• trendig

hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!

hjälp!

vet inte om jag överreagerar här, men vad har denna klänningen för färg? min bästa väninna vill ha den på mitt bröllop men jag vill inte att ngn ska ha en vit klänning mer än jag! är denna klänning inte vit? vad säger ni? vad ska jag göra? åh jobbigt..... :(
    finns ingen direktlänk men gå in på http://www.idasjostedt.com/ och klicka på Collections, sen är det tredje raden uppifrån, femte bilden från vänster.
    jag tycker den är vit men jag vet inte...
    snälla säg vad ni tycker!!

kram från mig
  • Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!
  • pluggisen

Jag hade en väldig otur på mitt bröllop. En gäst som hade varit tärna på sin kompis bröllop kom i samma klänning och den var i samma färg som min!!!!!!!!

Snacka om att jag blev putt!!! Som väl var fick hon migrän och missade nästan hela festen så jag kom över det men jag tycktre det var så dålig stil!

Hur kan man ha mage och ta på sig en beige klänning som ser ut som en tärnklänning när man bara är gäst, särskilt när dte stod kavaj på inbjudan????

Jag har fortfarande inte sagt något men jag tror att hon mådde dåligt av sitt val av klänning så idag bryr jag mig inte, men jag kan förstå din reaktion!!!!

Skulle jag gifta om mig skulle jag betona i inbjudan att vitt och svart är tabu om man inte har det som tema vill säga..........

• pluggisen

Jag blev sååå besviken!!!!!!!!!!!!

• Flotten

Sätt er ner och andas!!
    Snart startar det en tråd där gästens håruppsättning är mer galant än brudens = alla kan göra misstag men tänk på att gästens närvaro ändå måste vara mer värd än färgen på kläderna.
    Etiketten är numera så pass uppluckrad att en svart klänning med en accentfärg är fullt godkänd, likaså en vit klänning med en accentfärg allra helst som klänningen ser ut som om studentfirandet för tonåringar redan börjat. Åtminstone så hade alla tjejer i sonens avgångsklass förra året liknande klänningar, av vissa kallade "muskorta".

• Astro
    pluggisen skrev 2010-05-15 09:53:32 följande:
    Jag hade en väldig otur på mitt bröllop. En gäst som hade varit tärna på sin kompis bröllop kom i samma klänning och den var i samma färg som min!!!!!!!!Snacka om att jag blev putt!!! Som väl var fick hon migrän och missade nästan hela festen så jag kom över det men jag tycktre det var så dålig stil!Hur kan man ha mage och ta på sig en beige klänning som ser ut som en tärnklänning när man bara är gäst, särskilt när dte stod kavaj på inbjudan????Jag har fortfarande inte sagt något men jag tror att hon mådde dåligt av sitt val av klänning så idag bryr jag mig inte, men jag kan förstå din reaktion!!!!Skulle jag gifta om mig skulle jag betona i inbjudan att vitt och svart är tabu om man inte har det som tema vill säga..........
    Snälla säg att du var ironisk!?? Har du haft ett riktigt migränanfall själv någon gång? Hur man kan skriva "som väl var fick hon migrän..." Fy. Stackars tjej. Först onda ögat för att hon råkat dra på sig en beige klänning, sedan skadeglädje när hon får gå hem med sprängande huvudvärk! Att hon trodde att tärnklänningen från förra bröllopet skulle funka är väl självklart, om man fått stå jämte en brud i den kan den ju knappas ha överskuggat brudkläninngen den gången, varför skulle den göra det andra gången...
  • pluggisen

det var inte så jag menade, visst var det synd om henne men grejen var att min klänning var i samma färg och därför ansåg jag att den överskuggade min.........

• Rufsas

Men tittar inte alla bara på bruden ändå?

• sallyvally

Jag tror ni kan vara lugna det är väl ändå på bruden som folk har fokus....att ni orkar

Jag tror ni kan vara lugna det är väl ändå på bruden som folk har fokus....att ni orkar

Flotten klockrent!

Flotten skrev 2010-05-15 10:03:15 följande:
    Sätt er ner och andas!! Snart startar det en tråd där gästens håruppsättning är mer galant än brudens = alla kan göra misstag....
  • Lantlolla

Det kan nog vara bra att ha lite propotioner på bekymren. Det finns betydligt värre saker än ljus färg på klänningar....och varför diskuteras inte problemet med likadana slipsar på gum och gäst....det borde ju vara lika fasanfullt {#lang_emotions_wink}

• Andreas flicka

Jag hade inte brytt mig om någon kom i den klänningen - jag menar alla vet ju vem det är som gifter sig. Skulle nog bli surare om någon kom i jeanskjol (portningsvarning haha!)

Men visst ska man som gäst undvika HELvitt.

• Sebastiána

Alltså... det finns så många färger att välja bland. Varför måste hon just ha en vit klänning? Hade inte jag heller gillat.

Svar på tråden hjälp! vit klänning på min väninna som är gäst??!!