Aleta skrev 2010-05-19 11:05:37 följande:
Va! Finns det folk som gör så?!?!?!?Snacka om att försöka stjäla uppmärksamheten.
Japp, de finns faktiskt en hel drös med dem. Mamma var på ett börllop för två år sedan då brudgummens bästa kompis helt plötsligt mitt under desserten fick tag i mikrofonen som de hade och skulle berätta för alla där att han älskar sin flickvän och friade... hon var väl lika tokig som han för hon sa JA!!! och sprang fram till honom och stal hela showen.
En kollega hade funderingar på att förlova sig med sin flickvän i sommras på en kompis bröllop. Han blev genast attackerad av mig och en annan kollega. Han skulle bara våga visa sig på jobbet igen om han förstörde sin kompis dag på det sättet. Dessutom sa vi att om hans flickvän hade minsta taktkänsla så skulle hon garanterat säga nej bara av princip skäl... för så gör man bara inte!
Nu nästan ett år senare har han äntligen friat, men har inga planer på att gifta sig så varför det var ett så stort måste att det skulle uppmärksammas på det sättet på någon annans bröllop fattar jag inte.
(Nu kan jag påpeka att en kille med mindre taktkänsla, finess och sympati finns inte = social kompetens lika med noll! Så jag är inte förvånad över att han skulle göra det... men det som är förvånande är att hans tjej orkar med honom. (Känner mig elak men jag är inte den enda som kommenterat över det.)