• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • _koko_

lappis - Håller med, det allra bästa är att vi är lediga också, vi brukar vara väldigt dåligt på att pricka de fina veckorna annars... Men noll ventilation gör det svårt vid läggdags.

• _koko_

Det gick såklart inte att boka via weekend-dealen... Hum hum hum, kanske får ta en vända till och kolla flyg/hotell separat igen, verkade bara bli så mycket billigare att boka weekendpaket...

• _koko_

Tjohooo, jag får jubla å mina barns vägnar (som har tyskt blod )!

Nu sängen, man vet ju som sagt aldrig hur natten blir. Får se när jag hinner in igen, men vet att jag tänker på er alla!

• Lapinette

Go'natt kokisen! Vi bokade separat då vi fick riktigt bra pris på flyget via SAS.

• muggles

Vi busade och bokade en resa till Kreta med Langley sista veckan på semestern. Vi kommer ju ändå inte få ngt mer barn så vi har en rejäl buffert att ta av Ska bli så SKÖNT att få slippa rodda disk, städ, handla mat, "vad ska vi laga idag", ... Och så ser jag fram emot att ligga vid poolen och läsa bok medan Moa röjer i barnklubben Och att sitta på balkongen med havsutsikt och sippa på lite vin på kvällen efter middagen... mmmmm!

• Lapinette

mugglan - helt rätt! Njut av livet ... sen kan vi andra hålla tummarna att det "plötsligt händer". För er har det ju funkat förut.

• Lapinette

Nej, nu MÅSTE jag kolla mitt konto. Har en bunt kvitton som ligger här ... och sen igår har det blivit 2 nya klänningar i garderoben !

• muggles

Vi bodde via citysonnet.com när vi bodde i NYC - kan varmt rekommendera det! (Kanske inte funkar för weekendresa?)

Koko: vi funderade på att köpa portabel AC för i Moas rum blir det väldigt varmt på kvällen, där ligger kvällssolen på. Var inne i vårt sovrum ikväll och termometern visade på 27 grader och när jag gick in i Moas rum kändes det varmare Men det var så dyrt med portabel AC (ca 3000 kr) så vi köpte en fläkt istället för 149 :- Det gör ju inte luften kallare men det kyler lite att luften åtminstone rör sig. Och brummandet verkar inte störa. Snart bygger vi om allrummet till stort sovrum till oss och då får Moa ändå flytta till vårt nuvarande sovrum som inte har kvällssol.

Men en portabel AC kanske kan vara ngt för er?

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen