• Superstarfia

Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..

Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...

• Svar på tråden Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
  • vinterfoto

Jag tror att man resonerar som så att Daniel är en man av folket och Victoria är av högre börd. Därav överlämningen.

• Moi mokulat

Maajliin skrev 2010-05-24 16:06:52 följande:
    Varför ens bry sig när man har sitt eget bröllop och tänka på?? Min pappa ska lämna över mig och jag skiter i vad alla tycker och tänker det är mitt bröllop och jag får ha det precis hur jag vill:)    Tycker det är så larvigt att sitta och bråka över brollopstorget om det här!!

Jäähhhhhh

• Fru Kopparskiöld

Oj vilken lång diskussion. Hur har alla tid o diskutera detta när man jobbar {#lang_emotions_wink}

• mrsJR
    vinterfoto skrev 2010-05-24 16:09:20 följande:
    Jag tror att man resonerar som så att Daniel är en man av folket och Victoria är av högre börd. Därav överlämningen.
    Då borde väl han överlämnas till henne istället kan man ju tycka. 
  • Lantlolla

idag förlorade Viktoria ett fan och Republikanska föreningen fick en medlem. Jag ska därtill verka för att brudöverlämning inte ska accepteras genom att detta tas upp som en del av hur en vigsel i SvK ska vara utformad.

Jag kommer inte att se bröllopet.

• kikel

Lantlolla skrev 2010-05-24 16:19:03 följande:
    idag förlorade Viktoria ett fan och Republikanska föreningen fick en medlem. Jag ska därtill verka för att brudöverlämning inte ska accepteras genom att detta tas upp som en del av hur en vigsel i SvK ska vara utformad.Jag kommer inte att se bröllopet.

Lite smått överreaktion enligt mig

• Superstarfia

kikel skrev 2010-05-24 16:26:36 följande:

Varför det? VI betalar för bröllopet, och eftersom hon måste erkänna sig till den Lutherska kyrkan som våran tronföljare ska hon väl också följa de riktlinjer som finns???

• Jessika81

Hade jag varit ärkebiskop hade jag vägrat viga dem.

• mrsJR
    kikel skrev 2010-05-24 16:26:36 följande:
    Hon känns ju som en ganska dålig representant för Sverige och svenska traditioner när hon inte följer dem själv. Om hon inte kan sköta sitt jobb kanske hon ska se sig om efter något annat. 

• knyttan

Vad ska man med ett kungahus till om de inte värnar om svenska tradititoner? Det, plus att skaka lite hand med utländska presidenter är det ENDA vi betalar dem för! Så, jepp, idag blev jag också republikan.

Svar på tråden Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..