• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

Dammsugaren går varm här i sommar iaf.

• MSW

Undrar så hur det gått för oms.. Hoppas att det är ett bra tecken att hon inte rapporterat än.. Fick förresten reda på att ett par från öppna förskolan är gravida med nr 3, och tydligen var det inte planerat.. Så i natt drömde jag att vi blivit oplanerat gravida.. annars håller vi på att grilla fläskytterfile och laga klyftpotatis.. Mums! Vi går runt och är lite lagom små sega och gnälliga hela familjen, så det är skönt att det börjar svalna lite nu!

• MSW

Nenne, förresten, nancy verkar se till att ni får lite extra spänning! snällt av henne att byterna blir mindre, och att det var på dagtid denna gång!

• nennesjuttioåtta

MSW  Jo, hon är snäll och omtänksam...
    koko inboxat dig!
    PB Hoppas din käre sambo får jobbet, tror det ligger bakom en massa skräp hemma om man inte trivs på jobbet (räcker upp en hand!)

• Mrs  B

Hej hej i den svettiga värmen!!!!!

Har bara skumläst lite, hinner inte/orkar inte med mer just nu......

Telis = Been there!!!! (med sömnen alltså)   Inget kul alls.......  Vi sov inte på 3 år med Max trots alla sovkurer hit och dit. Hoppas ni får det lindrigare! 

Japan = Har en kompis som är hemma på besök från Japan, hennes föräldrar bor här i byn, och har hört en hel del om jämnställdhet....... men just nu är hon nöjd med att vara hemma med deras två små barn, men när de blir lite större (4 år gäller dagis) så har hon planer på att ha en "engelskskola" hemma.

Trevlig resa till alla som ska ut och fara!!!!!!!!!!!!!

• Oms

hej på er!

tyvärr inga nyheter att delge er då man tydligen INTE säljer gravtester i butikssortimenten här på ön - jag var på 4 butiker i denna sjuka värme! apoteken är stängda på söndagar och den mack som låg nämast oss har sommarstängt i väntan på sina nya ägare annars vet jag att just macker har oftast såväl gravtest som dagen efter piller då man ville att det skulle vara enkelt att köpa det även för män

så jag får vänta tills imorn och ta mig till apoteket här på ön, det ska ju vara galet varmt imorn med så det blir nog lagom m dem promenaden. hoppas att jag får göra den själv bara, min stora tjej är tillbaka hemma och rastlös som få - inga kompisar hemma i stan för stunden - var enda unge är på sitt landställe som är typ en egen eller en del av en ö alt att e är på 2-veckors språkresa i england el så... hur fan har folk råd med allt????

sitter mest o tänker på att om jag inte är gravid - vad är det så som är fel... jag menar man hoppas inte över en mens bara sådär när man alltid kunnat klocka den. och spiralen då. det vanligaste är ju att man får en perforation vid insättandet men att efter 2 år helt plötsligt försvinner känns ju super mysko! jag vet att jag förra alt förr förra månaden fastnade med lite av en tampong i trådarna ( lätt hänt om tampongen är förr torr när man tar ut den) så då fanns de där men sen har jag ju inte tänkt på det...

skadad som jag är sitter jag o tänker på om jag handlagt ngt sånt här fall i jobbet, ja några liknande där man för sent diagnostiserar ett utomkveds, graviditet, cystor etc men inte att en sprial plötsligt försvinner. om den har vandrat upp måste man operera bort den. så är det. är man gravid med spiral kan den skada såväl livmoder som foster i värsta fall samt att en ökar missfallsrisken nämnvärt. att ta bort spiralen under grav är också stor mf risk....

jaja, ni ser, jag går igång på statistik och jobb info, hade jag jobbat hade jag kilat förbi några av våra docenter i gynekologi el i obstetrik. fast de har ju också semester nu kom jag på...

så. jag får återkomma i morn m besked. en sak är säker. oavsett en ev grav så ska inte en spiral försvinna sådär!

nu är det fotboll - heja holland!

• Oms

tack för er omtanke förresten!

BS - vad skönt m Iris det är ofta som du säger att har de väl gjort det en gång så fungerar det sen. vare sig Mathilda eller m Oumie har jag haft problem. O blev blöjfri på 2 veckor mitt i vinter - helt sjukt men hon var torr på natten först! Mathilda har tagit mkt längre tid på sig och totalvägrat potta, på dagis har de ju små toaletterså potta tyckte hon var konstigt. här har vi kört toalett från första början och m en pall så att hon kommer upp ordentligt. ingen toasits för barn då en god vän sa till mig att det kan försvåra - hur gör man om man måste gå på en offentlig toalett som inte har en toasits för barn då? good point tänkte jag och lärde M att hon måste hålla i sig. från dag ett har hon både kissat i bajsat i toaletten - säger förnöjt stooooor bajs när hon bajsat, haha. men på natten kissar hon ff mkt så då får hon ha blöja ett tag till.

• Oms

Nennelainen - vilken härlig gepard ni har där hemma! underbar lite sak den där nancy, visst var det väl en Abbe, samma som Sweet har va? el valde ni en somali? de ska ju vara sjukt smarta de katterna!

jag vill också ha katt!!! men men, jag får välja mellan min make och en katt så nja, så viktigt blev det ju inte då plötsligt

• snaily

Oms
    OJ, vilken läskig historia med spiralen! Hoppas att allt går väl och att den inte ställt till några problem med livmodern, eller eventuell graviditet! Det var ju TYPISKT att det inte fanns något grav.test att köpa förresten...

Nenne
    Stackars björktrastunge... men de "tigger" ju verkligen om att bli upplockade av diverse rovdjur, med sitt hjälplösa skuttande överallt Passerade en på promenad igår, den satt mitt på stigen men som tur var såg ingen av de tre hundarna den.
    Förresten - jag ska göra lång lång bilresa alldeles ensam min första semesterdag om 1,5 vecka (ska ända ner till färjan som går till Ön) och behöver många pauser längs vägen - om ni är hemma vore det skoj att komma förbi och säga hej! Fast du kanske jobbar då fortfarande...?

Mugglan
    Busigt med resbokningen! Men det lät väldigt väldigt härligt!
    "Jag vill vara nere", ha ha

BS
    Vilken himla gullig Jocke!

Koko
    Ja, kommer gärna och hälsar på er senare i sommar, har en vecka i slutet av augusti/början av september då vi fortfarande inte bestämt helt vad vi ska göra men funderar på att hänga lite i Stockholmstrakten faktiskt.
    Tycker också du är duktig som sköter barn och hushåll helt själv!

Lappis - ha en jättetrevlig resa, önskar jag nu alldeles för sent.

Telis
    Önskar jag kunde dela med mig lite av min lättsövdhet till dig!
    Undrar hur det ska gå för min stackars make när (om) vi får barn, han är så fruktansvärt lättväckt och har även jättesvårt att somna om. Och sen sägs det väl att man blir extra lättväckt som nybliven mamma, så då kommer vi väl vara två som ligger vakna på nätterna och går omkring som hålögda zombies på dagarna... hå hå ja ja, vad har man gett sig in på?

Heja Holland! Fast jag kollar väldigt oengagerat måste jag erkänna...

• viktualia

Omsan - vad galet med bristen på gravtest...  och hm.. kanske läge att söka sig till sjukvården oavsett resultat....

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen