Brorsans tjej kommer att ha en vit klänning, där sa jag till att hon får ha en vit klänning OM hon har någon annan färg till. En av orsakerna till att jag sa ja var bland annat för att den är mycket enklare än min, men hade det varit en lång klänning hade jag ALDRIG gått med på det!
Visst vet alla att det är jag som är bruden och min sambo som är brudgummen, men om det kommer kvinnliga gäster i vita klänningar kan man börja undra om det inte är dubbel bröllop på G och det skulle vara en horibel tanke! Den dagen kan väl ändå bara få vara vår!?
Det känns nästan lika illa som de idioter som faktiskt får för sig att de ska fria (gärna i högtalar systemet) på någon annans bröllopsfest. Men där kan väl vissa tycka "Men det är ändå ER dag och då gör det väl inget vad andra får för sig att hitta på någopt sådant..."
Så jag säger stå på dig du! Vill du inte ha vita klänningar som konkurrerar med din så ska du inte behöva det. Extra viktigt blir det ändå om du inte valt den superdyra varianten utan en lite enklare (men som kan vara helt underbar på dig!) Kanske inte så kul om någon annan kommer i samma typ av klänning, värre om den är samma färg.