• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

Tinga - har inte kollat om hallon finns men minns att vi har lavendel och någon med bladguld. Tror att asken kommer att vara uppäten innan vi sticker på söndag .

Telis - låter verkligen superjobbigt! Förstod nästan att ni var på resande fot och tänkte just tanken att det inte kan vara så lätt att få sova ut om man delar rum alla tre. Det känns som om du skulle behöva åka iväg en helg (alldeles själv) bara för att vila upp dig. Hur mår din make, är han lika trött?

• Oms

Hej nennelainen

här är det ingen träning alls för dtunden - stora tjejen skadade ju sitt ena knä vid första träningen men körde på ändå ca 4-5 gånger tills hon inte klarade av ngn övning alls och sa AJ varje gång hon gick - efter mkt om o men så tittade jag på knät som då var stort som en fotboll. till VC för undersökning, hon trodde först på imflammation men var inte helt säker. antiimflammatoriska ändrade ingenting och hon fick komma på MR (magnetröntgen) när det var klart så tod det en vcka  tills VC-läkare ringde och sa att hon skulle skicka en förtursremiss till en barnortoped cå knät inte alls såg bra ut... besökte nämnda orotped för ca 2 v sen och hon fick då diagnosen PFSS eller patellofemoralt smärtsyndrom. detta är tyvärr en typ av överansträngninsskada som tar tid innan den läker eller rättare sagt - det är inte ngt osm läker utan vissa männsikor drabbas av detta o andra inte...

så i augusti när semestern är slut så är det sjukgymnastik som gäller för såväl mig som min dotter på vårat gym, haha (jag går ju där pga min fot som är haglunds häl och som ger bursiter och inflammation titt som tätt pga tryck över hälen) Hon ska lära sig att träna rätt, att stabilisera knät, få in ett korrekt rörelsemönster, och lära sig hantera rörelsesmärtan som tyvärr inte går att bota med smärtstillande. förhoppningsvis sitter detta enbart i knät o inte i höft eller fötter (man har en felställning i knät sk ökad Q vinkel) så då kankse vi får ordning på det, men hon kommer att behöva träna ordentligt i sitt liv och då gärna styrketräning.

alltid är det något....

• Oms

Teletubbisen - jag håller med Lappis, tycker nog att du bör åka hem och var asjölv helt o hållet o bara sova, alt att maken gör det samma m televinken. visst är det mysigt att åka iväg som en familj men ibland då fungerar inte det och då måsta man planera om - syndromet lkallas barn - även om han är super o tar nattmatningar så sover ju inte du iaf och då blir det en stressfaktor för er båda.

Är du omedvetet orolig för att maken inte ska vakna? att han ska glömma ngt eller behöva din hjälp? tycker du omedvetet att det är ditt jobb att sköta matningen och får då dåligt samvete o vaknar därför av det? är det att du vaknar som är problemet eller att du inte kan somna om?

Det är ju galet varmt också, du kanske kan gå ut en sväng på en balkong eller ngt natten och bara djupandas strectha lite, dricka ett glas vatten och gå o sov igen - så gjord ejag det med mathilda och nu med då jag vaknar några gånger per nat pga min höft/ljumske som gör ont sen foglossningen i 5:e månaden....

• Oms

Fjällbruttan -  hej hej

Tinga - vilken härlig japanvistelse du verkar ha haft! låte ju urmysigt även om jag förstår att det är mkt jobb också

Ego -nu ska jag logga ut för idag för idag ska jag o lillskrutt till skansen men en fd  jobbarkompis, det ska bli jättekul att se såväl henne som hennes lilla bebis och också Mathildas reaktion på alla djuren! ha ne bra dag härinne!

• Lapinette

Härlig dag för ett besök på Skansen Omsan. Själv jobbar jag hemifrån och måste erkänna att koncentrationen, så här sista arbetsdagen, är siså där.

• nennesjuttioåtta

oms – nääee?!?! Fan vad typiskt, men ni får sjukgymnasta med varandra iaf.

Tinga - ja sen hon började vara ute så har vi ju öppnat dörren för madame varje timme hela nätterna men nu när det är så varmt ute så är altandörren öppen och då har iaf maken sovit hela nätterna, jag vaknar ju av foglossningen men det är ändå skönt att slippa ugå upp flera gånger varje natt. Så nu märker vi inte av henne om nätterna. Förutom när hon kommer exakt kl 5 in i sovrummet, rundar fotändan, hoppar upp i sängen, travar över oss, hoppar ned igen och försvinner ut genom dörren igen. Hela tiden låter hon  ..mmemhemhemhmehmMEH MEHMEHMHEMHEMHEMEHEmemmememmemmememm (och sen hörs hon inte längre eftersom hon går ut eller börjar äta). Så vi har tränat. Fast det blir nog en helt annan sak sen ändå... Härligt att det nu blir lite semester för dig! 

telis – åååh men jösses, har du pratat med BVC om det där, du kanske borde få lite sömnhjälp eller nåt så du kommer ned i djupsömn, det kanske är där det brister? Att även om du sover så sover du inte tillräckligt hårt? Kom till Nenne! Jag kan massera dig, sjunga valsång och baka en kaka med hasch i (nä, nu ljuger jag). 

• nennesjuttioåtta

Lappis – vad skönt att allt var OK med b&b:t!

• Lapinette

Ha, ha ... trodde det var själva kakan som var din lögn ! ... för du kan viäl inte baka !

• Lapinette

nenne - jaaaahh, vilken suck jag drog igår när jag såg mailet! Jösses, här bokar vi, betalar och sen kollar vi inte upp att vi får några bekräftelser. Snacka om att vi var stressade i maj.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen