Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Förresten, vem vet. Kanske Vickan har en profil här på BT. Kanske någon av dejm som skivit att de vill överlämnas av sin far för att det är så fiiint?!
Ja de kommer ju inte bli mindre jobbigt än vad dem redan har det idag.. Nej jag är verkligen besviken..
Vad e det för fel på att vilja bli överlämnad av sin far??? Det vill jag med bli den dagen jag ska gifta mig...
Ja, det må vara hennes vilja.. Men det är faktiskt det svenska folket hon representerar. Och eftersom kyrkan som hon måste erkänna sin tro till INTE tycker att brudöverlämmning är en bra grej så ska väl HON om nån följa deras sed..??
Det är hennes bröllop, som vi svenska befolkningen betalar flera miljoner kronor för.. så varför ska vi inte ha nått att säga till om? om skattebetalarna betalade mitt bröllop hade iaf jag valt att lyssna på deras åsikter om iaf en sån här viktig sak...
För att du ses lämnas från en mans vård till en annan?? utan egen vilja..
men det e ju MIN VILJA att ha det så... Skumt tycker jag hur ni tänker där
Jag vill tillägga att det finns tillfällen när jag anser att brudöverlämning är både korrekt och befogad, och det gäller de brudpar där mannen och kvinnan är överens om att kvinnan kommer att vara underordnad mannen i äktenskapet. Jodå, det finns sådana par i Sverige år 2010, jag lovar.
I deras fall avspeglar brudöverlämningen det faktiska "styrkeförhållandet", och då kan jag tycka att det är OK. Det är inte så jag vill leva, och det är inte så som kyrkans vigselritual är uppbyggd, men jag kan respektera att andra par gör val som jag och min man inte gjort.
Ja visst, det är din fria vilja. Fast ska man gifta sig i kyrkan för att man tycker det är traditionsenligt ska man också följa kyrkans seder och traditioner = INGEN ÖVERLÄMMNING.
Om man väljer att gifta sig borgligt får man i mina ögon göra hur man vill, även om jag tycker det är tragiskt oavsett, att man inte kan se eller tänka ett steg längre över det valet man tar...
Helt otroligt.
Jag kommer INTE vara underordnad min man, bara för att jag väljer att min pappa för mig fram till "altaret".. Alla har man ju olika syn på det hela o tur som fasen e väl det!!!