Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Så den dag Carl Philip gifter sig kommer kungen att överlämna även honom?
Nä, skulle inte tro det.
kul att så många orkar engagera sig
Löjligt alltihop! Hon vill ha det så... Daniel är garanterat med på noterna, pappa kungen med... Hurra för att få göra som man vill. Så länge man inte skadar nån annan. Länge leve valfriheten, glöm inte det!
Klart att kungen är med på noterna. Han var ju emot kvinnlig tronföljd, så att han vill överlämna sin dotter (från en man till en annan) är helt logiskt.
Hon får inte välja vem hom ska gifta sig med, varför ska hon då välja att gå emot den svenska traditionen?
Så himla synd att en kvinna som jag alltid uppfattat som stark, stolt och kompetent ska tramsa så här (obs obs obs! Endast tyckande från mitt håll, inga sanningsanspråk....) ! Men det är deras val, och det är ju bara att beklaga att de är tvungna att ha sin vigsel i SvK eftersom de uppenbarligen inte respekterar kyrkans principer eller känner att traditionen är särskilt viktig.
Även kronprinsessan har väl fått sin bild av bröllop från Hollywood.
Hade stora förhoppningar om Kronprinsessans klänning men jag antar att den lika gärna kan av tub-top-modell nu....
Klockren....
ÄNTLIGEN!!!! jag tycker det är så härligt att se att någonting i detta bröllop faktiskt bestäms av bruden (dvs Viktoria). Hade själv bestämt mig för att jag och M2B skulle gå in tillsammans men när denna debatt blossade upp så ändrade jag mig. Så himla typiskt svenskt att sitta i ett hörn och kasta sten på andras beslut. Svenska kyrkan har inte tagit helt ställning mot detta varför hon, liksom alla andra brudar i Sverige i samråd med sin präst kan välja överföring.
Det är dock så intressant och se hur folk orkar kämpa så hårt emot att andra ska få göra som de vill...det finns ju gränser. Jag är mer emot folk som håller på och gör larviga saker i kyrkan eller annat som är respektlöst mot den vördnad man ska visa mot kyrkan som heligt rum. Att man sakta väljer att låta sin far gå med en fram till blivande maken symboliserar antaligen inget annat idag än att man kanske sett en och annan Hollywood film och därmed anser detta vara romantiskt -eller som i mitt fall känns som en kärleksgest mot sin pappa som får vara delaktig. Det har inget med överlämning att göra utan mer stöttning.
Sen hela debatten om att Victoria och de skulle kosta så mkt...om man räknar samhällsekonomiskt så ska ni se att varende en av alla som sitter i ett hörn och muttrar om att det är dyrt har kostat samhället mer och dragit in mindre...men det är ju en helt annat debatt...