• Superstarfia

Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..

Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...

• Svar på tråden Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
  • Sebastiána

Förresten, vem vet. Kanske Vickan har en profil här på BT. Kanske någon av dejm som skivit att de vill överlämnas av sin far för att det är så fiiint?!

• Superstarfia

Sebastiána skrev 2010-05-24 22:06:43 följande:
    Det kommer att bli väldigt jobbigt för alla präster att sätta sig emot diverse bridezillas som SKA överlämnas för att det är DERAS dag!

Ja de kommer ju inte bli mindre jobbigt än vad dem redan har det idag.. Nej jag är verkligen besviken..

• Zeka

Vad e det för fel på att vilja bli överlämnad av sin far??? Det vill jag med bli den dagen jag ska gifta mig...

• Superstarfia

dss skrev 2010-05-24 22:07:14 följande:
    men herregud!!!! Jag förstår att vissa inte själva kan tänka sig bli överlämnade av sin far, men att ogilla det STARKT och skapa en debatt kring någon annans vilja att bli överlämnad är bara löjligt! Det är HENNES vilja, HENNES bröllop. Först startar man massa trådar där man skriver hur lite man bryr sig om bröllopet och att kronprinsessan ska gifta sig. Sedan startar man fler trådar kring hennes bröllop och kritiserar henne för hur hon vill ha det på hennes bröllop. Så jävla motsägelsefullt.

Ja, det må vara hennes vilja.. Men det är faktiskt det svenska folket hon representerar. Och eftersom kyrkan som hon måste erkänna sin tro till INTE tycker att brudöverlämmning är en bra grej så ska väl HON om nån följa deras sed..??

Det är hennes bröllop, som vi svenska befolkningen betalar flera miljoner kronor för.. så varför ska vi inte ha nått att säga till om? om skattebetalarna betalade mitt bröllop hade iaf jag valt att lyssna på deras åsikter om iaf en sån här viktig sak...

• Superstarfia

Zeka skrev 2010-05-24 22:11:21 följande:
    Vad e det för fel på att vilja bli överlämnad av sin far??? Det vill jag med bli den dagen jag ska gifta mig...

För att du ses lämnas från en mans vård till en annan?? utan egen vilja..

• Zeka

Superstarfia skrev 2010-05-24 22:12:06 följande:
      För att du ses lämnas från en mans vård till en annan?? utan egen vilja..

men det e ju MIN VILJA att ha det så... Skumt tycker jag hur ni tänker där

• Duchess

Jag vill tillägga att det finns tillfällen när jag anser att brudöverlämning är både korrekt och befogad, och det gäller de brudpar där mannen och kvinnan är överens om att kvinnan kommer att vara underordnad mannen i äktenskapet. Jodå, det finns sådana par i Sverige år 2010, jag lovar. 

I deras fall avspeglar brudöverlämningen det faktiska "styrkeförhållandet", och då kan jag tycka att det är OK. Det är inte så jag vill leva, och det är inte så som kyrkans vigselritual är uppbyggd, men jag kan respektera att andra par gör val som jag och min man inte gjort. 

• Superstarfia

Zeka skrev 2010-05-24 22:13:28 följande:
      men det e ju MIN VILJA att ha det så... Skumt tycker jag hur ni tänker där

Ja visst, det är din fria vilja. Fast ska man gifta sig i kyrkan för att man tycker det är traditionsenligt ska man också följa kyrkans seder och traditioner = INGEN ÖVERLÄMMNING.

Om man väljer att gifta sig borgligt får man i mina ögon göra hur man vill, även om jag tycker det är tragiskt oavsett, att man inte kan se eller tänka ett steg längre över det valet man tar...

• Zeka

Helt otroligt.

Jag kommer INTE vara underordnad min man, bara för att jag väljer att min pappa för mig fram till "altaret".. Alla har man ju olika syn på det hela o tur som fasen e väl det!!!

• Aleta
    Cesium skrev 2010-05-24 22:06:07 följande:
    Det här är det sista inlägget jag gör på BT:s forum om brudöverlämningar *skriver kontrakt med mig själv*, förutom såklart att bemöta eventuella kommentarer på det här inlägget.
    Neeeej!
    Det är alltid kul att läsa vad du skriver ju.
Svar på tråden Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..