• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • passionsblomman

Wohooo, hellooo Andbeyond!
    Det är Hattis härovan jag nämnde för dig som nog låg typ lika som du i tid och som också hade småblödningar. Det var en hel rad andra som hade haft det med, men jag minns inte vilka längre. *teflonhjärna i stekvärmen*

Snaily, kanon med bra RUL! Och du, jag byter ärligt och på riktigt GÄRNA med ditt väder så kanske man kan sova en liten natt. Men nu skulle det visst bli några grader svalare.

• Oupsie

Snaily, vad skönt att RUL:et gick bra!

Tinga, trevlig resa!

Snorkis, jag tänker tala om för folk vilka favoritnamn jag har och nåde den som vågar ta "mitt" namn . Problemet för tillfället är väl att maken inte alls är inne på samma namn som jag är . Blev nyfiken på vilka namn ni har diskuterat, vill du inboxa ?.

Andbeyond, hej hej .

• Oupsie

Snorkis igen, vi kanske ska komma upp till er när vi kommer hem då efter en månad iväg, kommer att ha lagom mycket tvätt då...

Angående våra flygbiljetter, ja, det känns helt sjukt. En dag skulle det "bara" kosta 2000 dollar, men då skulle det bara bli en eller två dagar innan vår ordinarie hemresa, så då känns det som att man likaväl kan vänta. Planen blir nu istället att stanna här några dagar extra och sen bara stanna på två ställen innan vi åker hem istället för fem. Usch, jag har sån hemlängtan för tillfället, vilket jag inte brukar ha, jag gillar verkligen det här stället i vanliga fall.

• MSW

Trevlig resa tinga!! Oupsie: vi var juh på bröllopsresa i Thailand när jag var i vecka 9-13, och jag längtade också hem mycket!

• nennesjuttioåtta

Grattis till RUL snigel!!!!!! Vad skönt att det såg bra ut, undrar vad den där måsen är för något. Jag och maken ville inte heller veta men erkände efteråt båda två att vi båda hade stirrat som sjutton i skrevet på krabaten men inte fattat något.

Andbeyond – GLASS!!! Jag tar allt som är gjort av is. Tack och välkommen!!!

Snorkis – ooh tell me your name! Jag tänkte igår: "hoppas det är en kille i magen för då har vi inte lika många namn att välja på..."

AM – jag tror jag hittat en craving! Tugga (Viktigt) på isbitar! Fast eftersom jag tror att cravings uppkommer pga någon näringsbrist så vet jag inte vad jag i så fall skulle vara ute efter. Det är mer känslan att tugga is som jag är ute efter. Hade jag slickat asfalt så hade jag sett ett samband, där är det iaf lite mineraler och grejer.

Tinga – trevlig semester!!!!!

btw – gravidtrosor?!?! Why? Iofs är en del av mina trosor lite tajta men jag har många såna här sömlösa från sloggi som sitter skönt. Jag har annars använt mina vanliga, även om de som är boxer korvat sig under magen. Vad är det för special med gravidtrosorna då, de enda jag sett på nätet är såna med string och hög mage, men något fulare har jag svårt att tänka mig så några såna har jag inte beställt.

• MSW

Godmorgon! Jag köpte heller inga särskilda trosor, och så vitt jag kommer ihåg så funkade det bra..

• Lapinette

Godmorgon!

Tugga på isbitar är det cravings? I sådana fall undrar jag vad det är min make har i magen ? Han tuggar alltid på isbitar när han får chansen.

snaily - vad härligt att det såg bra ut!!!

Sen måste jag nog ta och läsa ikapp för jag har bara läst de sista inläggen. Här i Venedig så är det snart dags för frukost innan vi ska släpa våra väskor till Hertz för att hämta vår bil och sen dra upp i bergen.

• Lapinette

Välkommen alla nya här på tråden!

Snorkis - du lär nog få tvätta en massa tvätt när den lilla har kommit ut . Trist att du mår så dåligt men nu är det inte långt kvar.

Oupsie - sjukt dyra flygbiljetter. Har ni bestämt ni för om det är värt det eller letar ni vidare efter några mindre kostsamma?

• nennesjuttioåtta

lappis – Ja, det är nog ingen regelrätt craving, bara beroendeframkallande. Och svalkande. Blir det ny destination idag alltså? Härligt! 

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen