• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Oms

Zesa - välkommen till tråden! smygläsare eller helt ny?

en liten fråga - hur många av er gör knipövningar? (bäckenbottenträning) detta är ju lika viktigt för de som inte fått barn, framförallt om man tränar mkt med hopp o studs.

jag är verkligen värdelös numera, kan gå veckor emellan innan jag får panik och tränar i 1-2 dagar för att sen glömma det igen...

• viktualia

Zesa - välkommen! Lite nyfiken är jag på hur gammal du är också, det ingick i nån tidigare version av presentationsfrågorna..  Och maj förra året är ju över ett år - har ni sökt hjälp?

Ego - grubblar över hur många föräldrarpenningsdagar som vi borde ha kvar för Trollet vid dagisstarten????? Han kommer vara 1,5 år då. Hur många har ni andra använt EFTER dagisstart??? (förutsättningen är ju att både maken och jag har jobb - deltid och liknande blir en ytterligare diskussion)

• viktualia

Oms - usch... jag tränar alldeles för sällan... och hade ju svårt att hålla tätt redan innan... gaaaaaaa skärpning Vickan!!

• porchez

hmm, exat hur gör man dessa bäckenbottenövningarna?

Zeza - välkommen hit!

• Zesa

Oms: Tackar! Lite smygläs men väldigt mycket ny :)

Viktualia: Tack! Lilla jag är 30 nu för tiden. Men sånt där ökar har jag hört ;)
    Nej, inte än. Vi gifter oss om 4 veckor så det får bli koll efter det.
    Har aldrig varit gravid så jag vet varken hur det känns eller om jag kan.
    Har väldigt oregelbunden mens o är underviktig, så vi kanske "bara" har otur helt enkelt.

• porchez
    ber om ursäkt Zesa skulle det ju va 
  • viktualia

Omsan igen - jag kan ju verkligen inte förklara det med grymt mycket träning.. men men... konstigt är det...

... dags att natta hela lilla familjen.. kram på er!

• viktualia
    Zesa skrev 2010-07-07 22:20:57 följande:
    Oms: Tackar! Lite smygläs men väldigt mycket ny :) Viktualia: Tack! Lilla jag är 30 nu för tiden. Men sånt där ökar har jag hört ;)Nej, inte än. Vi gifter oss om 4 veckor så det får bli koll efter det.Har aldrig varit gravid så jag vet varken hur det känns eller om jag kan.Har väldigt oregelbunden mens o är underviktig, så vi kanske "bara" har otur helt enkelt.
    ååå skoj med nån som planerar bröllop... det var länge sedan vi hade någon sådan i tråden.. fniss fniss... här har de flesta redan hunnit gömma bröllopsalbumen halvlångt i in bokhyllan.. förutom de som lever i synd lagom oförbätterligt.. fniss...

Heja bröllopsplaneringen och heja plusjakten!

• passionsblomman

Hej Zesa! Välkommen till tråden med HÖGT tempo! Bli inte rädd och avskräckt om det tar dig ett tag att komma in i gänget på allvar, det är många att hålla reda på och fullt ös! Jag blandar fortfarande ihop en massa saker fast jag ändå varit med i över ett år nu...

För att prata allvar redan från start: Om ni försökt i över ett år och du både är oregelbunden-precis som jag-och dessutom underviktig -absolut inte som jag- så tycker jag du ska ta en gynekologkntakt så snart du bara kan. Båda de sakerna påverakr och du kan behöva hjälp att få koll och bra fart på din cykel. Tro mig, det kan komma en tid då du värderar varenda månad som förlorad tid.
    Det säger jag inte för att stressa upp dig, utan för att jag själv väntade alldeles på tok för länge innan jag sökte hjälp. Bla för att jag trodde att det inte fanns något att göra för min del. Det ångrar jag så in i norden nu.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen