• Superstarfia

Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..

Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...

• Svar på tråden Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
  • sun moon
    dss skrev 2010-05-24 22:07:14 följande:
    men herregud!!!! Jag förstår att vissa inte själva kan tänka sig bli överlämnade av sin far, men att ogilla det STARKT och skapa en debatt kring någon annans vilja att bli överlämnad är bara löjligt! Det är HENNES vilja, HENNES bröllop. Först startar man massa trådar där man skriver hur lite man bryr sig om bröllopet och att kronprinsessan ska gifta sig. Sedan startar man fler trådar kring hennes bröllop och kritiserar henne för hur hon vill ha det på hennes bröllop. Så jävla motsägelsefullt.
    Vad då hennes vilja och hennes dag? Gifter hon sig med sig själv? 
  • Zeka

Superstarfia skrev 2010-05-24 22:25:21 följande:
      För att kyrkan, sedan sverige kristnades har haft sina traditioner där mannen och kvinnan gått in i kyrkan tillsammans av egen fri vilja..?

åh det e ju rätt många som inte går in tillsammans... utan mannen står framme varesig man blir överlämnad el. ej. en vän till mig hade sin man framme o hon kom in ensam efter sina tärnor!
    e det med fel o nedtryckt?

• Superstarfia

Jessika81 skrev 2010-05-24 22:26:55 följande:
    Jag tror inte att det är samma personer startar trådar om att man inte bryr sig som nu, med rätta, kritiserar hennes idéer om inmarsch.

Nej verkligen inte.. Jag har verkligen sett fram emot de här bröllopet och planerat dagen in i minsta detalj.. men nu har jag bara lust att fly landet...

• Sebastiána
    Duchess skrev 2010-05-24 22:20:36 följande:
    Och att V&D säljer TV-rättigheterna till sin bröllopsresa åt Kanal 5 eller någon annan slaskkanal. Nån slags "Royal Paradise Hotel"
    De kan ju ha en massa tärnor och marskalkar som kan röstas ut efter hand
  • Zeka

Fjosok skrev 2010-05-24 22:25:43 följande:
    Kan svara. Du får, men då måste du acceptera att du inte kan bestämma sådant. Du kan komma med ösnkemål, men säger prästen nej (vilken han/hon bör göra) så är det nej ... Som jag skrev ovan, en vigsel är en gudstjänst med en fast gudstjänstordning. Ingen show.

ja jo, det vet jag. e med i svenska kyrkan, jag går i kyrkan osv. det e ingen show bara för att en far går med sin dotter genom gången istället för din man..

Jag menar.. hur ställer ni er till att svenska kyrkan vill börja viga homosexuella.. e det okej eller?

• Superstarfia

Zeka skrev 2010-05-24 22:27:52 följande:
      åh det e ju rätt många som inte går in tillsammans... utan mannen står framme varesig man blir överlämnad el. ej. en vän till mig hade sin man framme o hon kom in ensam efter sina tärnor!e det med fel o nedtryckt?
    Varför gör man så, för att bruden ska få all uppmärksamhet medans hennes starkas blivande man får stå där framme medans alla tittar på bruden? jag förstår inte var man inte vill gå in tillsammans med sin blivande å få alla blickar rikta mot sig som par???
  • Superstarfia

Zeka skrev 2010-05-24 22:29:39 följande:
      ja jo, det vet jag. e med i svenska kyrkan, jag går i kyrkan osv. det e ingen show bara för att en far går med sin dotter genom gången istället för din man..Jag menar.. hur ställer ni er till att svenska kyrkan vill börja viga homosexuella.. e det okej eller?

Eftersom alla är lika inför gud oavsett kön så jaaa.. det är helt ok!! vill börja? dom gör det redan!

• Zeka

Superstarfia skrev 2010-05-24 22:30:02 följande:

Kan ju även vara så att mannen inte vill gå igenom kyrkan, ingen som tänkt på det? =)

• Fjosok
    Zeka skrev 2010-05-24 22:29:39 följande:
      ja jo, det vet jag. e med i svenska kyrkan, jag går i kyrkan osv. det e ingen show bara för att en far går med sin dotter genom gången istället för din man..Jag menar.. hur ställer ni er till att svenska kyrkan vill börja viga homosexuella.. e det okej eller?
    Ja, sålänge det inte blir brudgumsöverlämning så...
  • sun moon

Läste också i en tråd ang. efternamnet. Nu tycker jag det är så att man brukar ta det ovanligaste efternamnet. Alla "son" namn är utrotningshotade. Många gör också egna nya efternamn tillsammans. 

Jag kommer att ta min BM´s efternamn för jag har nu min ex mans efternamn. Innan hette jag något med "son" :)

Svar på tråden Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..