Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
ja men det om något e ju mer sjukt isf... för i bibeln står det väl inget om att man ska vara av samma kön, man ska ju vara man & kvinna!??
För mig har det alltid varit självklart att ta min blivandes namn. Men det kanske bara är för att jag har ett son namn och med hans namn blir jag den enda i sverige som heter just så.. ;)
a) Brudgummen skrider in i kyrkan till sin tårögt väntande brud som står framme vid altaret.
b) Brudgummen leds in i kyrkan av sin mor
ja så kan man ju med göra...
Men de säger även att alla är lika inför gud oavsätt kön.. vilket jag lägger större vikt vid än att man måste vara man och kvinna.. kan iof bero på att jag har homosexuella syskon.. men som sagt, ingen präst kommer tvingas att viga samkönade par, och ingen präst kan tvingas att godkänna brudöverlämmning..
Jaaa du, det får man fundera på...
Oj vad jag skrattade......giftigt!!
Jag behåller mitt namn. Tycker om det.
Vickan borde väl i konsekvensens namn byta till Westling, eftersom hon nu lämnas bort...