• Superstarfia

Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..

Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...

• Svar på tråden Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
  • Sebastiána
    Sonja68 skrev 2010-05-25 12:09:29 följande:
      Men VAD är det som är så mysigt och tryggt att gå in med sin pappa när man är en vuxen självständig människa? Och just med pappa?Jag tyckte det var mysigt att gå in med min man. Tillsammans. DET var tryggt för oss båda.Föräldrarnas "stöd" kände vi i ryggen då de satt på första bänkrad i kyrkan.
    Om vår tronföljare inte klarar av att gå in utan att hålla pappa i handen kan man undra om hon klarar jobbet som regent.
  • Påfågeln

Sebastiána skrev 2010-05-25 13:42:54 följande:
    Om vår tronföljare inte klarar av att gå in utan att hålla pappa i handen kan man undra om hon klarar jobbet som regent.

Kul!!!

Aleta: Vad konstigt? Det var inte ett stort skämt då? För det toppar listan på det knäppaste jag har hört den här veckan!!!

• Sebastiána
    Jossebosse skrev 2010-05-25 12:40:32 följande:
    Förslag på Viktorias valspråk när hon blir drottning: För Sverige Bakåt i Tiden.
    ...eller "Det är MITT land, jag gör som jag vill"
  • Bellson

Jag menar bara att man borde få bestämma själv. Om jag själv inte upplever det som att jag är mindre värd eller vad det nu finns för olika argument emot att gå in med sin pappa så behöver ju ingen annan oroa sig. Då är ju alla på det klara med det hela. Varför måste alla bry sig så mycket?

Däremot kan jag känna att det är lite "pinsamt" att gå in med sin pappa. Det känns ju verkligen som att man har tittat för mycket på amerikanska kärleksfilmer... 

Men som sagt, alla gör som dom vill.. 

• Sebastiána
    Bellson skrev 2010-05-25 14:01:02 följande:
    Jag menar bara att man borde få bestämma själv. Om jag själv inte upplever det som att jag är mindre värd eller vad det nu finns för olika argument emot att gå in med sin pappa så behöver ju ingen annan oroa sig. Då är ju alla på det klara med det hela. Varför måste alla bry sig så mycket? Däremot kan jag känna att det är lite "pinsamt" att gå in med sin pappa. Det känns ju verkligen som att man har tittat för mycket på amerikanska kärleksfilmer...  Men som sagt, alla gör som dom vill..   
    Som Knyttan skrev i en annan tråd: <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} p {mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

"Kvinnoförtryck innebär inte förtryck av en enskild kvinna, eller att en person av ett kvinnligt kön inte får sin vilja igenom. Det innebär att alla kvinnor i ett givet samanhang inte kan utöva hela sin kapacitet som människor. Feminism innebär inte att varje enskild kvinnas personliga önskan måste bli tillmötesgången, varje gång hon önskar sig något. Kvinnoförtryck - som så många andra orättvisor - är ett strukturellt problem som bottnar i våra kulturella föreställningar om hur saker och ting är och bör vara. Varje gång någon reproducerar en sed, tradition eller rit som har sin botten i att en kvinna är underställd mannen förstärks detta kulturella intryck."

Dvs. brudöverlämning blir inte OK bara för att den enskilda bruden tycker att det är gulligt eller Hollywoodglamoröst.

• Sebastiána

Hur vet vi förresten att brudöverlämningen är Victorias och Daniels önskan? Överallt står det att det är "Familjens önskan". Vår konservative kung (som inte heller ville ha kvinnlig tronföljd och fortfarande har den åsikten) ligger säkert bakom.

• Duchess

Sebastiána skrev 2010-05-25 15:45:07 följande:
    Hur vet vi förresten att brudöverlämningen är Victorias och Daniels önskan? Överallt står det att det är "Familjens önskan". Vår konservative kung (som inte heller ville ha kvinnlig tronföljd och fortfarande har den åsikten) ligger säkert bakom.

Det ligger nära tillhands att tro att det är kungens önskan, ja. Och Victoria brukar väl inte sätta sig upp emot kungen i onödan? Frågan är väl bara om kungen tar något som helst intryck av den pågående debatten?

• Heloise
    Duchess skrev 2010-05-25 16:19:49 följande:
      Det ligger nära tillhands att tro att det är kungens önskan, ja. Och Victoria brukar väl inte sätta sig upp emot kungen i onödan? Frågan är väl bara om kungen tar något som helst intryck av den pågående debatten?
    Jag skulle säga nej, han tar nog inte intryck alls av den debatten, han har ju sagt att det känns onödigt långdraget eller nått...
  • Duchess

Heloise skrev 2010-05-25 16:28:00 följande:
    Jag skulle säga nej, han tar nog inte intryck alls av den debatten, han har ju sagt att det känns onödigt långdraget eller nått...

Han är nog inte direkt van vid att folk säger emot honom.

• Heloise
    Duchess skrev 2010-05-25 16:31:29 följande:
      Han är nog inte direkt van vid att folk säger emot honom.
    inte direkt, vilket är synd för jag har lust att ringa upp och läsa lusen av honom/henne/dem, synd att de inte går att hitta på eniro

Passionsblomma, Duchess, Aleta och Sebastiana jättebra inlägg!

Svar på tråden Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..