• trendig

hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!

hjälp!

vet inte om jag överreagerar här, men vad har denna klänningen för färg? min bästa väninna vill ha den på mitt bröllop men jag vill inte att ngn ska ha en vit klänning mer än jag! är denna klänning inte vit? vad säger ni? vad ska jag göra? åh jobbigt..... :(
    finns ingen direktlänk men gå in på http://www.idasjostedt.com/ och klicka på Collections, sen är det tredje raden uppifrån, femte bilden från vänster.
    jag tycker den är vit men jag vet inte...
    snälla säg vad ni tycker!!

kram från mig
  • Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!
  • Farytopia

Min första reaktion är att jag tycker den är för vit för en gäst o ha på ett bröllop.

• evejo427

Jag tycker att bara de inte har helvit hellång klänning så är det okej. Skulle känna själv att det skulle vara konstigt att bära det på ett bröllop som inte är mitt eget. Många klänningar har vit botten men färgat mönster, detta är helt okej, iaf för mig!

• Sebastiána
    Aleta skrev 2010-07-23 21:15:48 följande:
    Det var annorlunda! Då kan man börja snacka konkurrens om alla som är gifta börjar komma i sina gamla brudklänningar...få se nu, vem är det som är brud idag egentligen?
    Om det blev tradition skulle man i och för sig få användning av sin klänning. Det är ju synd att man bara "får" använda den en kväll
  • zunzilk

Själv är jag inte speciellt brydd om gästernas färger om de är rött,vitt eller svart men känns det jobbigt så säg ifrån. Det är ju trots allt er dag. Du ska ju inte behöva känna dig "utkonkurrerad" du ska vara finast.
    Var på ett bröllop där en gäst var finare än bruden det blev lite konstigt faktiskt. Känndes säkert konstigt för henne oxå (gästen), så säg ifrån det underlättar nog för alla.

• Rufsas
    Sebastiána skrev 2010-07-25 09:40:45 följande:
    Om det blev tradition skulle man i och för sig få användning av sin klänning. Det är ju synd att man bara "får" använda den en kväll
    Jag har ingen super "brudig" klänning utan den är väldigt enkel, så jag ska använda min på bröllopsresan.
  • Miss Vombat

Vi har svart/mörkrött som tema på vårt bröllop, min klänning kommer vara svart och mina tärnors röda...Om någon av gästerna dyker upp i svart eller rött borde jag alltså bli upprörd???? Herregud människor, lugna ner er, ta en kaka, älska era män lite extra....Orka bry sig!

• cire

Håller med miss vombat....orka skriva och gnälla här. stör det er säg till den det berör istället mkt mer ärligt!

• Rufsas

Tycker det är minst lika patetiskt av er som kikar in här för att förringa de personer som faktiskt inte vill att någon ska bära vitt. Det räcker med att skriva att ni inte håller med.

Jag märker ofta att det på forum skickas spydigheter fram och tillbaka. Jag undrar om dessa personer hade unnat säga samma sak i ansiktet på någon.

• zunzilk

Rufsas skrev 2010-07-26 10:13:34 följande:
    Tycker det är minst lika patetiskt av er som kikar in här för att förringa de personer som faktiskt inte vill att någon ska bära vitt. Det räcker med att skriva att ni inte håller med. Jag märker ofta att det på forum skickas spydigheter fram och tillbaka. Jag undrar om dessa personer hade unnat säga samma sak i ansiktet på någon.

håller med.
    det är ju så lätt att skriva när man kan vara anonym och gömma sig bakom skärmen.
    Alla har sina egna åsikter och tur är väl det? Det fina med demokrati.
    Men man kan väl hålla en schysst attityd.
    Ett bröllop är ju ändå ngt man förhoppningsvis bara genomför en gång, så nog kan jag förstå att man vill att det ska bli så bra det bara är möjligt. Det är vi saäkert alla överens om iaf. '

+0

• Cornellia

Rufsas skrev 2010-07-24 22:30:53 följande:
      Har du läst hela tråden? Det handlar inte om klänningsfärgen, det handlar om att det finns tusen andra nyanser av färger att välja mellan. Plus att det är jävligt respektlöst. Så jag tycker du ska fundera ett varv till innan du skriver nedlåtande kommentarer.

Ja, jag har läst tråden. Jag håller med om att det är lite respektlöst, speciellt om ts bett kompisen att inte ha vitt, men om nu kompisen framhärdar, varför hänga upp sig på en så betydelselös sak, när det finns massor av posetiva saker att fundera kring istället.

• Miss Vombat

Både Rufsas och Zunzilk, vi kan ta en diskussion IRL vilken dag som helst, jag har inga som helst problem med att stå för mina åsikter. Den kommentaren säger nog mer om er än om mig.
     Och anledningen till att jag öht kommenterar är att Ts för länge sen förklarade att allt var ok, det hade löst sig. Istället fylls tråden med en massa hysteriska människor som totalt dömer ut en människa de aldrig träffat, trots att hon redan rättat in sig i ledet. Många många förfasar sig över hur de "skulle känna" om de hände dem, i inlägg efter inlägg....Ta det lugnt, kommunicera med människor runt er så ska ni se att det mesta löser sig. Maken till konflikträdda människor, det är rätt illa faktiskt....

• Rufsas

Det enda jag säger är att ni är väldigt skoningslösa i er kritik. Man ska naturligtvis inte tassa på tå i ett forum men precis som du skriver. Det stavas kommunikation och det tycker jag definitivt inte att ni lyckas med i denna tråd.

Precis som att hon lugnt och sansat ska prata med väninnan ska väl ni prata lugnt och sansat med andra. Eller?

• Miss Vombat

Vi är skoningslösa medans du tar dig rätt att kalla oss patetiska? Du kanske borde se till dig sjäv först vännen, det enda jag sagt är att jag tycker folk ska lugna ner sig, medans du går till personangrepp. Varken moget eller intelligent.

• Rufsas
    Miss Vombat skrev 2010-07-26 22:18:14 följande:
    Vi är skoningslösa medans du tar dig rätt att kalla oss patetiska? Du kanske borde se till dig sjäv först vännen, det enda jag sagt är att jag tycker folk ska lugna ner sig, medans du går till personangrepp. Varken moget eller intelligent.
    Herregud.
  • Miss Vombat

Jaa, herregud. Ge dig inte in i diskussioner du inte reder ut.

• Dsy04

den klänning såg inte ut som bröllopklänning, den kan aldrig konkurrera en brollopklänning Om inte bruden ska också ha en kort kort vi enkel klänning då kan de konkurrera med varandra.

personlingen hade den inte stör mig den är vitben kort  babydoll aktig lite blommor...den hade inte konkurrera med min klänning

• Dsy04

men om du inte har skickat inbjudningar än så kan du skriva i kläder så o så ska o inte bära vit om det oroar dig

o om det är din "nära"kompis varför inte säga snälla det är min dag jag vill inte att någon bär vit? typ...det hade jag sagt 

den ända som är viktig att det är du som gifter sig o att det är din dag och om det stör dig att hon ska ha benvit då måste man säga endå pm det känns obehaglig...

lycka till 

Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!