• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • passionsblomman

Men va? Har vi ett plus i tråden igen? Det haglar visst plus här i sommarvärmen! Gosnosen; GRATTIS!!! Och detta medelst ÄD då om jag nu har fått allt klart för mig?
    Varför har jag isåfall inte hängt med bättre på denna ÄD-resa? Är jag helt dum i huvet och fullständigt tappad bakom en vagn, eller har du kanske inte skrivit så mycket om det här? *med risk att verkligen verkligen göra bort mig*

• passionsblomman

Oms, det ligger mycket i det du säger.
    vi gick förövrigt i terapi de sista månaderna av min graviditet och framåt i nästan två år. Det var naturligtvis en livlina under min depression och den omställning i livet som det var att bli förälder.
    Vi hade dock så stora andra akuta saker att ta hand om då att sexivet verkligen inte kom med på tapeten så att säga.
    Nu tror ju inte jag att det är en avskild egen del av livet/förhållandet, utan det hänger tätt ihop med allt annat
    För vår del finns det tusen saker att nämna och ta med i beräkningen, men mer än något annat så tror jag man lätt fastnar i vanor, mönster och roller.

Jag själv har tex otroligt svårt att plötsligt svänga och bli gullig eller söka närhet om /när jag haft en irriterad eftermiddag/kväll då jag fått tjata om saker som jag tycker ska flyta på av sig självt. Man blir den där tjat-morsan man aldrig trodde man skulle bli.
    Eller om man bara går och håller ihop i största allmänhet, för att livet kräver mer av en än man egentligen klarar av. Då krävs en slags själslig nakenhet för att ge sig hän på allvar och kanske har jag inte alltid råd med den, utan biter ihop och har pannben även när jag går och lägger mig. Utan att ens fundera över sex, utan bara hoppas på sinnesro över funderingarna på framtiden, jobbet, ekonomin, flytten, sonens skolsituation, advokater och tvister och bluffmäklare, budgivning på hus, infertilitet, övervikt och allt man borde men inte gör, och livet som tickar iväg...

Jag längtar ärligt talat hundra gånger mer efter frivillig nack- och axelmassage från sambon än något annat. Det hjälper mot huvudvärken. Och JO, det har jag sagt, många, många gånger. Men jag får ändå alltid be honom. och han suckar alltid. Det hade betytt mer än han antagligen fattar om han erbjöd sig själv, någon enda gång.
    Och det hade varit en god början mot allt det där andra som man också vill ha.

Men men, nu är det ju ÄL-tider och klockan är 23.30 snart, han har förmodligen lagt sig, så ska det bli något av ikväll så lär jag stänga av datorn.

God natt alla!

• Parnassia

Har visst blivit lite smygläsare, livet rullar på, maken har semester och jag har inte haft så mycket att tillföra har det känts som men jag läser ikapp hela tiden och tänker på er!!

Men nu bara måste jag ju skriva och gratta alla nyblivna gravida!! Gosnosen, Oupsie och Hattis! Det är ju fantastiskt!!!!! GUuud vad underbart! Grattis allihopa!!! Kramar i massor!

Och Nenne, 36 dagar är ju nästan ingenting. Fränt!

Lappis- härligt med avklarade soctantsmöten! När ska nämnden sammanträda och behandla ert ärende? Har ni fått veta det?

Igår lärde sig lilla H att rulla till mage och gör det hela tiden, det var verkligen så att hon lärde sig det, gjorde det och kan det nu. Inget mittemellan. Dessutom fick hon första sprutorna idag och grät fullständigt hjärtskärande, jag lipade nästan också. Det känns som världens största förtroendesvek att sitta där med sin mjuka, goa lilla tjockis i famnen och låta dem sticka henne två gånger. Hoppas hon förlåtit mig.

PB - här pippas det inte heller i överflöd, just nu mest pga att vi inte kommit igång efter H:s ankomst, men vi har haft en period i vårt förhållande när det var illa. Du är långt ifrån ensam om att tycka att det kan vara ett problem. Jag vill inte skriva så mycket mer här, vi kan pm:a om du vill. I vilket fall, enda sättet att hitta en lösning på det hela tror jag är att, som alla andra sagt, prata och ändå ta på varann, men det säger du ju själv också. Kram på dig helt enkelt!

• Hattis

Åååå grattis Gosnosen . Vilket supercoolt sätt att avslöja det på - ÄD is the shit!

EA - Iiih vad häftigt med nyckar till huset! Byggröra eller ej så är det ju den största grej man kan tänka sig att köpa och leva med.

Nenne - det blev en lång rad papper med pilar till ugnen där en stor bulle syntes bra eftersom lampan i ugnen var på. Det knepiga var bara att jag tyckte att det inte fanns så mycket på kondiset och jag hade bråtttom och var dessutom lite praktisk eftersom vi skulle ha gäster på kvällen så jag köpte en butterkaka. Makens initiala reaktion var Hm - vad ska det här betyda, är du butter? Men efter att ha svarat på frågan vad en butterkaka är för något sorts bröd och var den befann sig så trillade tioöringen ned i rekordfart.

Sexliv - upp och ned kan man säga, bildligt och bokstavligt talat Eller ut och in kanske? Mitt underliv är inte alltid snällt mot mig och jag kan inte förstå hur man någonsin kan ha sex efter en graviditet men det finns ju en del småsyskon här i världen så på något sätt helar väl kroppen sig... Just nu har jag en elak svampinfektion, men hellre det än UVI iaf  som åtminstone var ett halvår sedan sist *ryser* På senare tid har sexandet varit helt okej i såväl kvalitet som frekvens (VM i byrkratisk beskrivning???), men det är ju som många här alltför väl känner till, inte alltid som det känns så superkul att känna att man Måste göra det råförkyld efter 12 h arbetsdagar eftersom det kan vara tid att jobba på ett plus samtidigt som man inte riktigt tror på det själv. Oromantiskt som sjutton till en början, men fint efteråt iaf kan jag väl sammanfatta det som.

Öhhh *trött Hattis som glömt vad hon ska skriva och som har en väckarklocka som ringer om mindre än sex timmar* Godnatt alla!

• Parnassia

Snaily - jag drömde också massor! Ångest, skräck, stress och tragedier. Vaknade gråtandes många gånger. Det är hemskt, men det går ju som tur är över snart. Hoppas du får sova gott i natt! Kram!

Här får man ha dagis 15h per vecka, 3 dagar á 5 timmar och just på vårt dagis är det tis-tors som gäller. Det känns bra tycker jag, ffa är det bra med 5 timmars dagar, så att man hinner göra nåt under tiden stora är på dagis och att man ändå har 2 hela dagar tillsammans per vecka om man vill göra nåt ihop.

• Parnassia

Snaily igen! Otäckt med spark mot handen! Som du skrev, tur att det inte var magen. Har du funderat på havandeskapspenning? Kan du få "lättare", mindre riskfyllda uppdrag? Jag menar, tex bara få jobb med små klienter?  Du måste ju vara rädd om dig!! Och  i mina ögon är du ju en given kandidat för HP tex, gravid kvinna med riskfyllt arbete liksom...

• Parnassia

Fru E! Härligt med nya huset, mycket jobb är det ju förstås, men känns det inte lite kul också?

Skickar över lite ork och ett par rejäla arbetshandskar!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen