Jag tror att folk hakar upp sig lite mycket på färgerna, ska man vara krass så säger etiketten att ingen ska konkurrera ut bruden, that's it. Så ts får väl fundera på om det finns någon risk att gästerna (känner man ändå inte alla på sitt bröllop?) skulle kunna råka ta miste på henne och hennes väninna när alla väl är fixade och fina.
Jag förstår att vitt är en känslig färg och personlig tycker jag att det är lite klantigt att "kasta sig" på en vit klänning (även om den var väldigt söt (kanske lite kort för min smak), men kom ihåg att alla andra runt om oss inte lever och andas bröllop, inte sitter och spenderar timmar varje dag och kollar inspiration och debatterar sådana här saker.
Prata med din väninna, säg att det är viktigt för dig, gör inget stort drama av det så ska det gå bra.
På tal om andra än bruden klädda i vitt så hittade jag finaste bilden på Grace Kelly's brudfölje 3.bp.blogspot.com/_KKNyXy942PA/SxP0bvLzrvI/AAAAAAAAA1E/SKCRdtOhfi0/s1600/grace-kelly-bridal-party-790484.jpg
Är det verkligen någon som skulle lägga mindre fokus på bruden på hennes dag i detta följe?