• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Oupsie

Vickan, jag inboxar dig. Tack för kramen .

• Oupsie

Det tog bara en halvtimma att skriva... phuh . Nu ska jag försöka få i mig något att äta, utan att kräka så att vi kanske kan hitta på något roligt idag.

*vinkar till alla*

• Blivande fru L

Hattis - Bra att det "bara" är lite och brunt. Ring och be om ett VUL! Du får antagligen vänta någon vecka på det eftersom det ligger i allas intresse att du inte kommer för tidigt så att man säkert kan se hjärtat. Kram!

PB - Stor, finländsk styrkekram till dig! Bra att du skrev av dig här!

• Parnassia

Shit! Nåt har hänt med katten. Hur vet man om han blivit biten? Någon som har erfarenhet?

Får nog ringa vet...

• Snorkfröken77

Hmmm, läser ikapp och börjar tro att de fantastiska gravid-orgamsemerna bara är en myt, vad trist!!!

Håller med om att man ibland måste "ta tag" i 6:et för att man inte ska glömma bort det. Ofta när vi haft 6 så brukar jag skämtsamt säga till maken: Varför gör vi inte det här hela tiden?

Snaily - Vad otäckt med sparken! Tur att det gick bra! Borde väl inte vara några som helst problem för dig att på HP med tanke på att en kompis fått det vid varje graviditet och hon jobbar på IKEA (!) dvs hon har varken tungt eller riskfyllt arbete. Hon och jag står och sitter nog lika mycket på en dag...luite märkligt det där måste jag säga...
    Passa dig så jag inte tar ditt erbjudande på allvar om att komma till dig! Gud så underbart med 11 grader, det trodde jag aldrig jag skulle säga!

Porchez - Vek pannkakorna fel! lol

Vickan - Förstår att läckande bröst inte är det mest upphetsande...
    Vi har tänkt plocka varenda SGI-dag nu och spara några lägsta garanti dagar. Vi vill vara hemma NU med kotten och vi vill inte gå på knäna och vända på varenda krona heller. Men det är tydligen hemskt kontroversiellt och har redan fått känna på "dålig-mamma-stämpel" för att jag inte ska spaaaaara dagar till senare. *morr*

gosnosen - Instämmer i kören: ÄNTLIGEN! Gud vad härligt! Jag blir så glad för din skull! *kramar om hårt och länge*

Vad kul med ny plusvåg, men lite märkligt att de kommer i stim...

Fru E - Vad roligt med nya huset! Jag ser fram emot att få se bilder!

Oupsie - Förstår precis vad du menar med att berätta, har en kompis som berättat att de förlovat sig när vi sa att vi gjort det och då var det någon månad sen. Sen när vi sa att vi skulle få barn så sa de att de också skulle ha det. Man blir liksom lite snuvad på konfekten på att få berätta nåt kul samtidigt som man blir sur för att de inte sagt något tidigare...

Nenne - 20 dagar till beräknad förlossning i dag!!! Iiiiiihh!

Lappis - hur gick det med hotellet? aaah, det ordnande sig, toppen! Och stort grattis till Monsieur Lapin!!!!

Hattis - NEJ!

Tinga - Uppvärmd toasists! Det skulle jag vilja ha på vintern här hemma

PB - *stor kram* Det är inte lätt i den här karusellen, jag vet. Och då kom jag aldrig så långt som er. Jag vet inte vad jag ska skriva som kan lindra

Ego - Imorgon går jag på semester och f-ledighet, känns så skumt! Men ska bli jätteskönt!

Jag skrev ju om min UVI tidigare. Idag ringde jag VC eftersom det inte blir bättre, jag svettas som en gris när jag kissar för det gör så inåthelveteont! Då visade sig att min provsvar kommit tillbaks och jag har GBS! Så ny omgång med ny pencillin i 10 dagar + att jag måste ringa till BM imorgon och kontrollera att det skrivits in i min journal så jag får antibiotika under förlossningen. Frågan är nu ska man åka in tidigare pga detta, vad jag läst mig till ska man iaf få antibiotika i 4 innan kotten kommer ut för att den inte ska bli smittad. Och kvinnorna i min familjen eller makens familj har ju haft snabba förlossningar...Någon som har någon erfarenhet?

Fan jag tycker jag har åkt på all skit man kan få ihop med en graviditet, jag bara väntar på att jag ska ha utvecklat antikroppar mot kotten eller en smaskig havandeskapsförgiftning! Det här stärker mig ännu mer att jag gör bara det här en gång, min kropp gillar inte att vara gravid.

Jag vill bara att kotten ska komma ut och vara frisk nu *trött och ledsen*

• Snorkfröken77

Parnassia - Om katten har blivit biten borde han ha någon svullnad någonstans. Om de blir huggormsbitna brukar de bli slöa.

• passionsblomman

passionsblomman skrev 2010-07-08 21:19:51 följande:
    Snorkis, Fjällbruttan i andra bebistråden har stor erfarenhet på GBS-området!

Jag har sprungit och hämtat henne nu...hon kommer säkert strax!

• snaily

Parnassia
    Vad har katten för symptom? Kattbiten - ont, och ofta flera sår, tufsig päls kring sår, varigt/svullet om det gått några dagar. Ormbett - akut superkraftig diffus svullnad i tass/ben, oftast.

Snorkis
    Nej, inte GBS, det låter besvärligt och läskigt! Kotten kunde väl passa på att komma ut nu mitt under din antibiotikakur! *lockar på liten Kotte*

Maten var god! Innan hade jag bestämt mig för att bara äta två rätter för jag tycker jag blir proppmätt så fort nu för tiden, men det blev visst tre rätter ändå... *raaaap*

Ledig imorgon - å vilken underbar tanke!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen