jag ska ringa svärmor ikväll och be henne ringa in min ersättare tidigare. Jag tror inte att jag orkar mer. Jag har massor med semester kvar däremot vet jag itne om jag kan bli sjukskriven, läkaren sa inget om det alls igår, men jag kan iaf ta ut semester.

• passionsblomman

Heloise, sjukskriva dig kan du ju faktiskt göra alladeles själv i de första sju dagarna. Skriv ryggont eller vad som helst.
    Samtidigt bokar du läkartid till den 7:e dagen och kollar helt enkelt då ifall de sjukskriver eller ej.
    Gå dit HELT osminkad och se så trött och eländig ut som det faktiskt känns.. Sitt inte där och var stark, för då fattar de inte.

• Villemoa

Men Heloise gumman! Säger som de andra redan sagt, att du borde verkligen sjukskriva dig! Så där kan du inte ha det längre, det är varken bra för dig eller Jullan. Många kramar!

• Fjällbruttan

Hej!!
    Dårhelg här, och så kommer jag in och läser om Heloise och Jullan,
    NÄ NU JÄVLAR tar du och slutar jobba!!!!
    Hör du det!!!
    Annars kommer jag ner och spänner fast dig!

Jag har faktiskt legat på förlossningen i en vecka med dropp och en jävla massa sprutor (som gjorde ont) för att Lilla Vild tänkte göra entré i v 24 pga av UVI som klättrade upp i njurarna, och det gjorde jävligt ont!

Jag blir JÄTTEOROLIG för dig och Jullan!

Det började exakt som ditt elände.. Muff-snor (vilket bra namn förresten ) och SD, sen smärtor, sen kom febern och sen var det kaos och kalabalik, och tro mig, du vill inte pröva det!!

Maken hälsar att det var pest för honom med!

Sköt om dig nu!!

Kram

• Fjällbruttan

Hu.. nu ska jag sova... hoppas jag, ska försöka titta in i morgon, har bara två möten då, en kille som bor här för maken ska gräva in vatten i ett av husen och har hjälp, en tårta som ska förberedas och träff med personalen på vårt företag

Varför inte göra allt på en gång.

Kramar om alla!! Hårt, för jag saknar er!

Lägger in ett lass tunnbröd, vi bakade på 12 liter igår

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans