Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Jag har inte läst något av svaren utan svarar TS: Jag kan sammanfatta mina känslor i två ord: För Djävligt. Vet inte vem jag är mest arg på; ÄB eller Victoria.
AMEN!!
Hoppas inte sista ordet är sagt...
Visst, gör som du vill, men vig dig då inte kyrkligt om du inte kan följa kyrkans rekommendationer! Det borde gälla alla!
Kungen är för monarkin, ???undrar varför??? därför säger han inte nej till lilla vickan denna gång... han har ju redan "röstat emot" hennes tronföljd och det var då att sticka ut hakan lite väl mycket... men här gäller det att hålla tungan i rätt mun... han är ju inte så bra på det precis!
Man vet ju aldrig hur folk tänker!
Men jag tycker det är hemskt att vissa präster "går med på" en massa dumheter!
Nå, vi får väl se vad som är klart och vad som inte är klart. Hon har ÄB och Antje Jackelen(stavning?) biskop i Lund som inte vill se brudöverlämning. Hovpredikanten verkar vackla. Åke Bonnier som är 4-e prästen har jag ingen aning om vad han tycker i frågan men jag hoppas han är vis....dvs inte gillar brudöverlämning.
Att anföra att det är en familjetradition är fjantigt. Vi har inga som helst traditioner att gifta bort kvinnliga blivande regenter, vare sig till gossar från Ockelbo eller blåblodiga prinsar. Detta par kommer på många sätt att starta nya traditioner. Att då respektera svensk tradition är inte mycket att begära.
Jag säger som jag sagt förut: Kronprinsessan får väl hitta en annan ärkebiskop att viga dem då...
Bästa kommentaren idag!
Vet IKEA om vilken hysteri det råder kring dessa lakan här på BT? Sorry för OT.
Hoppas Svenska Kyrkan för en gångs skull säger nej!