• trendig

hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!

hjälp!

vet inte om jag överreagerar här, men vad har denna klänningen för färg? min bästa väninna vill ha den på mitt bröllop men jag vill inte att ngn ska ha en vit klänning mer än jag! är denna klänning inte vit? vad säger ni? vad ska jag göra? åh jobbigt..... :(
    finns ingen direktlänk men gå in på http://www.idasjostedt.com/ och klicka på Collections, sen är det tredje raden uppifrån, femte bilden från vänster.
    jag tycker den är vit men jag vet inte...
    snälla säg vad ni tycker!!

kram från mig
  • Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!
  • brudeniskrudenijuli

Jag har också en kompis som har tänkt ha en vit klänning på mitt bröllop. Jag kan inte med att säga något, men det känns lite sådär. Jag undrar hur man kan ha missat den etikettregeln?

Inte så att jag känner mig utkonkurrerad, tycker bara att det känns lite respektlöst. Okej om man frågar - gör det något att jag har den här vita klänningen?

• karlsdottir

Hej!

Nej jag hade inte velat att min vän kom till mitt bröllop i den klänningen! Den är ju som sagt vit och det känns som att man har lite utav ensamrätt på det på sitt bröllop.

Jag hade lite snyggt lagt fram att du gärna såg att hon valde en annan klänning som inte är vit. Hon borde ju dock själv veta hur de så kallade etikettreglerna ser ut. Ej helrött, ej vitt och ej helsvart.

Lycka till!

Hälsningar

E

• Aleta
    karlsdottir skrev 2010-06-08 22:10:26 följande:
    Hej!Nej jag hade inte velat att min vän kom till mitt bröllop i den klänningen! Den är ju som sagt vit och det känns som att man har lite utav ensamrätt på det på sitt bröllop.Jag hade lite snyggt lagt fram att du gärna såg att hon valde en annan klänning som inte är vit. Hon borde ju dock själv veta hur de så kallade etikettreglerna ser ut. Ej helrött, ej vitt och ej helsvart.Lycka till!HälsningarE
    Helrött är helt OK!
    Det är bara en skröna att det skulle vara fel med rött på bröllop. 
  • aikidoaasa

Har själv lite av en sådan ångest just nu. (startade en egen tråd om det)

Ju närmare dagen vi kommer desto mer känner jag att: "Nej, jag vill inte att någon anna tjej ska ha en vit klänning på sig som kan konkurera med min. Speciellt inte som min INTE är 100% vit. Den har ett färgat band under bysten..."

• 20e augusti

Ja helrött är faktiskt ok, det där är en skröna som håller på att gå ur tiden tack och lov. Men vitt och svart går ju bort som sagt.

• Cornellia

Att ni orkar bry er om en klänningsfärg.

Även om tjejen har en vit klänning så kommer alla veta vem bruden är, och hon kommer säkert vara snyggast (är hon inte det så hade det inte hjälp vad än dom andra gästerna har på sig).

• Grodfrun

Apropa klanningsfarg, jag var nyligen pa ett brollop dar brudens mor bar sin gamla brudklanning! Vi var manga som tyckte det var minst sagt annorlunda :)
    Den var inte lik brudens pa nagot satt, men lang och vit, med lite spets..

• Aleta
    Grodfrun skrev 2010-07-23 19:57:28 följande:
    Apropa klanningsfarg, jag var nyligen pa ett brollop dar brudens mor bar sin gamla brudklanning! Vi var manga som tyckte det var minst sagt annorlunda :)Den var inte lik brudens pa nagot satt, men lang och vit, med lite spets..
    Det var annorlunda!

Då kan man börja snacka konkurrens om alla som är gifta börjar komma i sina gamla brudklänningar...få se nu, vem är det som är brud idag egentligen?

• Oniq

*haha* Tack för mycket rolig läsning! ;)

• Rufsas

Cornellia skrev 2010-07-23 19:45:44 följande:
    Att ni orkar bry er om en klänningsfärg. Även om tjejen har en vit klänning så kommer alla veta vem bruden är, och hon kommer säkert vara snyggast (är hon inte det så hade det inte hjälp vad än dom andra gästerna har på sig).

Har du läst hela tråden? Det handlar inte om klänningsfärgen, det handlar om att det finns tusen andra nyanser av färger att välja mellan. Plus att det är jävligt respektlöst. Så jag tycker du ska fundera ett varv till innan du skriver nedlåtande kommentarer.

Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!