• Superstarfia

Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..

Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...

• Svar på tråden Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
  • Heloise
    Zeka skrev 2010-05-24 22:32:39 följande:
      Kan ju även vara så att mannen inte vill gå igenom kyrkan, ingen som tänkt på det? =)
    Jovisst, då tycker jag att brudparet bör överväga en vigsel som passar båda parterna. En utan ingång kanske?
  • Zeka

Superstarfia skrev 2010-05-24 22:31:03 följande:
      Eftersom alla är lika inför gud oavsett kön så jaaa.. det är helt ok!! vill börja? dom gör det redan!

ja men det om något e ju mer sjukt isf... för i bibeln står det väl inget om att man ska vara av samma kön, man ska ju vara man & kvinna!??

• Superstarfia

sun moon skrev 2010-05-24 22:33:20 följande:
    Läste också i en tråd ang. efternamnet. Nu tycker jag det är så att man brukar ta det ovanligaste efternamnet. Alla "son" namn är utrotningshotade. Många gör också egna nya efternamn tillsammans.  Jag kommer att ta min BM´s efternamn för jag har nu min ex mans efternamn. Innan hette jag något med "son" :)  

För mig har det alltid varit självklart att ta min blivandes namn. Men det kanske bara är för att jag har ett son namn och med hans namn blir jag den enda i sverige som heter just så.. ;)

• Duchess
      Kan ju även vara så att mannen inte vill gå igenom kyrkan, ingen som tänkt på det? =)
    Eller kvinnan? Jag väntar fortfarande på att få höra talas om en vigsel där

a) Brudgummen skrider in i kyrkan till sin tårögt väntande brud som står framme vid altaret. 

b) Brudgummen leds in i kyrkan av sin mor

• Sebastiána
    Hur gör man om bruden inte vill gå igenom kyrkan? Står bruden framme vid altaret och väntar på brudgummen då?
  • Zeka

Heloise skrev 2010-05-24 22:33:47 följande:
    Jovisst, då tycker jag att brudparet bör överväga en vigsel som passar båda parterna. En utan ingång kanske?

ja så kan man ju med göra...

• Superstarfia

Zeka skrev 2010-05-24 22:34:26 följande:
      ja men det om något e ju mer sjukt isf... för i bibeln står det väl inget om att man ska vara av samma kön, man ska ju vara man & kvinna!??

Men de säger även att alla är lika inför gud oavsätt kön.. vilket jag lägger större vikt vid än att man måste vara man och kvinna.. kan iof bero på att jag har homosexuella syskon.. men som sagt, ingen präst kommer tvingas att viga samkönade par, och ingen präst kan tvingas att godkänna brudöverlämmning..

• Zeka

Sebastiána skrev 2010-05-24 22:35:10 följande:
    Hur gör man om bruden inte vill gå igenom kyrkan? Står bruden framme vid altaret och väntar på brudgummen då?

Jaaa du, det får man fundera på...

• Lantlolla

nollåtta skrev 2010-05-24 22:19:04 följande:
    Jaha nu fattas bara en tubklänning till bröllopet och ett par ungar med namnen Thindra och Cewin så är cirkeln sluten.

Oj vad jag skrattade......giftigt!!

• Sebastiána

Jag behåller mitt namn. Tycker om det.

Vickan borde väl i konsekvensens namn byta till Westling, eftersom hon nu lämnas bort...

Svar på tråden Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..