• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Ore

Vinkar välkomnande till Fjällbruttan, GOSH vilka snygga tårtor!

Oms: Fasen vilken otur med träningen... Och vilket projekt med att bli skickade hit och dit.

Lappis: Det där med att tänka ut en plan och missa någon detalj som t.ex. att man är utan bil lyckas jag med litet titt som tätt...

Jag brukar inte heller vara känslomässig med saker, men vissa saker tar emot att göra sig av med ändå, så är det nog bara. Man får påminna sig om att minnena finns kvar även om själva prylen är borta

Tinga: Skönt att Japan-trippen snart är slut och det är dags för litet välförtjänt semester!

Hattis: Puh, skönt att höra att det inte blött mer. Hoppas, hoppas att allt är bra och att du får se ett pickande litet hjärta när det är dags för VUL.

BS: Heja er och pott-träningen!

Ego: Har idag varit på byggvaruhuset och mätt, funderat, mätt litet till och funderat ännu mera. Vill inte att det ska bli fel och att diskbänken inte passar... (Det är det där jäkla vattenlåset och hur mycket det sticker ner, och hur det är placerat i diskhoarna m.m. som krånglar). Och av alla sabla diskbänkar som finns så är det ju ingen som är exakt som jag vill ha den, och det verkar knappt ens gå att specialbeställa något som är som jag vill... (Besvärlig? Moi? Vaaa???)

Nu ska jag väl bara fundera färdigt på om jag vill ha heltäckande diskbänk, eller en infälld... För infälld finns med avloppen där jag vill ha dem... Men av någon anledning tycker jag det är praktiskt med heltäckande.

Om jag får egodravla litet mer, så kan jag ju fråga hur ni tänker på det. Det är snyggt med infälld diskbänk. Men samtidigt tycker jag att den blir litet liten. Med heltäckande så har jag en bättre avgränsad yta som diskberget kan växa på, och när det börjar gå utanför den ytan så är det hög tid att diska... Och jag har mycket bänkyta kvar ändå, så det gör inget att diskbänken "stjäl" litet bänkyta. Tycker också det är smidigt att ha ett diskställ stående framme på diskbänken. Helt enkelt ha en "oöm" yta att jobba på.

Samtidigt som jag ju faktiskt ska ha granit som bänkskiva, det är ju inte heller särskilt ömt...

• Lapinette

Har nu sett "vår" bil åka iväg på vår gata . Jösses, förstår inte alls mina egna känslor. Det är en bil och inte ens min!

Funderar också på att stänga igen för dagen och bege mig ut med ett badlakan i parken.

• Lapinette

Fast nu kom det en jäkla massa moln ... hmmm.. parken eller städa eller sitta kvar och jobba?

• Lapinette

Jag är kvar ... liksom molnen och letade upp denna supergamla sång som jag tycker passar idag.

• nennesjuttioåtta

hinner inte vara här, många projekt nu när alla andra går på semester! yei!!! (jag menar det!)

• nennesjuttioåtta

men ville bara sprida lite glädje med en fin sång – lappis inspirerade

BS – heja potträngingen!!! Snart släpper det ska du se!

• nennesjuttioåtta

Ore, jag gillar heltäckande diskbänk!

• Lapinette

heltäckande ... ser framför mig en heltäckningsmatta!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen