• trendig

hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!

hjälp!

vet inte om jag överreagerar här, men vad har denna klänningen för färg? min bästa väninna vill ha den på mitt bröllop men jag vill inte att ngn ska ha en vit klänning mer än jag! är denna klänning inte vit? vad säger ni? vad ska jag göra? åh jobbigt..... :(
    finns ingen direktlänk men gå in på http://www.idasjostedt.com/ och klicka på Collections, sen är det tredje raden uppifrån, femte bilden från vänster.
    jag tycker den är vit men jag vet inte...
    snälla säg vad ni tycker!!

kram från mig
  • Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!
  • Rufsas
    MaddeåMats skrev 2010-05-14 16:01:02 följande:
    Jag håller helt med Rufsas!

Hade för övrigt på mig en hallonröd klänning på ett bröllop innan jag visste om vad vissa tycker att röd klädsel innebär. Som tur var kände jag inte brudgummen nästan alls så de andra gästerna fattade väl att vi inte haft ihop det.

• trendig

rufsas: EXAKT så tänkte jag och miin blivande man också!!! om man skriver i klädkoden att det enda vi vill att tjäjerna undviker är vit klänning, Då ska man väl inte behöva skriva att Vi menar alltså kritvit, cremevit, vintervit, alabastervit, pärlemorvit, benvit, etc etc.....
    men nu har jag iaf sagt till henne att jag oh min blivande man inte tycker att den passar på just vårt bröllop. hon tog det väl rätt bra. så nu får vi hoppas att hon fattat att det gäller alla nyanser av vitt ;)
    tack alla för stödet! kram kram

• trendig

haha oj va många stavfel ja lyckades få till :) tjejerna med ä liksom haha

• Rufsas
    trendig skrev 2010-05-14 16:42:45 följande:
    rufsas: EXAKT så tänkte jag och miin blivande man också!!! om man skriver i klädkoden att det enda vi vill att tjäjerna undviker är vit klänning, Då ska man väl inte behöva skriva att Vi menar alltså kritvit, cremevit, vintervit, alabastervit, pärlemorvit, benvit, etc etc.....men nu har jag iaf sagt till henne att jag oh min blivande man inte tycker att den passar på just vårt bröllop. hon tog det väl rätt bra. så nu får vi hoppas att hon fattat att det gäller alla nyanser av vitt ;)tack alla för stödet! kram kram
    Vad bra att det gick bra tjäjen! Ja, tänk att man ens ska behöva skriva in det i inbjudan. Är glad att hon kunde ta det. Hoppas att ni får ett fatastiskt färgglatt gästfolk på er dag!

Kram

• Aleta
    Rufsas skrev 2010-05-14 16:08:21 följande:
    Hade för övrigt på mig en hallonröd klänning på ett bröllop innan jag visste om vad vissa tycker att röd klädsel innebär. Som tur var kände jag inte brudgummen nästan alls så de andra gästerna fattade väl att vi inte haft ihop det.
    Heja Rufsas!

Mera rött på bröllop! Någon gång ska vi väl lyckas ta död på den där urlarviga skrönan.

• Zia 20090618

Är det så kanske man bör skriva att alla väldigt ljusa nyanser av grått, blått, rosa, gult, grönt, lila, rosa osv osv bör slopas för bruden vill vara ensam om ljusa kläder dagen till ära.

• Grodfrun

Vi maste ha olika fargupplosning pa vara datorer for enligt mig ar klanningen vit (eller ivory/benvit om man sa vill) och jag tycker Rufsas slar huvudet pa spiken: Nar det finns sa manga farger och nyanser, varfor chansa pa vitt/nastan vitt/sa vitt det gar utan att vara vitt?!

• Tokstolla
    Zia 20090618 skrev 2010-05-14 20:55:06 följande:
    Är det så kanske man bör skriva att alla väldigt ljusa nyanser av grått, blått, rosa, gult, grönt, lila, rosa osv osv bör slopas för bruden vill vara ensam om ljusa kläder dagen till ära.
    För de flesta av oss är nyansen elfenbensVIT
  • Rufsas
    Aleta skrev 2010-05-14 19:37:03 följande:
    Heja Rufsas! Mera rött på bröllop! Någon gång ska vi väl lyckas ta död på den där urlarviga skrönan.
    Jag ska på tre bröllop nästa sommar. Funderar på att bära rött på dem alla. Bara för att.
Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!