Snaily, usch vad otäckt med den där sparken!
Skynda dig att tvinga dem till HP!!!
Det verkar förresen vara ungefär det svåraste som finns att få beviljat tycker jag. De jobb jag haft har alltid inneburit stå/gå hela dagarna, många och tunga lyft osv, men det verkar mest som att "så är det ju med kvinnoyrken" så jag vet ingen som fått beviljat HP. Man har vackert fått börja nagga på sin FP när man inte orkat stå hela dagen längre, eller lyfta vattenhinkar, jordsäckar, stenpåsar eller krukkartonger.
Inte heller städjobben där man bar möbler och annat bråte, eller vården där man lyfter gamlingar har gillts bland dem jag träffat. Det tycker jag är d-å-l-i-g-t.
Porchez, att dras till och attraheras av helt "fel" person...jojo! Shit, jag har en del att berätta om det. Den berg-och-dal-banan skulle man kunna se som verkligt slöseri med både tid, kärlek och energi. men jag lärde mig mycket och växte på sätt och vis upp en hel del under den tiden.
En av de sakerna är exempelvis at sex inte kan utgöra grunden för hela ens förhållande. Alldeles oavsett hur fyrverkerisprakande det är.
Det handlar väl om balans egentligen. Att ett förhållande förändras över tid, och kanske med åren får större drag av kamratskap än av passion, det bara måste ju vara normalt och faktiskt helt OK. Jag tror egentligen inte att familj, tvåsamhet och partnerskap alls borde vara så sexfixerat som vårt moderna Hollywoodsamhälle är.
På ett sätt är det en jättestor del av ens liv, på ett annat tycker jag att sex har ett helt galet stort fokus.
För min egen del tror jag att det egentligen handlar så oändligt mycket mer om balansen mellan mig och min sambo och vår vardag. Och min egen balans, inom mig själv.
För länge sedan lovade jag och svor på att min sambo kunde vara säker på att jag aldrig skulle "bara ställa upp" på sex om jag inte verkligen ville.
Det har jag reviderat rejält, för-precis som Lappis säger-så är jag numera övertygad om att ibland får man lov att bara se till att få det gjort. För att kanske väcka kroppen lite, eller åtminstone påminna sig om hela grejen.
Idag var det glad gubbe i stickans fönster. Det visste jag ju om ganska tvärsäkert igår, så då var det ju läge då. Fast jag var jätteöm!
Inte alls något kul, hoppas det går över till ikväll...