Lyckliga013bruden skrev 2010-05-15 23:24:36 följande:
Varför skulle det vara respektlöst? Jag har hört vad som sägs om rött på bröllop, men att vitt skulle vara bannlyst bland gästerna. Det är ju skillnad på en brudklänning och den klänningen i exemplet. Jag kan ju förstå om man som brud skulle ha åsikter om gästerna dök upp i en brudklänning men bara en vit mer studentliknande klänning. Om brudgummen har en blå slips, är det då fel av gästerna att ha blå accessoarer som slipsar och handväskor?
Men hallå? Bläddra i en bröllopstidning så kan du ju kolla hur många bilder på klänningar det är respektive slipsar.
Lyckliga013bruden skrev 2010-05-15 23:24:36 följande:
Varför skulle det vara respektlöst? Jag har hört vad som sägs om rött på bröllop, men att vitt skulle vara bannlyst bland gästerna. Det är ju skillnad på en brudklänning och den klänningen i exemplet. Jag kan ju förstå om man som brud skulle ha åsikter om gästerna dök upp i en brudklänning men bara en vit mer studentliknande klänning. Om brudgummen har en blå slips, är det då fel av gästerna att ha blå accessoarer som slipsar och handväskor?
Men hallå? Bläddra i en bröllopstidning så kan du ju kolla hur många bilder på klänningar det är respektive slipsar.
Zia 20090618 skrev 2010-05-15 23:22:41 följande:
Ja de är väl målet med en ljus nyans av nån klädsel.. Jag tror ju knappast att någon gör det för att irritera, förmodligen tänker man väl utifrån sina upplevelser av vad som är ok på ett bröllop (vilket skiljer sig väldigt stort). Jag tvivlar på att personer inbjudna till ett bröllop planerar att "förarga" brudparet (i så fall vore de väl inte bjudna). De väljer knappast en för ljus nyans för att irritera...får man ju hoppas..
Jag pratar (och har hela tiden pratat) om färgen VIT. Hade själv en champagnefärgad klänning när jag var tärna för några år sedan. Men då var jag noga med att kolla med bruden först om det var okej eller inte.
Jag har heller aldrig sagt att gäster skulle ta på sig det i syfte att provocera. Läs om, läs rätt. Jag undrar bara varför man som gäst riskerar att uppröra brudparet för att prompt ha på sig vitt? Bara så jäkla onödigt...