• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

PB – oh ja, har man inte haft sex på länge så förflyttas det längre ut i periferin. Man"behöver" inte, på samma sätt som när man precis träffade och det kändes som man skulle spricka av kåtslag. Men han får faktiskt skärpa sig, för du är för bra för att låta bli. men hur lägger man till ett nytt beteende så där, om man själv inte är så noga med att få uppmärksamhet och närhet? 

• nennesjuttioåtta

och det är döden att hela tiden vara den som tar initiativet.

• passionsblomman

nennesjuttioåtta skrev 2010-07-06 17:55:50 följande:
    och det är döden att hela tiden vara den som tar initiativet.

Ja det är det!

• passionsblomman

Min sambo vägrar också att se pankisar som riktig mat. Detta synsätt delar han inte med sin son däremot.

Ärtsoppa är gott!

• passionsblomman

Jadu, min jag brukar säga till min sambo att han är en riktig joiner. Den där killen det är tacksamt att ringa när man vill göra något kul, för han hakar alltid på. Samma kille är tacksamt att ringa när man vill ha hjälp, för han kan/vill alltid komma. Kanske för att han sällan har så mycket egna planer. Han blev nog plötsligt en jäkligt mycket tråkigare kille när han träffade mig och plötsligt inte var så avaliable jämt längre. Både för sina kompisar och sin familj.

Men det finns gott om sanningar om hur mycket man har att själv ta tag i, både i fråga om det trista i livet-som städning, postsortering och matlagning, och det roliga man vill ska hända, som semesterplanering, sexlivet, goda middagar etc etc.

Han har utvecklats en hel del under åren så det är inte totalmörker längre. Men man jkan ju inte göra om en människa, så jag måste ju välja att se det han gör för oss och den kärlek som ryms i det. Men ibland är det förbannat svårt.

Och som vuxen man/kvinna så har man ju också möjligheten att välja handlingsmönster själv. Man är ju inte helt en slav under hur ens föräldrar gjort/är.

• nennesjuttioåtta
    passionsblomman skrev 2010-07-06 18:09:52 följande:
    Jadu, min jag brukar säga till min sambo att han är en riktig joiner. Den där killen det är tacksamt att ringa när man vill göra något kul, för han hakar alltid på. Samma kille är tacksamt att ringa när man vill ha hjälp, för han kan/vill alltid komma. Kanske för att han sällan har så mycket egna planer. Han blev nog plötsligt en jäkligt mycket tråkigare kille när han träffade mig och plötsligt inte var så avaliable jämt längre. Både för sina kompisar och sin familj.Men det finns gott om sanningar om hur mycket man har att själv ta tag i, både i fråga om det trista i livet-som städning, postsortering och matlagning, och det roliga man vill ska hända, som semesterplanering, sexlivet, goda middagar etc etc.Han har utvecklats en hel del under åren så det är inte totalmörker längre. Men man jkan ju inte göra om en människa, så jag måste ju välja att se det han gör för oss och den kärlek som ryms i det. Men ibland är det förbannat svårt.Och som vuxen man/kvinna så har man ju också möjligheten att välja handlingsmönster själv. Man är ju inte helt en slav under hur ens föräldrar gjort/är.
    hur sant som helst! 

*fliping pancakes*

• Snorkfröken77

Hej hej,

jag orkade läsa tillbaks några sidor (har halkat efter igen) och såg att jag var efterlyst. Jag vill verkligen inte skrämmas! Vi mår bra, eller ja, iaf kotten, jag mår sådär i värmen med fotbollsrunda fötter och en UVI från helvetet. Trodde förlossningen hade startat igår, men det var "bara" UVIn som gjorde att jag sådana sammandragningar att jag inte kunde prata...charmigt...Lite bättre idag men fortfarande småont och grymt sliten.

Har suttit och fyllt i Försäkring om sjukpenning-blankett från FK, man fattar ju knappt vad man ska svara och då tycker jag väl ändå att jag är en normalintelligent person *suckar* Jaja, får se om de tycker jag är tillräckligt sjuk för att få ersättning. Tur att det bara är halvtid jag är sjukskriven om jag blir nekad ersättning!

Hattis - Superstort grattis till ditt efterlängtade plus!!! Jag blev så glad när jag läste det!

PB - Här är inte 6-livet så fantastiskt just nu heller, jag är så jävla osmidig och maken börjar tycka det är lite småobehagligt tror jag. Vi "bestämde" efter besöket på förlossningen när vi sett hur långt ner huvudet låg att vi skulle lägga ner tills kotten var född och så. Det hölll jag i en vecka sen lyckades jag snärja honom igen Jag är en sån person som bli så fruktansvärt grinig och otrevlig om jag inte får 6 så jag är den som tar mest initiativ hos oss. Ibland blir jag sur på det och tar upp till diskussion men det har inte hjälpt hittills...

Nenne - De fantastiska gravid-orgasmerna har inte infunnit sig här heller...jag är grymt besviken! Sen blir jag k*t i huvudet, men tyvärr hänger inte kroppen med alls, skittrist

Mer egoprat, vårt badrum är äntligen klart! Och de behövde aldrig riva ur badkaret, jag är så glad! Sen så har tusen andra saker gått sönder känns det som...känner mig lite allmänt otursförföljd just nu, allt jag tar i går sönder.

Läser igen vad jag skrivit nu och inser att jag låter gnällig, och det är jag nog Det svider i paradiset, jag är konstant kissnödig och jättesvullen, blä....

Nu ska jag gå och laga mat, puss på er!

• passionsblomman

Åh, där är du ju Snorkis!
    Du, jag ska bara säga att jag VERKLIGEN inte avundas dig att vara höggravid i den här värmen!(och detta från en IVF:are märk väl...) FY FAN! Jag hade mina första månader över sommaren och betade alltså av illamåendet och sådär då. Det räckte gott och väl. Och UVI ovanpå allt! *tycker synd om*

Skönt dock att höra att statusen på bebis är bra och att du är någorlunda OK trots allt.

Några särskilda graviditetsorgasmer kan jag inte komma ihåg, däremot hade jag gärna sex en bra bit in i graviditeten. Ända tills jag fick en blödning efteråt, vilket skrämde fullkomligt slag på min sambo och satte tvärt punkt för allt sådant tills långt långt lååååångt efter förlossningen. Jag tror btw att han fick något slags "så-här-går-det-till-i-vården-och-så-här hanteras-din-kvinnas-underliv-chock" i samband med våra olika turer under den där tiden. Ganska osexigt, helt utfläkt allting, på alla sätt och han helt hjälplös...det var inte alls bra för potensen tror jag.

• porchez

tack för alla ord om idioten. Sa ju att jag kände mig som fjorton efter det där håglet, men visste inte att vi skulle bete oss så En kille i 30-årsåldern borde veta bättre. Samtigt blir jag nästan lite arg när ni skriver "illa" om honom, för jag är tyvärr mitt i allt fortfarande attraherad av honom... Vet inte vad jag tänker eller känner just nu.. Tur i oturen är att de han "berättade" det här för känner honom väl och tycker bara att han är pinsam, så det är lugnt på så sätt...

PB mfl. ett bra sexliv behöver väl inte vara ett regelbundet sexliv, utan huvdusaken är att ni båda i förhållandet mår braö ver hur man har det. Ha sex bara för att man ska ha det är knappast bättre, än att ha sex när man verkligen vill. Sen tror jag precis som nån sa att har man sex ofta så vill man ha det mer och mer, svallnar det så vänjer man nog av kroppen mot detta och man blir inte lika sugen längre... För det flesta iaf

måste berätta om en bekant till mig som får orgasmer i sömnen om hon inte fått det på "rätt sätt". För några år sedan var hon och reste  ca 2 månader utan pojkvännen med med en tjejkompis, och vaknade då mitt i nätterna av en orgasm. den andra tjejkompisen låg sött och sov bredvid... 

• snaily

Oj vad ni skrivit idag, kul!

Själv har jag fått en kalvspark på en handled med ett kraschat blodkärl och en härlig stor blödning som följd. Tur att inget värre gick sönder, skelettet verkar helt. Förresten tar jag hellre en liten handledsfraktur än en spark i magen, DET vore hemskt!

Sen har Korven nyss lyckats välta ner den enda snygga fönsterlampan vi har i hushållet, som såklart var av frostat glas som gick i tusen bitar. Hå hå.

Bra med rapport Snorkis, men det låter inge vidare att vara du i värmen just nu! Du får komma hit upp till svalkan, 11 grader och ösregn. Hoppas bäbisen behagar titta ut snart! Skickar kramar!

Oo vilka intressanta och bra sexlivsdiskussioner ni haft! Tar verkligen emot att erkänna det, men hos oss är det verkligen total torka. Vill inte ens tänka på hur länge sen det var. Avundas alla som begåvats med ökad lust under graviditeten, dit hör verkligen inte jag. Sen hör det definitivt till saken att sexlivet blev rätt uppfuckat ( ) av plusjakt och IVFer, och så mina päckliga underlivsproblem med vaginos och UVI på det. Ändå tänkt att jag borde ta tag i det och se om det finns NÅNTING att väcka till liv - och när jag funderade som bäst på det så fick jag en liten liten blödning häromdagen (inte sexorsakad alltså), den gjorde mig alldeles livrädd och nu vet jag inte om jag vågar längre. Men, lite pussar och kramar och närhet har vi kvar i alla fall, även om jag känner mindre behov än vanligt av det också nu.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen