• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • snaily

Tinga
    Vad intressant med muséet! Men jobbigt och tungt förstås.
    Oj vad mycket du hunnit uppleva på din resa!

MSW
    Jag lär få ett officiellt BF-datum efter RUL på tisdag så jag hojtar till då!

Nenne
    Jag frågade Falun om BF och de sa 3 dec, fast tror de menade 2:a egentligen för så blir det om man räknar "rätt". Min virriga doktor sa 2:a. Nu hoppas jag bara att jag inte blir flyttat till framåt julafton eller så... inte för att jag tror att jag kommer gå över tiden, jag är ju fortfarande helt övertygad om att vi kommer få en tillväxthämmad bebis alldeles för tidigt (fast kanske lite större än 4 cm stor som jag drömde, får vi hoppas! ) - MEN, jag vill kunna börja min havandeskapsledighet i slutet av september som planerat, och blir BF-datum flyttat så flyttas ledigheten också framåt och det skulle ju kännas rätt tungt... Har alldeles för lite semester kvar för att täcka upp nåt stort glapp där.
    Det är förresten helt och hållet FK som bestämmer om man får havandeskapspenning eller ej - man måste bara ha ett utlåtande från arbetsgivaren som talar om huruvida man kan bli omplacerad eller ej (ej i mitt fall).

PB
    Låter ju helt sjukt att inte få HP om man har tungt jobb inom vården!
    Jag bara förutsätter att jag kommer få det - om inte jag får det, vilken yrkeskategori ska det då vara till för undrar jag.

Grattis till kaninmannen, tjohoo!
    Och jösses vad härligt med semester så snart Lappis!

• Tinga

Lappis - jo, Japan kräver definitivt mer än någon timme här och där på en tjänsteresa för att komma till sin rätt. Det blir säkert en semester här någon gång, för maken vill garanterat åka hit. Och jag känner att det vore intressant att få "visa" t ex Hiroshima för Piff & Puff, fast de får bli lite större först.

Snaily - Pirr, som dök upp här för några veckor sen, fick HP, och jag har för mig att hon jobbar som sjukgymnast.

Shinkansen har jag åkt en tur med idag, förresten. Det ser väldigt "spejsigt" ut på utsidan, men insidan är ganska japansk, dvs gråbeigebrun.

Det får bli en del kvällsarbete idag, för att betala av "tidsskulden" när jag var på muséet. Dessutom måste morgondagens besök planeras. Var på kundmöte i förmiddags också, men det var lite mer likt hur det funkar i Europa än på det igår.

Imorgon kväll kommer jag tillbaka till Tokyo och jag ska försöka få till ett besök på hotellet där Lost in Translation spelades in. Vore coolt att ta en drink i deras skybar.

• Lapinette

Tinga - hotellet vi bodde på i Hiroshima hade en underbar skybar ... men jag minns inte alls vad det hotellet hette. Som sagt, var ju ganska så länge sen jag var där.

• Tinga

Lapinette skrev 2010-07-07 15:40:40 följande:
    Tinga - hotellet vi bodde på i Hiroshima hade en underbar skybar ... men jag minns inte alls vad det hotellet hette. Som sagt, var ju ganska så länge sen jag var där.

Rihga Royal, kanske? Här bor jag iallafall, och jag tror att det är Hiroshimas högsta hus. Mitt rum är på 23:e våningen, men här finns åtminstone 30.

• passionsblomman

Angående HP, det är väl precis som med allt annat som rör F-kassan och andra instanser som har beslutsfattanderätt i fråga och ens liv. Det beror på vem man får som handläggare....
    Det härmed "graviditet är ingen sjukdom" verkar ha ett genomslag i vårt samhälle som även färgar av sig på synen på hur länge man bör kunna jobba och allt vad man borde jklara av för att bevisa att man minsann inte är någon vekling eller något offer. Det går att se den attityden senare också, som när man berömmer superkvinnor som varit så duktiga och fött utan bedövning eller annan smärtlindring. Och tusen andra saker som jag ska låt bli att tänka på nu, för jag blir så upprörd.

Apropå upprörd: Hiroshima. Jag såg en dokumentär sent en natt om det. Gud hjälpe mänskligheten!

Nu ska jag åka och hämta min son och dra vidare mot stan för t-shirtinköp och jakt på nytt cyklop då det han hade gick av sist vi badade. Ajöken så länge!

• Lapinette

Tinga - har ingen aning ... men jag minns att vi hade en skybar . Själv hoppas jag på att få komma upp på uteterrassen på Clarion Sign ikväll. Jösses, vad jag längtar ut från mitt varma rum (sitter själv dessutom).

• Tinga

Nä, nu säger jag Gute Nacht, meine Damen! Hög tid för mig att sova, om jag ska lyckas masa mig upp på den joggingtur jag tänkt mig imorgon bitti.

• Lapinette

Tinga - din toka! men kanske också ett sätt att få se Hiroshima. Sov gott! ... försöker minnas vad det heter på japanska men mitt huvud är totalt tomt. Dags att gå ut i solen!

• gosnosen

tack för alla gratualationer! jag lever fortfarande i någon slags förnekelse tror jag, då jag inte känner något speciellt förutom lite lite ont i brösten. men men, tids nog (om allt går vägen) så ska man väl förstå...

• Ore

Gosnosen: GRATTIS!

Snsily: Läskigt med spark, tur att det inte var i magen.

Angående HP så har jag diskuterat frågan med en vän som jobbar som handläggare på FK. och som sa att i princip alla som jobbar inom vården godkänns direkt av henne...

Sexliv: Jag kanske var extra nojig pga att jag sprack, men mitt underliv var totalt off limit tills läkaren och BM sagt att jag läkt ihop bra (dvs två månader). Och visst kan man göra annat, men med läckande bröst och trasigt underliv så är de trevligaste erogena zonerna litet satta ur spel, så man kommer inte mycket längre än till frustrerad

Annars så hade inte jag heller superbra gravidsex (tyvärr). Vi hinner med vardagsömhet bra också, men ordentlig sex är det litet värre med. Det kräver litet mer energi än vi orkar uppbåda, speciellt i värmen, så det är som en slags outtalad överenskommelse, att hellre sällan men bra än ofta och halvdant...

Fru E: Härligt att ni fått tillträde, hoppas ni får ordning på byggkaoset snart

Porchez: Trist att Mr Right Now betett sig så barnsligt...

Grattis till herr Lappis MC-kort

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen