• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

nennelainen - härligt att du har något att göra! fast trist att inte få snacka bort tiden här inne med dig. Jag har lite halvt gått på semester... tog en fika med maken i soffan och pysslar runt lite här hemma.

• nennesjuttioåtta

lappis – mysigt! Hej då fina bilen!!!

• Ore

Hmm, litet ohygieniskt med heltäckningsmatta på diskbänken, kanske.

Lappis: Tänk vad trevligt ni kommer ha när ni skapar minnen med den nya bilen (Och japp, jag tänker mig att det måste ingå något litet kinky i det hela, även om bilsex aldrig tillhört mina favoriter så är ju situationen ofta litet spännande...)

• Fjällbruttan

BrudSommar2006 skrev 2010-07-09 13:12:48 följande:
    Fjällbrutttan igen, så du utvecklade aldrig några antikroppar mot barnet eller så? Det lyckades ju jag med nu sist utan att ha GBS och vi strular med det fortfarande, hon äter järnmedicin och vi får inte den försäkring vi vill ha osv.

?????????
    Antikroppar mot barnet???
    Har aldrig hört talas om det i samband med GBS.
    Enbart om man har olika blodgrupper...

Enda som varit är att de kollat tjejernas blodvärden när de fötts eftersom jag stått på PC nästan havla grav med båda, och då en sort som kan hämma järnvärdet, vilket jag kände av och fick äta TRE järntabletter per dag... min mage är fortfarande knasig...

Jobbigt med försäkring, man kan ju ta en och få inskränkningar som man sen kan begära omprövning av efter ett år, det gjorde jag med äldsta tjejen, då vi bytte bolag.
    Hon hade glapp magmun och stod på medicin, men ett år efter friskskrivning så tog de bort inskränkningarna.

• Fjällbruttan

Tack för alla snälla kommentarer om foton och tårtorna
    Nån som gissat att jag har som hobby att mecka tårtor?

Piratskeppet kan vem som helst bygga, och jag menar det!
    Jag gjorde en pappersmall, bakade ett gäng bottnar, fyllde med sånt som barn gillar och byggde skeppet som ett lego, fast med tårtbottnar och skar till med kniv.
    Detaljerna är:

Chokladsmörkräm som är spritsad på bottnarna så det ser ut som plankor, gick superfort att göra
    Kanoner och luckor är gjorda i diamond (flower)paste (finns att köpa och så färgar man den själv) och kanonkulorna är Maltesers
    Masterna är lakritsstänger (med grillpinnar i som stöd) och repen kolasnören.

Vi har också börjat med potträning här med lilla Vild,som inte gillar toan...
    men men hon har säkert inte blöja i skolan
    Orkar inte stressa över det, men det är lättare på sommaren när de kan vara ute en del så kisset kommer på gräsmattan istället för i soffan!

• nennesjuttioåtta

wow, vilka tårtor!

Nu tar jag helg! Ta hand om er!  

• BrudSommar2006

Lapinette, hoppas att ni lagom hinner få nya fina minnen med nya bilen innan lillkotten kommer och ni måste byta igen!

• Tinga

BS - jag kanske ska bli trådleverantör av choklad? Fast just nu blir det nog svårt; lite väl långt att skicka ifrån Tokyo. För övrigt höll jag på att garva ihjäl mig när jag läste om att du "täpper till truten" på Astrid fram på morgontimmarna.

Fjällbruttan - vilka fantastiska tårtor!

Ore - du ska väl inte ha några större diskberg stående på bänken i huset; där har du väl diskmaskin? Men visst är det praktiskt med ett diskställ att ställa diverse jox i, men det borde ju kunna stå direkt på granitskivan, tycker jag.

Ojoj, det kostar att frottera sig med eliten; gick till Park Hyatts New York-bar på 52:a våningen (baren från Lost in Translation) och där inmundigade jag mitt livs dyraste Caesarsallad och ett glas kalifornisk Zinfandel; ca 550 SEK gick kalaset på. Men utsikten var fantastisk, så det var häftigt ändå. Jag ska ju ha traktamentet till något. Nu är det iallafall hög tid att hoppa i säng, så att jag orkar med en hel dag med sightseeing imorgon. Muji har dessutom sin flaggskeppsbutik här i Tokyo, så den tänkte jag också leta upp; pappers- och ordning-och-reda-människa som jag är.

God natt!

• viktualia

Ore - skönt att höra att fler tömmer föräldrardagskontot lite lagom.. Enligt nuvarande kalkyl kommer vi ha runt 40 dagar kvar, men då har vi inte räknat med att vi tar vanlig semester nästa sommar så det blir nog lite mer till slut.

Oms - kollade hålans barnomsorgsregler och här är det v 28-31 som gäller. Varken maken eller jag har några problem att välja tidpunkt för semestern så det ska nog funka... så även studiedagarna.

Ore -diskbänk! vi har ingen alls, utan nedsänkt diskho i bänksskivan. Kolla galleriet om du inte minns hur det ser ut. Funkar helt ok även om jag ibland saknar "riktig" diskbänk. Våran lösning är snygg och tillräckligt praktiskt.

Lappis - tack för länken till Mitt Sommarlov... Trollet har gnällt väldigt länge men blev lugn när jag klickade igång låten.. hihii

Telis - blir orolig för dig! håller med tidigare talare om att det nog är läge att diskutera med BVC/VC. *kramar om*

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen