• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

*vinkar* Hej Parnassia! Så det är dags för semester! Vi åker på söndag och äntligen har jag fått bekräftat från vårt lilla hotell i Kroatien att de har fått våra pengar och att rummet är bokat. Pust! Så nu är det bara att åka!

• Lapinette

Nejjjjj Hattis!!!!!!!!!!! Usch, usch vad ledsen jag blir.

• MSW

Hattis: NEEEEJ!!!! Det riktigt högg tag i magen på mig när jag läste! Men det KAN juh vara blod som inte behöver betyda ngt... *hoppas på det*

• MSW
    Parnassia skrev 2010-07-08 12:35:44 följande:
    Jag är här! Städar efter en lyckad grillfest igår! Bjöd på Tingas rabarbertårta, verkligen lyckad den med! Snoppar jordgubbar och fryser in, hackar rabarber och fryser in också. Funderar på packning inför semestern också. Allt på en gång! Nu ska tvättmaskinen startas, ordern till famlijen idag är att "ta bara på er sådan ni inte vill ha med". H vill visst ha lite uppmärksamhet också.
    Vi får grillgäster ikväll, och då tänkte jag att vi skulle prova Tingas rabarbertårta.. *måste komma ihåg att gå ut och ta upp ur frysen*

Så nu ska jag gå och plocka iordning, men det blir nog en snabb variant, med att lägga in allt jag inte vet vad jag ska göra av i vår stora garderob.. Sen får jag dammsuga också, inte riktigt lika lätt att fuska med...

*Extra kram till hattis+ make*

• Parnassia

Hattis! Nej!!!!! Hoppas det slutar snart!

KRAM!

• Parnassia

MSW - jag körde dock tårtan säkert dubbelt så länge, som det sagts tidigare i tråden. Och gillar man mandelmassa så kan man köra på¨dubbelt så mycket där också! Men jag måste säga att detta recept nog är min favorit bland rabarberrecepten. Förutom saft då kanske.

• BrudSommar2006

Hattis, nej, nej, nej, måtte det inte betysa något.

Har varit på stranden med barnen och så möts man av detta nu när jag tittar in här medan barnen sover.

• Tinga

Hattis - åh, nej!  Hoppas att det inte är någon fara. Flera här (inklusive jag själv) har ju haft blödningar utan att det varit någon fara. Skickar en jättekram så länge!

Parnassia & MSW - vad kul att min rabarbertårta är så uppskattad. Men jag håller med; lite längre tid än vad som angivits i receptet är på sin plats, fast lite döbakad och kladdig får den gärna vara. Rabarbertårta och kladdkaka i ett liksom.

Nu är jag tillbaka i Tokyo igen, och ikväll tog jag en liten tur i ett av Tokyos mest berömda och luxuösa varuhus. Cartier, LV, Burberry, Bulgari, Mahnolo Blahnik, osv, så långt ögat nådde. Trots rea kom priserna inte i närheten av vad jag hade lust att spendera. Avslutade med att gå förbi en pappersbutik som en kollega rekommenderat, men den hade redan stängt för kvällen. Får bli ett nytt försök på lördag.

När jag tog pendeltåget in till centralen ikväll, vid 18-tiden, såg jag japaner som sov stående! Och ingen talar i mobiltelefon på tåget heller, för det är ju förbjudet. (Här verkar ingen göra något som är förbjudet; inte ens gå mot röd gubbe, fastän det inte är en bil i sikte.) Fast typ alla, som inte sover , står med näsan djupt nere i sin mobiltelefon och sms:ar eller surfar.

Och så har de elvärme i toalettsitsarna här! Det är nog en av de galnaste sakerna jag upptäckt.

*slut på dagens Japan-rapport* (Kul att jag lyckats göra dig nyfiken, Oms! )

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen