• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • snaily

Vinkar till Lappis och Oupsie

Hattis
    Ja, nu har jag symptom! Bullig liten mage och ett Yngel som rör sig. Häromdagen var jag nojig då jag inte tyckte jag känt så mycket rörelser om några alls den dagen, men dagen efter var det full fart igen. Det både syns och känns på utsidan och maken har också lyckats känna. Fast oftast när han sätter dit handen så slutar det direkt.

Nähä, dags att åka in och jobba!

• Oupsie

Hattis, hehe, hade gärna delat med mig av lite illamående till dig . Låter bra att det inte kommit något mera blod.

Angående värme och graviditet, jag läste någonstans att det ofta är svårare att hantera värme som gravid eftersom man är varmare i sig. Just nu känns det som att det stämmer för jag kan knappt vara ute här. Men så är här också över 40 grader varmt så det är inte så att jag hade solbadat om jag inte vore gravid .

Tror att ni lyckades pricka in all den mat jag lever på för tillfället när ni tipsade om saker att äta när man mår illa. Bär, melon och salta kex,  det är det som min kost består av för tillfället . Och lite glass då och då. Men nu har jag inte kräkt på två dagar (jippie). Fast just nu ligger jag och knaprar kex i sängen och vågar inte gå upp för då är jag rädd att jag ska kräka. Det är jobbigt, och jag skulle gärna slippa illamåendet, men jag kan ändå förstå er som vill må illa, för på något sätt så förstår man antagligen lättare att man faktiskt är gravid.

Vi är inte på bilsemester, men tanken var att vi skulle bila en del av vår vistelse här. Just nu är vi dock inne på att boka om resan så att vi kan komma hem lite tidigare. Både beroende på hur jag mår, men också beroende på det som har hänt tidigare. Har dock inte fått tag på flygbolaget än, så vi vet inte om det går att boka om biljetten, men vi har för oss att det går. Ser dock inte fram emot att sitta på ett flygplan och må illa... men men, inte så mycket att göra något åt.

• Oupsie

Förresten, när får man göra VUL? Är det bara om man har någon särskild anledning? Går det att se hur gammalt embryot/fostret är vid VUL?

• porchez

hallå på er alla!

har varit bortrest över helgen och inte hunnit läsa ikapp utan bara ögnat lite "för att häng med".

Är glad att jag inte är gravid i värmen, det kan inte vara lätt...  Själ vhar jag precis kommithem från ett spinningpass och undrar om det verkligen är hälsosamt att träna i den här värmen? känns tveksamt, men ska försöka få i mig lite salt nu tänkte jag, och självklart dricka ännu mer vatten för att återställa vätskabalansen.. Sen kanske jag blir människa igen.

Ha det så bra alla som fortfarande jobbar och semesterfirare

• Oupsie

Snaily, vinkar tillbaka. Inte kul att jobba på kvällen, men snart har du semester!

Har läst ikapp lite, får se hur mycket som jag kommer ihåg nu då...

Verkar som att det går framåt med blöjavvänjning på flera håll. Heja heja!

Telis, din stackare. Kan inte föreställa mig hur det känns att inte ha fått sova ordentligt på så länge. Tror inte att jag hade klarat det speciellt bra, jag blir förstörd av bara ett par nätter med dålig sömn.

Snorkis, GBS, du samlar verkligen på gravidåkommor. Hoppas att allt går bra.

Säger hej till nykomlingarna i tråden .

• viktualia

Särskild stor kram till alla gravida - jag lider med er i värmen!!!

Och kram till projektledar-AM... hårt liv!

Själv förgås jag i värmen, har haft en massa gäster och ska försöka återgå till renoveringen imorgon...

*vinkar*

• MSW

Hej hej!

Omsan: skönt med minus, och snabb gyntid! Hoppas att resultatet av det besöket blir så bra det kan vara..

Oupsie: Jag måste säga att jag tycker att det är riktigt roligt att du är den i tråden som blev gravid som du blev, med tanke på vad du kallar dig!

Annars skickar jag svalkande kramar (Finns det?) till alla!

Ikväll har jag bokat våra hotell till skåne resan! 2 nätter strax utanför Helsingborg, 2nätter på ett typ B&B mellan Malmö och Trelleborg och en natt i Kristianstad! Nu ska v i bara få ordning på vad vi vill hinna med att göra/se.. Förhoppningsvis ska vi hinna hälsa på MrsB bland annat!

Nu ska jag försöka göra mig i ordning för sängen och hoppas att jag kommer i säng i hyffsad tid, så jag kanske känner mig lite mindre trött imorn!

• Fru E

AHhhhhhhhh svalka, en soffa och en cider!!

Maken och jag kämpar på med renoveringen och nu börjar vi faktiskt kunna sätta upp saker och inte bara riva, tjohooooooo!
    Innan vi börjar på morgonkvisten blir det en mclektion med konbanam hemska tragglande men det behövs.

Har lite dåligt samvete för att jag inte hinner in mer till er kl 7.30 ringer klockan, sen en timme mc, frukost i huset, renovering till 20-21 och sedan dusch och säng.....somnar som stockar båda två ja efter lite hemskt trevliga aktiviteter

Mugglan-japp vi är hemma men har tappat ditt nummer eftersom telefonen blev stulen

Snaily-lycka till på RUL!

Oms-jisses vilken dramatik med spiralen hoppas att de hitter den på onsdag så du inte behöver oroa dig mer!

Nenne-30 dagar det är ju öhhhhhhhhh jättesnart

Snorkis-är det något som du inte råkat ut för under graviditeten men snart är det över!

Lappis-ha nu en härlig semester!

Bruttan-jag skickar mer än gärna över värme till er här går det inte ens under 20 grader på natten

• snaily

Tillbaka efter jobbandet. Här fläktar det svalt och skönt ute! Huset är dock väldigt uppvärmt så försöker vädra ut en stund nu.

MSW
    Kul med bokade hotell!
    Ja, våra namn är verkligen talande! Oupsie blev hoppsangravid och för Snaily gick det i snigelfart.

EA
    Vad duktiga ni är med renoveringen! Du förtjänar att sitta en stund med en cider. Eller två.

Oupsie
    Inte helt säker på vad som avgör vem som får VUL. Alltid efter IVF i alla fall, och om man haft mycket problem med blödningar och så tror jag. Kanske också om man inte har en aning om hur långt gången man är, för att få en ungefärlig datering.

Någon som vill ta hand om en odräglig Korv ett tag? Han gnäller konstant för att granntiken löper, och äter ingenting.

• start september

Huj, vad varmt det är. Jag kan faktiskt inte minnas att det varit så här varmt i Sverige förut. Sommaren 1994 hade jag utomhusjobb, det var förstås rätt varmt. Vihar varit och kvälldoppat oss, jätteskönt.

Oms, vad bra att du får det kollat. Jag har haft spiral ganska många år och periodvis förlorat kontrollen på trådarna, men den har alltid suttit kvar ändå. Men risk för X är inget att leka med.

Oupsie, VUL är de oftast snåla med om man inte haft blödningar som Snaily skriver. Har man haft X får man alltid göra tidigt av precis den anledning som Oms skrev om tidigare idag.  Så tidigt som v 6-7 är det ju dock inte alltid man ser hjärtat, även om jag har tur alla de tre gånger jag kommit så långt. Det går oftast att datera hyfsat med VUL tror jag, även om precisionen är mycket bättre längre fram.  Stackars dig som mår så illa, har du testat Postafen, seabands? Om inte de hjälper tycker jag du ska be om Lergigan comp när du kommer hem. Hoppas hemresan blir uthärdlig.

Snaily, är det alltså dags imorgon? Håller alla tummar och väntar spänt på resultatet.

Njuter av överbliven Tingas rabarbertårta från igår - MUMS. Full poäng även från kräsna maken som inte alltid är så förtjust i bakverk. Och kylskåpskall rest var inte alls fel.

Någon som känner till något bra att lägga under en rutschkana jag skulle vilja ha på stenläggning så att man landar mjukt? Konstgräs kanske?

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen