• trendig

hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!

hjälp!

vet inte om jag överreagerar här, men vad har denna klänningen för färg? min bästa väninna vill ha den på mitt bröllop men jag vill inte att ngn ska ha en vit klänning mer än jag! är denna klänning inte vit? vad säger ni? vad ska jag göra? åh jobbigt..... :(
    finns ingen direktlänk men gå in på http://www.idasjostedt.com/ och klicka på Collections, sen är det tredje raden uppifrån, femte bilden från vänster.
    jag tycker den är vit men jag vet inte...
    snälla säg vad ni tycker!!

kram från mig
  • Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!
  • Lantlolla

Den ser ut som ett nattlinne....ett baby-doll-nattlinne....låt henne ha den, ingen kan tro att den är en brudklänning.....

• Skuggan

Du har ju egentligen redan svarat på frågan själv. Du vill inte att hon ska ha den och det är ju det viktiga.

Men, jag förstår din fråga ändå. Om man tänker ett "traditionellt" bröllop med lång vit brudklänning så ligger den där ganska långt i från brudklänningen och skulle inte förväxlas. Men tänker men ett mindre formellt, kanske borgeligt bröllop så skulle bruden kunna ha något likande.

• naturtanten

har du sagt dresscode inte helvitt tolkar man det som att det är ok med en vit klänning med inslag av andra färger... vad har ni för övrig dresscode på bröllopet?? Du kan ju prata med henne om det om du är orolig men då helst innan hon beställt klänningen... att be henne färga den e kanske lite väl...

• hjärtat74

På mitt bröllop var detf lera som hade vitt med nån svarta blommor ..o det störde ej mig alls...men sen beror det på ..

Men om hon har fågat dig så var ärlig o säg att du ej vill att nån ska ha vitt,men det kanske du borde ha tänkt på o skrivit det på inbjudnigskortet som dresscode.men jag tycker att det borde man fatta själv.att vitt bär man ej på nån annans bröllop:) så säg at du helt enkelt ej vill för att det e andra gäster som också ville ha det...o helt plötsligt kommer ju alla ha vitt,ra en vit lögn;) det får man ibland.

• Katarina Michael

Jag hade nog sagt att klänningen är fin men att hon bör tänka på att man inte har helvit klänning på bröllop.

Men att hon kan ju ha ett färgat band runtmidjan och som någon skrev en färgad sjal till.

Då ger du ju henne samtidigt ett alternativ och ändå pepekar snällt men vänligt att helvit inte är okej.

• Flotten

Katarina Michael skrev 2010-05-13 11:25:00 följande:
    Jag hade nog sagt att klänningen är fin men att hon bör tänka på att man inte har helvit klänning på bröllop. Men att hon kan ju ha ett färgat band runtmidjan och som någon skrev en färgad sjal till.   Då ger du ju henne samtidigt ett alternativ och ändå pepekar snällt men vänligt att helvit inte är okej.

Har du sett bilden? Den är ju INTE helvit - den har färgade blommor vid halsen.

• Lyckliga013bruden

Vad är det för fel på vitt till bröllop?

Jag kan förstå att man som gäst inte ska sin gamla brudklänning, men jag kan inte se felet med t.ex. klänningen i exemplet.

• trendig

hej och tack för alla svar.

jag har skrivit på vår hemsida att jag inte vill att någon har vit klänning. detta är ju för mig en vit klänning så ja, som ni skriver så ska jag prata med henne och säga att jag tycker den är vit, och det enda jag inteville var att ngn har vit kläning. röd eller svart spelar mig dock ingen roll. man kan ju som ngn skrev säga att man fått frågor från fler om att ha benvit och sagt nej, ;) bra ide :)

ja det är den kläningen som ngn skickade direktlänk till :) tack för bilden, lättare att förstå då.

jag ska helt enkelt säga till henne vad jag tkr, sen om hon väljer att ha denna ändå så vet hon iaf vad jag tkr.

kram

• Katarina Michael
    Flotten skrev 2010-05-13 11:32:25 följande:
      Har du sett bilden? Den är ju INTE helvit - den har färgade blommor vid halsen.
    Jag anser att små blommorna inte gör större skillnad, jag anser den helvit och jag antar att TS med anser de pga inlägget. Sen får du gärna var av en annan åsikt, de kan inte jag styra.
  • KatjaB

Enligt vett o etikett så ska man väl ha vit kjol med färgad topp för att det ska vara okej. Den där är lite väl vit faktiskt. Men hon kanske frågat dig för att få höra om du tycker att det är okej och då är det ju bara att säga att du tycker att den är för vit.

Personligen tycker jag det ser ut som ett (visserligen gulligt) nattlinne, o skulle inte känna konkurrens. Däremot om det vore min tärna som ville ha det så skulle jag tycka att den var för kort. Nu låter jag väl som om jag vore 85 år, men jag tycker att i ett brudfölje där männen är så propra i sina kostymer så ska kvinnorna också vara propert och snyggt klädda. Dvs inte för kort, inte för utmanande osv.

Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!