• trendig

hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!

hjälp!

vet inte om jag överreagerar här, men vad har denna klänningen för färg? min bästa väninna vill ha den på mitt bröllop men jag vill inte att ngn ska ha en vit klänning mer än jag! är denna klänning inte vit? vad säger ni? vad ska jag göra? åh jobbigt..... :(
    finns ingen direktlänk men gå in på http://www.idasjostedt.com/ och klicka på Collections, sen är det tredje raden uppifrån, femte bilden från vänster.
    jag tycker den är vit men jag vet inte...
    snälla säg vad ni tycker!!

kram från mig
  • Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!
  • Sebastiána

Det MÅSTE vär för ***** gå att få tag på en festklänning som INTE är vit när ddet nu finns så MÅNGA ANDRA FÄRGER att välja på!!!???

• Aleta
    Rufsas skrev 2010-05-15 03:34:34 följande:
    Jag ska på tre bröllop nästa sommar. Funderar på att bära rött på dem alla. Bara för att.
    Bravo!
  • Zia 20090618

Jaa må ju kanske vara andra färgskiftningar på min skärm då den tycks vara grå för mig. Men jag vet att jag hade då vit långkjol på ett bröllop när jag var drygt 15 år. Aldrig någonsin att det fick såna här reaktioner som det tycks få här.. Herregud vad kinkiga en del är..

• minimis

Vårt färgtema är rosa/silver (grå) och jag föreslog min tärna att hon skulle ha silver klänning, men hon tyckte inte det kändes ok, att det blir för likt mitt. Det var ehnne ståndpunkt, vad jag själv tycker vet jag inte... Orkade inte kolla på klänningen son TS pratade om nu...

• Sebastiána
    Zia 20090618 skrev 2010-05-15 21:00:39 följande:
    Jaa må ju kanske vara andra färgskiftningar på min skärm då den tycks vara grå för mig. Men jag vet att jag hade då vit långkjol på ett bröllop när jag var drygt 15 år. Aldrig någonsin att det fick såna här reaktioner som det tycks få här.. Herregud vad kinkiga en del är..
    En vit långkjol ja, men vad hade du till den? Hade du en vit topp? Det har ju redan sagts att en vit kjol och färgad topp eller mönstrad klänning på vit grund är OK...
  • Zia 20090618

Tjaa visserligen men jag menade väl rent allmänt..jag tror inte att jag skulle orka brusa upp mig över att någon annan på festen hade vitt ellet ej... Is it really that bad?

• KatjaB

jag själv är bjuden på 3 bröllop i sommar ( o så vårt då) har ingen aaning om vad jag ska ha. Men jag är ju en fegis tydligen, varken vitt, offwhite eller rött. Däremot har jag en fin klänning som är svart/offfwhite med rosmönster på. Den är tokfin och jag känner mig lite som Audrey Hepburn i den, däremot vet jag inte hur långt man ska gå, svart/vitt är ju liksom inte okej det heller om man nu ska vara sån.

• minimis

Oavsett vad så är det vanligt vett o etikett som gäller tycker jag! Skulle inte ni känna er lite besvärade om svärmor kom i begravningskläder på bröllopsdagen?!

• Zia 20090618

Om svärmor kommer i strålande humör och råkar ha på sig svarta favoritkjolen med svart skjorta, so what! Nej jag skulle inte känna mig besvärad i det fallet. Allt handlar väl inte om klädseln, de får väl ha vad de vill! Om sen svärmor kommer i likadan klädsel och råkar hata mig, ja då kanske jag hade blivit lite butter. 

Om inte annat, skriv ut precis klädseln ni vill att gästerna har.

Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!