Telis - kram!
Du vet, det finns många här som är duktiga både på analyser och problemlösning, så om man bara vill gnälla av sig, utan att få råd, får man vara tydlig med det.
Alla råd var ju med välmening.
PB - skönt att höra att du iallafall lever, om än med nöd och näppe. Kram! 
Idag har jag haft en riktig heldag i Tokyo; har rört mig ute på stan i över 14 timmar! Det är ambitiös Tinga-sightseeing, det.
Jag har varit i flera olika stadsdelar, och det har också inneburit en offentliga toaletter-studie, dock helt ovetenskaplig.
För det första är alla offentliga toaletter väldigt fräscha här, och för det andra är de alltid gratis.
Sen finns här en del finesser som inte finns hemma, t ex kan man trycka på en knapp för att det ska spelas upp ett brusljud, så att eventuella "plopp" och kissljud inte ska höras in till grannen.
På andra ställen sköts detta automatiskt; bara man sätter sig på sitsen börjar störningsljudet. Shit, jag har garvat högt för mig själv flera gånger idag. 
Jag passade på att kolla in Tokyos skyline från hamnen också. Där fanns ett jättestort pariserhjul, 115 m i diameter, som jag åkte, så kunde man se hela centrala Tokyo. Häftigt.
Lite shopping har det också blivit, bl a ett par solglasögon och lite fint japanskt papper till kortpyssel. Dessutom har jag sett fler Louis Vuitton- och Hermés-butiker än jag trodde var möjligt i en enda stad. Tjänar alla människor storkovan här, eller?
Fast det finns andrahandsbutiker också, så alla handlar väl inte nya grejer.
Nu ska jag ta en dusch och sen är det dags att packa väskan. Imorgon bitti är det dags att bege sig till flygplatsen. Jag har haft en superbra vecka, både på jobb- och upplevelsefronten, så jag är fantastiskt nöjd. Tidigt söndag kväll är jag hemma, sen blir det till att packa upp, tvätta och packa igen, för på onsdag åker hela familjen till Normandie. Pratade förresten lite med Piff & Puff i telefon idag (först Piffs ena öra, sen Puffs ena öra, därefter Piffs andra öra och till sist Puffs andra öra
), och det var ju inte utan att jag kände lite hemlängtan då. Fast innan dess har det gått väldigt bra; jag har haft så fullt upp med jobb och upplevelser att jag knappt hunnit tänka på dem därhemma.