• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

Sitter just nu på jobbet och borde jobba, men har så ont i min buk. Känns precis som mensvärk (molande), men jag är ju mitt emellan blödningarna. Kan man känna ägglossningen på detta sättet? Kände likadant förra månaden, men då varade det i flera dagar. Har aldrig känt av min ägglossning annars.....

• Soldemor

Varit hos veterinären: Loppan gått ner ett halvt kilo sedan i juni! Nu väger hon bara 2,3 kg, inte bra.
    Ultraljudet visade inget så nu skall vi prova med p-piller och se om det hjälper, annars skulle de provocera fram en ägglossning (men inte för att jag riktigt hängde med varför). Funkar pillren så skall vi kastrera henne när hon tagit sin ch-titel och blivit lite större. Amarettos uppfödare tipsade om en sorts bebis-mat som skall finnas i en djuraffär i stan. Skall åka dit efter visningen. Och ja, just det: Den kostar inte flera miljoner i hyra, utan bara 9 400,-! Hm, skall jag fortsätta städa eller börja packa direkt?
    Fast det hänger lite på det här med pakeringsmöjligheter också. Centrala Lund är vä inte känt som det mest bilvänliga i världen. Men det är späääännade!

• Aleta
    Fru Bygg skrev 2010-09-30 10:52:11 följande:
    Sitter just nu på jobbet och borde jobba, men har så ont i min buk. Känns precis som mensvärk (molande), men jag är ju mitt emellan blödningarna. Kan man känna ägglossningen på detta sättet? Kände likadant förra månaden, men då varade det i flera dagar. Har aldrig känt av min ägglossning annars.....
    Ja, man kan känna av ägglossningen, det är lite menssmärteaktigt och mot ena sidan. Har du genomskinlig, seg, glatt flytning också?

Det kanske alla visste, men jag fick veta det först igår att man får en sådan flytning när det är ägglossningsdags. 
    Jag har alltid undrat lite vad det är för ett konstigt segt, äggviteliknande klet som kommer ibland. Nu vet jag att det är livmoderhalssekretet som ska hålla spermierna vid liv och att det är då man är fruktsam. 
    Är det inte underligt att vara över 40 år och inte veta mer om sin egen kropp?

• Aleta
    Soldemor skrev 2010-09-30 11:23:58 följande:
    Varit hos veterinären: Loppan gått ner ett halvt kilo sedan i juni! Nu väger hon bara 2,3 kg, inte bra. Ultraljudet visade inget så nu skall vi prova med p-piller och se om det hjälper, annars skulle de provocera fram en ägglossning (men inte för att jag riktigt hängde med varför). Funkar pillren så skall vi kastrera henne när hon tagit sin ch-titel och blivit lite större. Amarettos uppfödare tipsade om en sorts bebis-mat som skall finnas i en djuraffär i stan. Skall åka dit efter visningen. Och ja, just det: Den kostar inte flera miljoner i hyra, utan bara 9 400,-! Hm, skall jag fortsätta städa eller börja packa direkt? Fast det hänger lite på det här med pakeringsmöjligheter också. Centrala Lund är vä inte känt som det mest bilvänliga i världen. Men det är späääännade!
    Hoppas att pillerna fungerar!

Parkering i storstad...jo, nog har man letat parkeringsplats i sina dagar. Det var otroligt skönt när vi äntligen fick en egen plats. Spännande!

• Fru Bygg

Hej Aleta!
    Jag har ingen flytning alls. Hoppas det kan vara ägglossning ändå och att jag kanske inte märker av den. Man blir lite orolig när man har ont, men samtidigt så skulle det ju vara konstigt att den dyker upp med en månads tid mellan.

• Fru Bygg

Solde: spännande med lägenhet mitt i Lund. Hoppas det löser sig med katten också!

• Fru Bygg

Det märks att jag har det lite lugnare på jobb nu idag va? Är inne och tjuvsurfar lite. Eller egentligen har jag en hel del att göra, orkar bara inte motivera mig idag. Har ju bara flytten i tankarna och imorgon har jag ledig. Jaja, bara en halv dag kvar innan det är långhelg med flytt!

• Daa

Fru Bygg: man kan känna ägglossningen så. Jag har upplevt hur känningarna förändrats. Kroppen signalerade ÄL mycket tydligare efter mf:en, så barnafödande borde väl rimligtvis kunna påverka känningarna också.

Solde: jobbigt att tösen gått ner i vikt. Hoppas ni hittar rätt sätt för henne. Spännande med lägenheten.

*vinkar till Blommis i Växjö* Ha det fint du med!

Villemoa: lycka till hos BM.

Flamman: lycka till med allt du har att göra på jobbet.

• Daa

Så det är dags nu? Spännande. Jobbigt, men skoj

Fru Bygg skrev 2010-09-30 11:36:26 följande:
    Det märks att jag har det lite lugnare på jobb nu idag va? Är inne och tjuvsurfar lite. Eller egentligen har jag en hel del att göra, orkar bara inte motivera mig idag. Har ju bara flytten i tankarna och imorgon har jag ledig. Jaja, bara en halv dag kvar innan det är långhelg med flytt!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans