• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

september - det jag menade är att när den dagen kommer och ni är utredda och klara och ska välja land så kan ni då t ex välja Sydkorea hos AC (det är endast AC som har Sydkorea .. har jag för mig) och sedan ta Taiwan hos BFA. Sedan tar ni det land som ni kommer fram först till.

• Snorkfröken77

Hej hej, här kommer en rapport från en svullen Snorkfröken! (kommer nog få krypa till korset och börja använda makens skor nu )

Ingen bebis än, är galet trött på att vara gravid i den här hettan, min kompis som skulle ha två dagar innan mig fick i måndags, jag är såååå avundsjuk! Sen fick de en tjej också så nu går jag på nålar och är ororliga att de ska "ta" vårt favoritnamn, jättetöntigt jag vet men vi har verkligen fastnat för ett tjej- och ett killnamn nu, och det känns svårt att tänka om.

Oupsie - 5000 dollar är ju helt j-a galet!!!! *upprörd*

Ore - Skönt med beslut om diskbänk men måste säga samma sak som Piggelifn, undelimmade is the shit och diskställ har vi inte heller vi diskar också direkt ch ställer undan.

Fjällbruttan - Tack för dina råd om GBS, jag ringde förlossningen och de sa att det bästa vore om den kom nu när jag åt min kur för då var risken minimal att kotten skulle smittas, tyvärr verkar det ju inte bli så Jaja, dka till BM på torsdag, ska prata lite med henne då om det och kolla att det verkligen står i min journal. Bra tips att skriva i förlossningsbrevet också, det ska jag göra! De  sa även på förlossningen att det är väldigt ovanligt att det startar med vattenavgång och om det gör det så ska jag ringa in iaf så jag gissar att jag får komma in då, vi får se...

Nenne - Jag skrev ut ett formulär från growingpeople eftersom jag inte visste vad jag skulle skriva, då vara det bara att svara på frågorna, mycket enklare Sök på förlossningsplan.

Här har det åskat och regnat idag så tempen gått ner lite men tyvärr inte inomhus, gissar att huset är uppvärmt nu så det dröjer nog ett tag innan det blir svalare igen.

Annars håller jag på att utveckla en osund relation till vår tvättmaskin, vi har köpt en ny Miele som kom förra veckan och det är så roligt att tvätta Så jag försöker hitta något att tvätta så ofta jag kan, undrar när det kommer gå över?!

Nu ska jag kolla på FKs sida hur det går med mina ärenden!

Ha det bäst!

Lovar att återkomma med rapport om ett par dagar igen!

• passionsblomman

Snorkis, härifrån får du ALLT medlidande som över huvudtaget finns apropå graviditet och sådan här värme!
    Jag blev nu ruskigt nyfiken på era namn, inboxavslöjande??? *blinkar mitt snällaste*

• viktualia

Snorkis - här har vi drabbats av samma åsk- och regnväder som hos er. Temperaturen gick från 31 grader till 19... ehum... Jag kände mig ruskigt smart som parkerade i parkeringsgarage när jag åkte och handlade... slapp språngmarsch över parkering i ösregn med Trollet och en massa matkassar! Hihihi! (det var alltså strålande sol när jag körde TILL affärn, men jag anade vad som var på g)

Och Snorkis igen - jag kan komma över med lite tvätt.. ha ha ha!

Förlossningsbrev - lyckades jag aldrig skriva något. Präntade in div i maken istället... men när det kom till kritan så var jag tillräckligt klar i knoppen genom hela processen och kunde prata för mig själv...

Näst efter att vara gravid i den här värmen så är det nog ungefär lika illa att vara spädbarn... Trollet gillar inte värmen och blir lagom snurrig av att stå ut med över 30 grader. Nu när det svalnat av har han piggat på sig rejält.

Passionsblomman - apropå massa gäster... så hade vi det ett dygn... gaaaa... hyfsat jobbigt faktiskt. Framförallt att skydda alla prylar från att bli sönderpetade av de gästande barnen (som inte är särskilt ouppfostrade utan bara barn i största allmänhet).

• andbeyond

Hej Allihop!

Här kommer jag och kikar in. PB som lockat hit mig också, hon är som en magnet den dära damen.

Först och främst: skostorlek, 38. favoritchoklad, romerska bågar. bebisfront, vecka 5+3, första gången jag är gravid. Har haft några små blödningar senaste dagarna så är lite jobbigt men hoppas på det bästa.

*delar ut glass till alla i värmen för att smöra lite*

• Piggelin1

Snorkis - nu har jag funderat typ hur länge som helst på förkortningten GBS - men går bet. Vad är det för åkomma? Graviditets-ngnting?

PB, har precis inboxat dig!

Nenne, ledsen att göra dig besviken, men vi har precis kommit fram till att dina trakter får vänta tills en annan gång. Skulle gissa att vi då kombinerar dina trakter med en sväng till Dalarna, men nu denna gången blir det lite för tight & stressigt på hemvägen, eftersom jag har ett BM-besök att passa tors morgon nästa vecka.

Men jag hoppas att vi är bjudna, även om det skulle dröja ett litet tag

Ingen åska eller regn här, dock blåste det upp en stund, men det blev inget regn & nu skiner solen igen & det är "bara" 24C ikväll!

• Piggelin1

Välkommen andbeyond & grattis till plusset! Välkommen Fjällbruttan med!

• Piggelin1

Nenne, dina länkar är sparade till frantida behov

• snaily

Hej allihopa! Oj vad ni skrivit! Nu ska vi se vad jag tänkte på... (Svårt att höra mina egna tankar med gnäll-Korven i bakgrunden!)

Nenne
    Har inte hört något mer från Falun heller, kanske litar de på att man skickar ett gulligt tack-kort om det föds någon bebis. Fast såklart borde de ju behöva pålitlig info för sin statistiks skull! Det kanske kommer nåt brev framöver.

Oupsie
    Å så galet dyrt med flygbiljetterna! Trist!!

Varmt väder klagar folk på har jag hört... pratade med min syster som är på Ön och det var SÅ synd om dem som hade 33 grader varmt och 25 i vattnet och var TVUNGNA att åka till stranden varje dag... Morr... Skulle gärna byta med henne!! Här började det åska i natt och sen har det regnat hela dagen och åskat igen, och varit tämligen svalt! Blev plaskblöt i stan utan regnjacka (för den hade jag smart nog lämnat i bilen) så frös lite på vägen hem, nu sitter jag i tjockaste fleecetröjan, mysbyxor och yllesockar, det ni!!

Snorkis
    Håller tummarna för att du orkar hålla ut lite till!
    Annars står vårt svala gästrum fortfarande tomt... Enda nackdelen är väl att det är tämligen långt till närmaste förlossningsklinik, inte lika långt som för Fjällbruttan men dock 13 mil ungefär...

Andbeyond
    Välkommen! Tar gärna emot den där glassen, men tror jag stoppar den i frysen en stund för är proppmätt efter middag och stor god glass i stan för inte så länge sen.

Shoppade gravidtrosor på Åhléns, vilken fascinerande skapelse! Fantastiskt sköna verkar de dock vara. Lika sköna som fula, ungefär.

• snaily

Ore
    Bra med ett till beslut avklarat! (diskbänken)

Lappis
    Er semester låter verkligen jättetrist! ....NOT!

Koko
    Ja, det verkar nog krocka med er resa, det är v 35 vi är lediga. Skulle ju egentligen åkt till Tunisien då men jag är ärligt talat alldeles för nojig för att åka (så långt) utomlands när jag nu är så övertygad om att bebisen ska födas alldeles för tidigt... så vi håller oss i Sverige den veckan. (Måste bara komma ihåg att avboka resan!) Men om ni inte är hemma då så kommer jag förhoppningsvis vara rätt mycket ledig i höst så kan nog klämma in en visit då!

RUL gick bra! Barnmorskan var bra och förklarade lugnt vad hon såg. Allt såg helt normalt ut och jag hade dopat Ynglet med äppeljuice precis innan så hoan sprattlade runt så fint! Kom på efter en lång stund att jag ville försöka tjuvkika mellan benen, vill inte ha "facit" från barnmorskan men en egen teori kunde man ju ge sig på... Men då var hon nästan klar med ultraljudet så jag fick bara en snabb glimt, nu ska jag googla på ul-bilder och hur olika kön "ska" se ut på RUL.

Just det, vi blev givetvis flyttade lite också, 4 dagar framåt i tiden så BF blir 6 dec. Det har mest praktisk betydelse för min del med tanke på jobbschema, havandeskapsledighet och semesterdagar... Har nyss haft avancerad uträkning och jag tror mina semesterdagar räcker till att jag jobbar nästan hela september ut och sen är ledig. *peppar peppar*

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen