• trendig

hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!

hjälp!

vet inte om jag överreagerar här, men vad har denna klänningen för färg? min bästa väninna vill ha den på mitt bröllop men jag vill inte att ngn ska ha en vit klänning mer än jag! är denna klänning inte vit? vad säger ni? vad ska jag göra? åh jobbigt..... :(
    finns ingen direktlänk men gå in på http://www.idasjostedt.com/ och klicka på Collections, sen är det tredje raden uppifrån, femte bilden från vänster.
    jag tycker den är vit men jag vet inte...
    snälla säg vad ni tycker!!

kram från mig
  • Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!
  • Sebastiána

Kan man inte bara konstatera att man kan ha vit klänning om brudparet tycker att det är OK, om de inte tycker att det är OK väljer man en klänning i en annan färg?

Samma sak med svart. Jag skulle aldrig ha svart klänning på bröllop. När jag var på bröllop i Italien för några år sedan frågade jag ändå bruden om det var OK med svart klänning - kanske var det OK i Italien och då hade jag burit en sådan. Nej fick jag veta, absolut inte svart och inte vitt heller.

Om brudparet uttryckligen sagt att svart och vitt inte är OK finns ingen anledning att envisas med att ha klänning i någon av de färgerna. Om man inte har någon annan klänning kan man ju fråga om det är OK om man har en färgad bolero och matchande skor etc till.

• aikidoaasa
    Aleta skrev 2010-05-19 11:05:37 följande:
    Va! Finns det folk som gör så?!?!?!?Snacka om att försöka stjäla uppmärksamheten.
    Japp, de finns faktiskt en hel drös med dem. Mamma var på ett börllop för två år sedan då brudgummens bästa kompis helt plötsligt mitt under desserten fick tag i mikrofonen som de hade och skulle berätta för alla där att han älskar sin flickvän och friade... hon var väl lika tokig som han för hon sa JA!!! och sprang fram till honom och stal hela showen.

En kollega hade funderingar på att förlova sig med sin flickvän i sommras på en kompis bröllop. Han blev genast attackerad av mig och en annan kollega. Han skulle bara våga visa sig på jobbet igen om han förstörde sin kompis dag på det sättet. Dessutom sa vi att om hans flickvän hade minsta taktkänsla så skulle hon garanterat säga nej bara av princip skäl... för så gör man bara inte!
    Nu nästan ett år senare har han äntligen friat, men har inga planer på att gifta sig så varför det var ett så stort måste att det skulle uppmärksammas på det sättet på någon annans bröllop fattar jag inte.
    (Nu kan jag påpeka att en kille med mindre taktkänsla, finess och sympati finns inte = social kompetens lika med noll! Så jag är inte förvånad över att han skulle göra det... men det som är förvånande är att hans tjej orkar med honom. (Känner mig elak men jag är inte den enda som kommenterat över det.)

• yayita

Nej... Klänningen är jättefin, men jag skulle inte vilja att någon skulle ha den på ett bröllop.

• Bride in leather
    Aleta skrev 2010-05-19 11:05:37 följande:
    Va! Finns det folk som gör så?!?!?!?Snacka om att försöka stjäla uppmärksamheten.
    Jag hade smällt av om ngn gjort så på MITT bröllop och jag kan lova att trots brudklänning på så hade jag kastat ut dem med huvudet före. Nä fy så lågt.
  • Andreas flicka

Ja, allt har sin tid. Att fria på någon annans bröllop anser jag vara extremt ohyfsat!

Jag blev friad till ett par dagar före att några av våra närmaste vänner skulle gifta sig. Vi bestämde att inte berätta det förrän dagen efter bröllopet då vi alla träffades igen, allt för att inte stjäla uppmärksamhet från brudparet på deras dag.

• Maxiander

Men fy för att fria på någon annan bröllop!!! Men vi hade en gäst som planerade att fira hennes styvbarns födelsedag "senare på kvällen" under vår bröllopsmiddag... Vi har dessutom bett om barnfritt... För oss var det verkligen inte en okej idé, vi vill ju fira oss just den dagen, ingen annan.

www.maxiander.se

• Andreas flicka

@Maxiander

Va? Fira någons födelsedag på er bröllopsfest - ja men vad schysst - då skulle ju den här personen då födelsedagsmiddagen betalad och klar! *ironi*

Vad är det för fel på folk?

Som jag sagt tidigare jag bryr mig inte om vita klänningar på gästerna egentligen. Bara klänningen inte är lång. Men att använda någons bröllopsfest för att själv fira någonting annat - det kan inte bli mer fel.

• Sörön10

Fick en liknande fråga.. Min lillasyster frågade mig om en klänning. Så som hon beskrev den kände jag instinktivt "hmmmm", men jag sa att man brukar undvika klänningar som är till största delen vita. Denna var vit med få svarta broderier. Då sa hon själv att "jo, den är mest vit faktiskt" och så var problemet ur världen! Det finns ju tusentals andra färger och hon hade inte ens köpt den ännu! Dock vill hon nog ha den ändå på en annan fest så hon får sin klänning iaf! 

• SandraMT

Om du menar den femte bilden från vänster i mappen "Spring 2009" så tycker jag den ser ut att vara grå-blå eller så. Så den är inte vit enligt mig (om jag nu ens sett rätt bild).

• moonlightgirl

Jag har nyss varit o kollat in klänningen. Tycker att den var otroligt snygg. Men nu till det viktiga. Jag skulle bli rikgtigt sur på min bästa vän om hon kom i denna klänning. Själv tycker jag att den går åt brudklänningshållet. Jag vet inte om jag skulle reagera på just vit klänning, utan det beror på hur den ser ut och om det är någon annan färg med också. Är det inte med någon annan färg med så skulle jag nog protestera.

Jag tycker att du ska säga ifrån till din kompis.

Hoppas att ni får en fantastisk dag.

Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!