Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Jo, det hade jag säkert gjort. Men det hade inte varit samma sak.
Men du, om du nu tycker det, så låt det vara min "hollywood"dröm. Även om jag vet att det inte är det.
Det var inte bara jag som ville ha det så, utan även min man såklart.
Vilka tråkiga glädjedödare här finns inne!
Åh, va gulligt av dig! =) Tack så mycket! =) Kul att här finns nån vänlig själ inne =P
Håller med dig! Var jävligt drygt skrivet, rent ut sagt! Vad är det för fel på att folk har drömmar!?
Tack!
Nä jag fattar inte heller hur folk pallar va så grymt emot.
Planera era bröllop, umgås med era blivande istället för att sitta här och vara tråkiga!
Jag vet inte om jag håller med om att folk är glädjedödare. Vi diskuterar en icke-svensk tradition som SvK inte står bakom och som för så många representerar ett förlegat synsätt.
Jag har inte varit medlem länge och jag är fullkomligt fascinerad av detta forum. Här fås psykbryt över pojkvänner, svärmödrar, kläder, servetter, musik , präster mm men mycket få - än har jag ingen sett! - funderar över dessa löften man ger vid en vigsel.....
Vår blivande regent vill bli inledd vid pappas arm och bortskänkt. Det är djupt stötande att en kvinna på drygt 30 ska bli bortskänkt på detta sätt. Hon är ingen blyg viol på 17, hon är en myndig och alldeles säkert mycket kunnig kvinna men i detta har hon klantat till det. Det är inget glädjedödande i att framhålla vikten av att stå på egna ben.
"Hon är ingen blyg viol på 17, hon är en myndig och alldeles säkert mycket kunnig kvinna men i detta har hon klantat till det. Det är inget glädjedödande i att framhålla vikten av att stå på egna ben." Så det hade varit ok om hon var ung och blyg? Jag tycker att det är bra att Viktoria får göra som hon vill för en gångs skull. Sen finns det de som tror att hon inte har valt detta själv, men det går inte att spekulera i då det inte finns någon fakta för det.
Tror du verkligen inte att Victoria någonsin får göra som hon vill?