Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...
Jag har inte varit för monarkin tidigare heller - men inte varit direkt emot den heller. Nu har jag plötsligt blivit republikan. Om de ska ha lekstuga får de tjäna ihop pengarna till det själva och inte låta skattebetalnarna i finskrisens och arbetslöshetens Sverige betala notan!
Jag tycker verkligen att det har blivit en stor sak av det här, vad som är svenskt och inte.. alla är vi olika och alla vill vi ha det på olika vis.. Varför inte låta alla få ha vigseln som dom själv vill?
Finns mycket i sverige som inte är svenskt eller svensk tradition längre, men vad gör det?
Vem orkar bry sig känner jag rent spontant!! Det finns så mycket viktigare saker här i livet att engagera sig i...som sitt eget bröllop
Var står den här nyheten någonstans egentligen?
Jag förstår inte hur man kan anse att det är deras privatsak, då har man ju missat hela grejen med monarki och vad det innebär.
Eftersom deras äktenskap är en del av vårt statskick så angår bröllopet alla svenska medborgare och därmed kan det inte vara helt upp till dem hur de väljer att göra.
Bra! jag hoppas att min präst inte har några problem med detta också
Man får har alla sina egna värderingar ang överlämningen men tänk på en sak, de är HENNES bröllop!!!
Tänk hur hade ni känt om någon gick in och ändrade på ert bröllop som ni drömt om hela livet?
Visst hon är kunglig men får inte hon har drömma för de? Ska hon inte få ha sitt bröllop som hon vill bara för de?
Många säger de inte är svensk, men vad är egentligen svensk och inte svensk?Var går gränsen? För mig och min släkt i alla genrationer tillbaka vi kunna kolla upp så har alla blivit överlämnade av pappan. För mig personligen är de en status att pappa godkänt brudgummen och att de är en ära för pappan att lämna över bruden. Så ser jag de!