Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Rätt uppgift är:
117 Miljoner små kronor får Bernadotterna i socialbidrag...
för dem vinkar de... ler de... kör över ärkebiskopen/kyrkan... och klappar små barn på kinden/tar emot blommor.
DESSA skattepengar kan göra mycket mer nytta!!!
Jag råkade träffa kyrkoherden i församlingen där jag bor nu ikväll. Han var oerhört besviken att ärkebiskopen inte sa blankt nej. Som han sa: "Vem skulle annars viga dem?"
I höst skulle de göra nya riktlinjer för vigslar i församlingarna här runt omkring och då skulle de fundera på att ha en gemensam policy mot brudöverlämningar, dvs alltid säga nej. Oavsett prinsessor.
Jag tycker att det är så arrogant av kungahuset att köra över kyrkan och ärkebiskopen. De hittar på en löjlig ursäkt med att det är statsöverhuvudet som leder fram och bla bla bla. Det de säger är: "Ja, ja men det gäller inte oss, för vi gör som vi vill."
För övrigt tror jag att kungahuset inte har haft en tanke på att kyrkan skulle mopsa upp sig. De är nog ärligt överraskade över det motstånd som brudöverlämningen mött, både från kyrkan och helt vanliga privatpersoner.
Det tror jag med. Jag tror dessutom att de inte riktigt begripigt att de tappar popularitetspoäng genom detta.
Jag tycker att det är synd att inte ÄB satte ner foten. Jag hade hejat vilt på honomom han gjort det.
Jag har i alla fall gjort vad jag har kunnat, jag har skrivit ett meddelande till kronprinsessan via hovets hemsida. Önskar att fler gjorde detsamma....
Hennes beslut har i alla fall fått mig att bli republikan... Tidigare har jag väl inte varit uttalad rojalist men jag har ändå sett något positivt med kungahuset, som representanter för Sverige coh svenska traditioner. Men nu när de skiter i våra traditioner så ser jag faktiskt inte varför vi ska ha ett kungahus, för även om det inte blir billigare, än de kungliga, så är i alla fall fördelen med presidenter att de är utbytbara!
Men du, vet DU vad som var så fantastiskt för MIG? Jo, det var att få se min blivande stå där framme så snygg och fin och se honom i hans kläder för första gången och se hans min när han såg mig för första gången i min klänning. Sen när jag kom fram och tog hans hand och vi ställde oss där framme, då böjde han sig fram till mig och viskade att jag såg ut som en prinsessa. det hade inte varit samma sak om han hade sett mig där ute. efter vigseln gick vi ut hand i hand och det var fantastiskt!
ÄB sparkar verkligen undan fötterna på de präster som säger blankt nej till andra brudpar. Ett sånt här beslut kommer göra det mycket svårare för andra präster att stå på sig.
Fegt anser jag, och väldigt tragiskt. Jag kommer skämmas för Sverige pga hur vi kommer se ut i andra länders ögon under det här bröllopet. Ush
eee... näe visst... Inte hade du sett ut som en prinsessa om ni möts på trappen utanför kyrkan och gått in tillsammans... eller hur?
Det är din "Hollywood-dröm/fantasi" som du isensatt och den är förstorad till en propotion som inget annat kan mäta sig med... För att DU har bestämt dig för att det skulle vara det mest fantastiska av alla upplevelser... din sanning alltså... och för stackars vickan också så klart.