• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Zesa

Viktualia: Ja, nu är det så mycket på en gång att jag håller på att bli tokig haha

passionsblomman: Tackar! Ja det verkar rulla på rätt bra här. Men ni verkar va ett roligt gäng :)

Hm, ja man kanske skulle höra sig för då. Jag va hos gyn för ca 7 månader sen då mensen vägrade infinna sig på bra länge. Hon sa då att jag skulle komma tillbaka inom 6 månader om mensen inte kommit eller om jag blev gravid. Men jag har haft mens sen dess så tiden har liksom bara runnit förbi. Men får man en massa hormonkurer o sånt då eller hur kan det funka?

• Oms

godmorgon tråden

här har man varit vaken sen kl 6... och dessutom somnade jag sent o sov dåligt och det under semesterns 4:e dag... känns ju sådär kan jag säga. som tur är så har jag inga planer idag, mer än at gå till lekparken runt 10 typ, städa, kankse boka tvättstugan i em och sen surfa på nätet det om min lilla tycker att det är en bra idé förstås - hon är ju sjukt mammig nu och tycker nog att jag finns till enbart för att leka med henne nu när hon inte går på dagis...

igår var jag  nere o besökte en barndomskompis med ett stopp hos mamma dä rjag lämnade av min lilla för att få ostörd tid med min helbensgipsade väninna som har en barnrädd hund. resan dit utan bil innebar följande - lokalbana, tunnelbana, pendeltåg, stop för avlämning av barn - pendeltåg, ersättningsbuss, lokalbuss och sen bil.... saknades ju typ bara båt o flyg där fattar inte att det ska vara så krångligt att åka till ngn som bara bor 6 mil bort...

• Oms

Vickan - ang föräldrapenning så tror jag det är helt olika beroende på hur man har valt att göra inom familjen. Många tar ju bara mån-fre från dag 1 och således räcker dagarna längre. Vi tog ut fullt under den tiden jag var hemma och hade således inte många dagar att spela med sen när M började på dagis vid 15må ålder. tror vi hade kvar 2 månader ungefär varav vi har använt en.

• MSW

Godmorgon! Välkommen zesa! Knipövningar: var jag ganska bra på direkt efter, men inte sen.. Har dessutom till och med knipkulor i badrumsskåpet.. Föräldrardagar har vi varit ganska snåla med, och har lyckats klara oss med att ta ut 3-4 dagar.. Kramar till alla!

• Lapinette

Morning!

Åter igen en härlig sommardag om något kyligare än i förra veckan men själv tycker jag bara att det är skönt så man kan få lite luft in här på kontoret.

Zesa - hjärtligt välkommen in här på tråden! Låter som en bra plan att göra en koll hos gyn efter bröllopet. När gifter ni er och vart (älskar bröllop!)? Njut av det först så kan ni ta tag i barnbiten efteråt men som flera här inne har påpekat, har ni försökt i ett år så är det läge att göra en ordentlig koll.

Ego - igår satt jag på en uteservering hela kvällen med härliga vänner! Sen när vi vandrade hemmåt så träffade vi på vår dykinsturktör + flickvän/fru som vi hade i Thailand i januari (mitt enda dyk för övrigt). De höll på att stänga sin butik efter ett sent dyk ute i Skärgården. Tänk att vi har passerat den där affären massor med gånger utan att ens ha lagt märket till den ... och åter igen, vad världen är liten!

• Lapinette

Kommer inte ihåg men någon frågade om det blir motorcykel för oss nu eller om vi redan hade en. Nej, vi har ingen och troligen blir det ingen, åtminstone inte om maken köper sportbil. Däremot såg maken att man kan hyra motorcykel för 1 000 kr/dagen vilket verkar helt ok och mer ekonomiskt då jag tror att om vi (han) skulle köpa en så skulle den mest stå i garaget och kosta pengar.

• Lapinette

Och som vanligt är kaninen så totalt OT man kan bli ... men vänta ni, om 2 år tänker jag ställa alla dumma frågor om blöjor och hur man får den lilla att sova om nätterna !!!

• Blivande fru L

God morgon och stort grattis till alla som plussat den senaste tiden! Nu kommer plusvågen igen, jag känner det på mig - yiiihaaaa!

Porchez - Jag brukar tänka att jag drar ihop ett blixtlås bakifrån rumpöppningen (kul ord  ) framåt mot klitoris. Det ska kännas som ett litet lyft i slidan, som att man försöker knipa om något som är på väg ut. Du ska inte knipa med skinkorna, hålla andan eller spänna magen. Vet inte om min beskrivning gör dig så mycket klokare. Kolla här också: http://www.pfizer.se/upload/productimages/491/B%C3%A4ckenbottentr%C3%A4ning.pdf

Zesa - Välkommen! Om ni söker hjälp brukar man börja med att ta hormonprover för att kolla om du har ägglossning och i något skede förstås ett prov på mannens simmare. Njut av bröllopet i första hand nu och lycka till!

Ego: Jag mår utmärkt! 34+6 idag. Lider inte särskilt av värmen, är inte svullen och tackar min långa överkropp för att jag både kan andas och sitta ner utan att ha barnet upp i halsen. Bara för att jag skrev det här kommer säkert allt att bli överjävligt nu.  *Tar i trä*

Gravidsex: Hade kraftigare orgasmer i mitten av graviditeten. Det var helt galet och jag hade nästan muskelvärk i livmodern efteråt! För tillfället är jag inte så sugen och maken är för upptagen med renoveringen för att det ska bli något annat än tandborstsex och det är vi rejält trötta på...

• Parnassia

Jag är här!

Städar efter en lyckad grillfest igår! Bjöd på Tingas rabarbertårta, verkligen lyckad den med!

Snoppar jordgubbar och fryser in, hackar rabarber och fryser in också. Funderar på packning inför semestern också. Allt på en gång!

Nu ska tvättmaskinen startas, ordern till famlijen idag är att "ta bara på er sådan ni inte vill ha med".

H vill visst ha lite uppmärksamhet också.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen