• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Soldemor

Jösses!
    Här är man inte uppkopplad på två dagar och då utbryter världens dramatik! Lilla Jullan då! Skrämma slag på oss alla så där! Och jag stämmer in i kören här: GÅ HEM, HELOISE och bli hemma och ta det lugnt. Du får nog vara i farten tids nog! Man behöver inte arbeta tills krystvärkarna sätter in,

Dagens lilla ego: Här går jag och väntar på besked om lägenhenten. Skall damma lite och börja skriva boklistor (ja, alltså¨vilka böcker som står i vilka bokhyllor och i vilken ordning. Blir så mycket lättare att sätta in dem sen igen, efter flytt. Härjade lite på vinden i helgen och lämnade fem kassar m kläder till loppisen på katthemmet som Solde kommer ifrån. 'De blev förresten väldigt glada och stolta när jag berättade om damens framgångar i Karlshamn.
    Idag börjar förberedelserna för nästa utställning, Hässlehom på lördag. Det blir Soldans säsongsavslutning och Lill-loppan ka ta sin championtitel.

• Daa

Heloise: hur är det med dig idag? *orolig*

Solde: när får ni veta om lägenheten?

Tro det eller ej: FK har ringt! Det är att begära omprövning som gäller, så chefen ska få skriva ett nytt utlåtande om omplacering där han betonar att han anser det fullständigt orimligt att jag ska kunna arbeta hela graviditeten och jag ska skriva själva omprövningsbrevet där jag tänkte betona tvillinggraviditet, att de tunga lyften är betydligt tyngre än vad som angetts, att jag även har otaliga lyft som anses "mindre tunga" om man bara ser till antalet kilon men att dessa lyft och bearbetningar är sådana att de blir väldigt slitsamma även för någon som är i toppform samt att kollegor i andra delar av landet har fått havandeskapspenning beviljat då deras arbete anses vara för tungt. Något mer?
    De verkar inte bry sig om buller (som skulle kunna skada ett ofött barns hörsel), kemikalier (som kan medföra fosterskador), skaderisker vid arbete med maskin, trånga utrymmen och arbetsställningar som ger även en person i toppform behov av vila ganska ofta. Det enda som räknas är antal kilo.

• passionsblomman

Solde, boklistor! Det var seriöst. Hoppas ni får lägenheten förresten. Den låter ju onekligen som att bra ställe för er.

Daa, HEJJA!

• Soldemor

Det anrdra paret som hade tittat på¨lägenheten skulle lämna besked senast idag - och det är ju ett ganska långt tidsperspektiv, suck! Har precis kollat mailen och inte ett livstecken från fastighetsförvaltaren. Så jag skrev och undrade vad som händer. Vi får väl se.

Blommis: Usch ja, vad seriös jag är! Eller iaf systemfreak. Vill ha det på samma sätt som det är nu, tycker att det är ett system som fungerar. Kommer då också att hitta böcker som jag kan ta till jobbet, där de gör mer nytta än här.

Nu måste jag kolla om jag fått svar på mitt mail. (visst är två min en rimlig tid att svara på! )

• passionsblomman

Okej tjejer, nu jäklar händer det saker här. Panzer råkade posta detta i den andra tråden, så jag kopierar det hit:

Ok, snabb uppdatering.

Inatt klockan 01.00 gick vattnet, tre månader för tidigt. H är på väg till akademiska, jag är bara hemma och packar och tar en snabb dusch innan jag åker efter ambulansen med bilen. De kommer försöka få bäbisen att stanna i bo så länge det går men sedan blir det snitt (dvs någon gång under veckan).

Hade jag varit religiös hade jag sagt att det är dags att börja be nu, ska försöka uppdatera er genom blommis.

• Soldemor

Nej, inget svar ännu. Får väl äta lite lunch och kolla igen sen...segt när man väntar!

• Fjällbruttan

Hej!

har fått mess från Heloise:

Vattnet gick i natt. Täta värkar, på´starkaste värkhämmande funkar det men får bara ha det ett dygn till.
    Varje dag är en vinst men den kommer för tidigt oavsett
    Hälsa bt de "tråkiga" nyheterna.
    Bra är att jag inte är öppen, bebis inte fixerad o bebbe mår bra.
    Kram Heloise  

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans