• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

och grattis till den glada gubben! Jobbigt att vara öm då!

• nennesjuttioåtta

Finns det inget mellanting med en halvledsen gubbe, den där är så sjukt deprimerande. Vad hände med de nya smilisarna?!?

• Lapinette

Tjingeling!!!! ... sitter här och börjar få semesterfeeeling! Hur länge jobbar du nennelainen? Printade precis ut tidtabellen för bussen som ska ta oss in till Venedig. Jösses, det är bara några dagar tills vi kommer stå där svettiga och jävliga . Men shit, inte något svar från det lilla hotellet i Kroatien.

• Lapinette

Ja, vilken enorm plusvåg det blev här tillslut ... men den satt låååångt inne. Själv hade jag ju också hoppats på att plussa någon gång i augusti ... dvs få åka till Korea och hämta hem lilla her bus i typ feb-mars 2011 (8-9 månader gammal).

• nennesjuttioåtta

Lappis – jag jobbar två veckor till efter den här. Men jag har också semesterfeeling! Vad härligt med era resor, jag får låtsas att jag är med på ett hörn. När tror du att du kan plussa nu då, om augusti är för snart? 

• Lapinette

Hmmm... kanske juni nästa år? OM inte kön ökar i samma takt som i fjol dvs att den blir 1 år längre.

• Liten med Mindre

Gosnosen - jättegrattis!

Härligt med plusvåg!

känner mig för stressad jämt, för att kommentera allt jag tänker. Tror det inverkar på mjölken, eller om lilleman bara äter mer nu, för det är rätt torrt på kvällen. Ska pröva med mat ikväll eller imorgon, får se hur herrn uppskattar palsternacka. Sen får det kanske bli ersättning för att mätta min lilla knubbsäl. Sysselsätter hjärnan med funderingar gör det i alla fall.

Nu bär det iväg till dagmamman för att hämta Mindre, och sen ut till landet tills på lördag.
    Hoppas att ni har det toppen i värmen!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2010-07-07 14:05:44 följande:
    Hmmm... kanske juni nästa år? OM inte kön ökar i samma takt som i fjol dvs att den blir 1 år längre.
    Men de kan väl inte förlänga kön med ett helt år igen?
  • Tinga

Hej babbelmajor! Hinner ju knappt läsa ikapp här nu.

Gosnosen - supermegagrattis till plus! Jättekul!

Nu befinner jag mig i Hiroshima, och jag lyckades få ihop en timme på Fredsmuséet och en halvtimme i parken efteråt.

för att jag är glad för att jag hann dit och för att där fanns så mycket hemsk information. Bomben föll bara ett par hundra meter från hotellet där jag bor och i princip allting häromkring utraderades. I området närmast omkring där bomben träffade steg temperaturen på ett ögonblick till 3-4 000 grader. Helt sjukt!

Muséet var väldigt bra uppbyggt och jag hyrde en ljudguide också, för att hinna igenom så mycket som möjligt under min timme där. Usch; jag hade tårar i ögonen flera gånger. Särskilt ögonvittnesskildringarna och fotona var hemska. Och de minnessaker de sparat från vissa människor, tillsammans med en kort berättelse om deras liv.

Fredsparken muséet ligger i ligger på en ö, där centrum av Hiroshima fanns förut. Efter bomben bestämde de sig för att göra hela ön till ett minnescentrum och en park för fred. Starkaste upplevelsen i Japan hittills.

• Lapinette

Tinga - visst är Hiroshima fint och jag instämmer - ett besök på museet är verkligen ett måste. Jag gick också gråtandes omkring där inne. Så skrämmande att något sådant har skett i inte allt för avlägsen dåtid (obs jag var ju dessutom där på museet för ca 21 år sedan ). Synd att du inte har mer tid i Hiroshima för en bit utanför ligger ett häftigt tempel som ligger på vattnet med en otrolig berömd "port" som finns på massor av foton. http://www.asienguiden.se/japan/miyajima/

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen