Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Viktoria ska få göra PRECIS som hon vill, ska man göra något annat för att någon tycker olika?? Jag vill då att mitt bröllop blir som jag vill och inte som alla andra vill.
...Man har en egen vilja även om man är kronprinsessa...
Btw, med tanke på att kungens pappa dog när kungen och hans systrar var små kan hans systrar omöjligt ha blivit ledda till altaret av sin far som någon nämnt tidigare i tråden (lite besserwisser varning på mig där
Tycker personligen att det är bedrövligt att vår tronföljare väljer att vända ryggen åt de svenska traditionerna och istället anammar Anglosaxiska seder. Om det är några som ska värna de svenska traditionerna så är det väl medlemmarna av vårt kungahus.
Tappar väldigt mycket respekt för henne efter detta.
Visst får hon ha en egen vilja, vill hon inte bevara svenska traditioner så står det henne helt fritt att avsäga sig tronen. Så länge hon gör anspråk på tronen så gör hon också valet att inte ha fullständig rätt att bestämma fritt över sitt liv. Det kommer liksom med uppdraget....
En anekdot som många av er hört tidigare: Jag frågade en gång min pappa vad han skulle ha sagt om jag frågat honom om han ville överlämna mig i kyrkan. Då skrattade han stort och sa (på bred västerbottensbondska) "Men jäntong, visst ha I väl lärt deg å gå själven?"
Jo. Han har ju det. Han har lärt mig att gå själv, både bokstavligt och bildligt. Pappa har bidragit till att göra mig till en självständig och stark kvinna, och just därför skulle han se det som ett misslyckande om jag hade velat bli överlämnad. Han har ju lärt mig att gå själv.
Jag har en bra relation till både min pappa och mamma, men min bröllopsdag handlade inte om min relation till någon av föräldrarna. Den handlade om mig och min man, vår kärlek och vårt beslut.
Att du kan nekas en brudöverlämning har ingenting att göra med hur kyrkan ser på ditt förhållande till Gud.
Jag kommer aldrig förstå varför man vill bli inledd av sin pappa istället för att vandra nedför kyrkgången men den karl man ska gifta sig med. Kommer pappa och kollar att det är blod på lakanet efter bröllopsnatten också kanske? Eller han kanske rentav är med under akten?
Ingen aning vad din pappa kommer att göra under eran bröllopsnatt. Min pappa kommer att sova i alla fall.
Jag kommer inte att bli överlämnad, jag vill gå fram till altaret med min blivande man MEN
jag ser inget som helst fel i att bli överlämnad, jag tycker det är riktigt fint.
I mitt fall skulle jag tänka (som fortfarande inte bor med min blivande man)
"Nu öppnar jag dörrnara till ett nytt kapitel i livet, jag vill bli överlämnad av den
människan som jag litat på mest under hela livet"
Väldigt fin tycker jag.